Трапляється, що власники бізнесу, часто перфекціоністи та трудоголіки, хочуть займатися контекстною рекламою в Google самостійно, щоб контролювати результат від А до Я. Але, не володіючи потрібними технічними знаннями та навичками, сумніваються, чи варта гра свічок. Чи можна навчитися контекстній рекламі та вести справи самостійно, або варто все ж довіритися агентству? Давайте поміркуємо.
Що потрібно фахівцю з контекстної реклами
Перед тим, як самому запустити контекстну рекламу, подумайте, чи підходить ця діяльність вам в принципі. Навіть якщо власноручне ведення кампаній - вимушена міра, вона не повинна стати вам "поперек горла".
Отже, яка вона - людина, яка відповідає за ваші ліди та конверсії? Що потрібно фахівцю, який займається налаштуванням і веденням реклами в інтернеті щодня?
Аналітичний склад розуму
На запуску рекламної кампанії робота не закінчується. Вона тільки починається. Щоб не злити бюджет, важливо постійно оптимізувати рекламу, коригувати ставки, налаштування для досягнення очікуваних результатів у рамках бюджету. Вам доведеться висувати гіпотези та, систематизуючи й аналізуючи великий масив даних з аналітики та рекламних акаунтів, шукати їх підтвердження або спростування.
Перед тим, як налаштовувати контекстну рекламу, подумайте, чи вийде у вас ефективно працювати з даними та обчисленнями.
Посидючість
Оптимізація рекламних кампаній складається, переважно, з рутинних завдань:
- перегрупування ключових фраз;
- роботи з мінус-словами;
- виключення інформаційних посилань в динамічних пошукових кампаніях;
- сегментації та оптимізації аудиторій;
- коригування оголошень тощо.
Якщо ви хочете займатися налаштуванням і оптимізацією Гугл Едс і Директа самостійно, потрібно знаходити час і сили для роботи з рутиною.
Наполегливість
Не всі гіпотези, висунуті фахівцем з контекстної реклами, підтверджуються з першого разу. Іноді доводиться по декілька разів переробляти, наприклад, медійну кампанію, експериментувати, шукати нестандартні шляхи вирішення завдань, і при цьому намагатися критично дивитися на виконану роботу.
Готовність до постійного навчання
Digital-середовище дуже швидко розвивається. І реклама як частина цього середовища, відповідно, теж. Змінюються інструменти, механізми, цифри. Потрібно завжди бути в курсі, скільки коштує контекстна реклама в середньому в ніші і як можна обійти конкурентів в рамках бюджету. Реклама - це постійна конкуренція, і щоб не відставати, вам потрібно постійно відстежувати нові інструменти та тенденції. Постійно вчитися.
Багатозадачність
Завдань та інформації буде багато: результат налаштування контекстної реклами надходить швидко, перша статистика для аналізу з'являється відразу після запуску. Рішення потрібно приймати швидко і якщо ви запустили відразу кілька кампаній, вміння бути багатозадачним точно стане в нагоді.
Якщо перераховані вище пункти вам близькі або ви наполегливо розвиваєте ці якості, можна піти на курси з Гугл Едс і / або Яндекс Директу і спробувати зайнятися рекламою для свого бізнесу самостійно.
Базові навички для роботи з Google Ads
Що потрібно знати та вміти для роботи з контекстною рекламою? Розглянемо на прикладі Google Ads.
- Працювати з різними профільними програмами Google: Ads, Analytics, Merchant Center, Key Planner, Editor, Tag Manager, AdSense і багатьма іншими.
- Розбирається в основах юзабіліті ресурсу.
- Збирати семантику, працювати з нею і мінус-словами;
- Складати ефективні релевантні оголошення;
- Розбиратися в алгоритмах і тонкощах налаштування різних типів кампаній;
- Складати медіабюджети та розраховувати ROAS і ROMI;
- Працювати з аналітикою.
Також перед тим, як налаштувати контекстну рекламу самостійно, доведеться отримати або освіжити свої навички маркетолога, щоб ефективно аналізувати конкурентів, цільову аудиторію, складати комплексну маркетингову стратегію тощо. Вам, як власнику бізнесу простіше зорієнтуватися в специфіці своєї ніші, ніж сторонньому фахівцеві, проте підхід повинен бути об'єктивним і професійним.
