Сучасному віртуальному маркетингу бракує системності. Це розумієш, коли стикаєшся з рішенням таких завдань, як: покупка техніки, замовлення послуги, бронювання готелю і т.д. Небажання завантажувати вільний час пошуками призводить споживачів до одного простого рішення - вибору відомих, популярних, перевірених майданчиків. Як же бути всім іншим: новачкам, дрібному бізнесу, магазинам зі специфічними товарами? Заручитися підтримкою більш великого гравця на ринку, і вже під його опікою будувати свою імперію!
В Україні таким гравцем є Prom.ua - маркетплейс, або простіше кажучи, посередник e-commerce, потужності якого дозволяють підприємцям, як створювати власні інтернет-магазини всередині системи, так і розміщувати свої товари в загальному каталозі.
Участь в проекті гарантує продавцям:
- доступ до 10 мільйонів покупців;
- лояльне партнерство сервісу доставки «Нова Пошта»;
- знижки на послуги великих транспортних компаній;
- безкоштовне SEO-просування, підкріплене авторитетом Пром.
У цій статті ми детально розберемо всі віхи створення власного магазину на Prom.ua, попутно висвітлюючи важливі маркетингові моменти.
Які сайти відвідують українські користувачі найчастіше?
Дивно починати розмову про майбутній прибуток, не підкріпивши свої слова хоч скільки-небудь значимими доказами. Перша десятка найпопуляріших в Україні ресурсів виглядає наступним чином.
- Система Google з усіма своїми сервісами і «дочками» - 87%
- Відео хостинг номер один - YouTube - 69%
- Facebook - 50%
- Онлайн версія Privatbank - 42%
- Національний торговий майданчик Rozetka - 38%
- Prom.ua - 35%
- Wikipedia - 34%
- Дошка оголошень OLX - 34%
- Новинний ресурс і поштовий сервіс ukr.net - 26%
- Instagram - 25%
Не потрібно бути гуру продажів, щоб зрозуміти, що у видачі за кожним комерційним запитом на першій сторінці будуть з'являтися Rozetka і Prom.ua.
Решта ресурсів зі списку є або розважальними, або не конкурентами по ніші.
Prom.ua в цифрах і відсотках
Згідно з офіційними даними, доступними в мережі, на Пром.юа щомісяця заходять 74 мільйони користувачів. У 2018 році українці витратили на цьому майданчику 8,6 млрд грн., і 10,5 млрд в магазинах, створених в рамках проекту. Щороку загальний оборот системи зростає мінімум на 50% в порівнянні з попереднім. Середній чек на Пром - 803 грн, на сайтах-учасниках - 1190. Асортимент всіх товарів налічує 114 млн позицій, що дозволяє охопити всі споживчі запити - від зубної пасти до будівельних матеріалів.
У минулому році в ТОП найбільш продаваних вийшли:
- одяг, взуття - 3,8 млн;
- ношувана електроніка, техніка для дому - 2,6 млн;
- домашнє начиння, содовий інвентар - 2,2 млн;
- парфумерія, косметика - 1,6 млн;
- дитячі товари - 1,6 млн.
Плюс до всього, маркетплейс не стоїть на місці, постійно пропонуючи своїм учасникам нові інструменти для підвищення продажів, сервісу (автоматична зміна ціни, масовий експорт, SMS і поштові розсилки, налаштування акцій, додатки для IOS і Android, що полегшують оформлення угод за допомогою смартфону). Відгуки та рейтинги допомагають побудувати довірчі відносини за відносно короткий час.
Співпраця здійснюється на платній і безкоштовній основі. Платний спосіб дозволяє продавцеві зареєструватися на Пром, додати свої товари в маркетплейс, а також створити повноцінний магазин. Це те саме, що оренди торгового місця, вартість якого безпосередньо залежить від обсягу товарів. Виходячи з цієї фінансової концепції, діють три тарифні плани:
- Prom 1 000 - 5 400 гривень на рік за 1000 найменувань
- Prom 6 000 - 7 400 гривень за 6 000 позицій на рік
- Prom 10 000 - 11 900 грн. За 10 000 товарних позицій
В тариф також входить вартість послуг на рекламу в сервісі ProSale. В рамках безкоштовного способу все набагато скромніше: вийде створити урізану версію магазину всього на 10 товарів без можливості ротації в загальному каталозі ресурсу.
