Інтернет агентство M System

Антикейс: мерехтливі посилання та важливість контролю над посиланням на профіль сайту

Послуга

Комплексне дослідження та оцінка стану вебсайту з подальшою SEO-оптимізацією, спрямовані на ефективне просування інтернет-магазину на американському ринку.

Мета

Визначити, чому сайт прибуває у стагнації, попри просування, і навіть демонструє негативну динаміку окремих показників. Знайти шляхи для вирішення проблеми.

Сайт до початку робіт

При аналізі профілю посилань було виявлено “посилальне мерехтіння”.

"Посилальне мерехтіння" або "Link Blink" - це термін, що використовується в SEO, для опису ситуації, коли посилання на ваш сайт то з'являється, то зникає.

З'ясувалося, що сайт клієнта отримує багато вхідних посилань низької якості, які "відвалюються", як тільки починають індексуватися.
Це означає, що клієнт зіштовхнувся із такою проблемою, як негативне SEO. Це коли хтось спеціально намагається погіршити позицію вашого сайту в результатах пошуку. Один зі способів це робити – створювати багато поганих, низькоякісних беклінків. До речі, наша підозра впала на мультинаціональний маркетплейс. По-перше, велика компанія може собі дозволити такі маніпуляції. По-друге, останнім часом її позиції якраз у ніші нашого клієнта помітно збільшились.
У нашому випадку неякісні посилання були створені на зламаних сайтах:

У середньому цей проект отримував 100 – 150 таких посилань на місяць, причому видно, що зловмисники ставлять посилання на картинку-заглушку товарної позиції (таких товарів небагато, але вони є).

"Заглушка товарної позиції" - це тимчасова сторінка або зображення, яке використовується на сайті замість реальної інформації про товар. Це зазвичай робиться, коли інформація про товар ще не готова для публікації або коли товар тимчасово відсутній на складі.

Коли власники сайтів виявляють злом, вони виправляють свої сайти, і посилання “відвалюється”. Але проблема полягає в тому, що воно вже встигло потрапити до індексу.

За час дослідження, проведеного з липня 2014 по червень 2015 року, працівниками компанії Google було виявлено 760 935 фактів злому 313 190 сайтів, які компанія визначила, як потенційно небезпечні для користувача. На сьогодні ці цифри в рази більші.

Це негативно впливало на позицію інтернет-магазину нашого клієнта в результатах пошуку, тому що велика кількість поганих посилань може здатися підозрілою для пошукових систем. Сайт перебував у стагнації та навіть демонстрував негативну динаміку всіх показників.

Під час аналізу ніші стало зрозуміло, що ТОП-10 сайтів у ніші мають аналогічні проблеми, крім сайтів, які використовують CDN. Однак сьогодні зловмисники навчилися оминати й це обмеження: вони ставлять посилання не на картинку, а на товар, намагаючись імітувати природні посилання.

Приклад посилального профілю сайту-конкурента, який також постраждав:

Ознаки посилального мерехтіння було виявлено у висококонкурентних нішах на ринках США та Європи. В основному спрямовані на сайти у ТОП 10.

Наша робота

  1. Якісна OnPage-оптимізація основних категорій. Це включає правильну роботу з метатегами, заголовками, текстом і зображеннями на ваших вебсторінках. Необхідно переконатися, що кожна сторінка має унікальні та інформативні метатеги, а також містить якісний та унікальний контент, релевантний ключовим словам. Розширення обсягу індексованих ключових слів. Генерація та розміщення нового унікального контенту, який містить нові ключові слова, а також оптимізація чинного контенту на вебсайті.
  2. Закупівля якісних тематичних посилань на статейних ресурсах. Фокусуємось на отриманні посилань з авторитетних та релевантних вебсайтів.
  3. Постійна робота над покращенням сайту.

Сайт "після"

Ми зупинили падіння сайту за 6 місяців роботи, відновили позитивну динаміку всіх ключових показників:

Показники сайту за останні 30 днів:

Висновки

Ситуація з мерехтливими посиланнями вимагає активного вирішення:

  • Посилити контроль над посилальним профілем сайту.
  • Регулярно проводити моніторинг та аналіз для швидкого виявлення підозрілих посилань.
  • Вжити заходів щодо нейтралізації негативного впливу таких посилань.

Важливо продовжувати моніторити та аналізувати стан сайту та посилальний профіль, щоб забезпечити стабільне та позитивне просування у пошукових системах.

У довгостроковій перспективі найбільш важливим є надання якісного та корисного контенту для відвідувачів сайту. Це допоможе збільшити залучення користувачів, покращити поведінкові фактори та побудувати довіру з боку пошукових систем.