Плюси та мінуси максимального залучення власника бізнесу в контекстну рекламу
Чому вам варто навчитися контекстній рекламі та займатися самоосвітою:
- Така інвестиція дозволить краще орієнтуватися в digital-середовищі, розуміти, що пропонують фахівці і як вони працюють;
- Ви зможете налаштовувати рекламу самостійно;
- Ви зможете тримати роботу з рекламою під контролем;
- Ви заощадите на оплаті послуг фахівців.
Врахуйте, проте, що на те, щоб освоїти тонкощі контекстної реклами, піде більше, ніж пів року. Фінансові вкладення неминучі в будь-якому випадку: ви оплачуєте курси та, як показує практика, втратите гроші на парочці "тестових" кампаній. І ще: реклама не повинна залежати від однієї людини. Людський фактор тут досягає найвищого значення. Погане самопочуття, відпустка, зайнятість та інші обставини можуть загальмувати робочі процеси на невизначений термін. Вам в будь-якому випадку доведеться знайти штатного працівника або стороннього підрядника, якому можна буде делегувати вирішення питань з контекстної реклами в разі потреби. При тому, це кожен раз - клопоти з наданням доступу до акаунту, час на введення фахівця в курс справ і т.д.
Переваги ведення контекстної реклами фахівцями інтернет-агентства
Тому ідея вдпочатку віддати рекламний проект на аутсорс здається нам найбільш простим рішенням.
Виникає питання: де краще замовити контекстну рекламу - в агентстві, у фрілансера або вивчити інхаус-фахівця?
Цьому питанню ми присвятили цілу статтю, яку раніше публікували в блозі.
Якщо коротко: кожен варіант по-своєму хороший, але для довгострокового співробітництва оптимальний варіант - це агентство.
Головна перевага - майже повне виключення людського фактора. Механізм взаємодії налагоджений: якщо один фахівець буде тимчасово недоступний, в команді завжди знайдеться той, хто його замінить. Власник бізнесу, фрілансер і штатний контекстолог - це завжди одна людина.
Перед тим, як вибрати агентство контекстної реклами, зважте всі плюси та мінуси.
Переваги:
- Максимально повні знання про системи digital-реклами, найбільш актуальні інструменти та механізми. Хороші агентства витрачають багато грошей на постійне навчання своїх співробітників і тестують їх знання. Зокрема, в нашій компанії всі фахівці проходять обов'язкову щорічну сертифікацію в Google Ads та Яндекс. Директ.
- Досвід в різних нішах. Звичайно, ніхто так не розбирається в специфіці бізнесу, як його власник. Однак, в агентстві, як правило, можуть підібрати ефективну рекламну стратегію в будь-якої тематичної ніші. Ніхто не заважає рекламодавцю співпрацювати з фахівцем, обмінюючись знаннями та досвідом.
- Прозорість роботи. Одна з причин, з якої рекламодавці замислюються про власноручне налаштування реклами - бажання контролювати роботу на всіх етапах. При співпраці з чесним агентством-підрядником це - не проблема. Ви маєте повний доступ до рекламного акаунту і щотижня отримуєте розгорнуті звіти. З будь-яких питань завжди можна звернутися до особистого менеджера.
- За якістю та ефективністю роботи виконавця стежить внутрішнє керівництво, а кампанія відповідає за результат своїм ім'ям.
З недоліків - послуги налаштування та ведення вимагають вкладень. Але в результаті контекстна реклама, вартість налаштування якої на порядок менше вартості навчання або ставки інхаус-фахівця, приносить швидкий і гарантований результат. А ступінь залучення в процес рекламодавця визначає тільки він сам.
Висновки
Якщо у вас є час для самоосвіти та подальшої самостійної роботи з кампаніями, закладайте його на вивчення контекстної реклами. Але враховуйте всі ризики, пов'язані з людським фактором і необхідністю постійно приділяти час рутинним завданням і роботі з аналітикою.
Якщо ви з тієї чи іншої причини не готові витрачати час і сили на роботу з рекламою або ж вам потрібні заявки та продажі "тут і зараз", то краще звернутися до підрядника відразу. Результат в такому випадку буде швидкий і гарантований.