Як почати продавати? Інструкція зі створення власного магазину на Пром
Вся робота ділиться на чотири етапи: реєстрація, завантаження товарів/послуг, налаштування, оформлення дизайну і структури в редакторі. Розглянемо кожен з етапів докладніше.
Крок перший: Реєстрація
Переходимо на головну сторінку Prom.ua, вводимо адресу електронної пошти, найменування компанії, своє ім'я (краще не вигадане, а справжнє). Все, можна приступати до наповнення.
Крок другий: додаємо товари/послуги
Всього в 5% випадків відвідувачі приходять на Пром за назвою компанії, і в 95% по найменуванню товару або послуги. Виходить, що шанси на комерційний успіх безпосередньо залежать від затребуваності продукту і асортименту. Чим більше товарних одиниць завантажити на сайт, тим вище шанс знайти свого споживача.
Кілька порад щодо заповнення картки товару. Не занижуйте реальну вартість, щоб залучити покупця. Клієнтське розчарування - погана підмога для вибудовування довірчих відносин.
- Виберіть точне, і в той же момент унікальне найменування товару
- Вкажіть актуальну вартість
- Не лінуйтеся описувати товар мовою вигод
Фотографії - це окремий інструмент популяризації. Тут важливо попрацювати над якістю, роздільною здатністю, різнобічною деталізацією.
Позиції можна додати вручну, одним файлом Excel, з файлів XML і YML, з системи 1С, налаштувавши обмін даними. Для великих ресурсів слід в деталях опрацювати логіку структури меню, щоб пошук товару не перетворився в стомлюючий захід.
Крок третій: контактні дані, інформація про компанію
Чим більше номерів, даних для зв'язку, тим краще. Одні користуються Skype, інші вважають за краще Viber, треті і зовсім прихильники старої доброї телефонії.
Крок четвертий: оплата, доставка, повернення
Без цих пунктів неможливо будувати бізнес в мережі. Функціонал Prom.ua передбачає 10 різних варіантів оплати. Можна вибрати будь-який, або все відразу. Більше половини потенційних замовників відмовляються від доведення угоди до кінця, тільки через те, що не знаходять на сайті відповідного способу оплати. Не буде зайвим підключити додатки, що дозволяють приймати оплату, розбивати суму на кілька виплат (розстрочка), вираховувати окремо суму доставки «Нова Пошта».
Серед способів оплати лідирують три напрямки:
- накладений платіж - 38%
- безготівковий переказ (інтернет банкінг, через термінал на карту) - 39%
- готівковий розрахунок за фактом доставки - 23%
Отримувати товар воліють комерційними компаніями доставки - 90%, поштою - 4%, кур'єром і особисто зі складу - 3%.
Крок п'ятий: оформлення магазину
Багато хто недооцінює важливість естетичної складової сайту. Опитування Template Monster (компанія, що створює шаблони для веб ресурсів) показало, що близько 52% користувачів не готові повертатися в інтернет-магазин, дизайн якого їм не сподобався.
Обдумуючи оформлення, врахуйте декілька базових моментів:
- колір повинен відповідати фірмовому стилю. Зазвичай вибирають відтінки, що перекликаются з логотипом, назвою бренду;
- шапка сайту повинна відповідати спеціалізації магазина;
- постарайтеся абстрагуватися від власних уподобань, і зосередитися на тому, що сподобається більшості користувачів. Не довіряйте власному смаку, якщо він занадто специфічний.
Простота, дружелюбність, тематична цілісність - ось три кити, на яких тримається естетика комерційного сайту. В рамках системи пропонується відредагувати будь-який з безкоштовних шаблонів, або ж вибрати більш оригінальну платну версію з 3000 варіантів.
Крок шостий: настройка вітрини
Під вітриною розуміється головна сторінка від якості налаштування і оформлення якої залежить подальша зацікавленість користувачів. Товари на вітрині вважаються пріоритетними, тому потрапляють в категорію основних пропозицій компанії. Керуючись цією логікою, можна робити упор на популярні одиниці в кожній категорії, формуючи тим самим цілісне уявлення про асортимент. Однак пам'ятайте, що кількість пропозицій для головної сторінки обмежена 24-ма позиціями!
На головній також доцільно розміщувати новини, інформацію про акції, знижки, конкурси та інших активності.
Ми розповіли про основні аспекти створення магазину. Технічні тонкощі, наочні інструкції доступні на YouTube у форматі відео уроків.