Кому і навіщо треба дізнатися про те, що таке контекстна реклама і як вона працює? Близька 85% учасників зростаючого eCommerce-ринку називають контекстну рекламу ключовим драйвером бізнесу. Щороку кількість грошей, інвестованих в digital-рекламу, збільшується майже на 20%. Плануєте продавати товари і послуги в інтернеті або займатися маркетингом? Контекстна реклама - ваш кращий товариш і помічник! Без, як мінімум, базових знань у цій області вам не обійтися.
Отже, контекстна реклама – це рекламні публікації, представлені в текстовому, графічному або відеоформаті, які демонструються інтернет-користувачам відповідно до їх поведінки в Мережі. Тобто, рекламний меседж отримують ті користувачі, які вже в тій чи іншій мірі зацікавлені в товарі чи послузі. Контекстні оголошення розміщуються на перших позиціях в списку видачі пошукових систем, на сайтах, в соціальних мережах, мобільних додатках і т.д. Всі можливості контекстної реклами реалізуються за допомогою найбільших сервісів розміщення реклами в мережі - Google Ads та Яндекс.Директ.
Навіщо потрібна контекстна реклама
Розглядаючи основи контекстної реклами, ми дамо відповідь на питання "Навіщо потрібна контекстна реклама?" і чому саме цей вид просування бізнесу в інтернеті користується найбільшою популярністю.
Переваги контекстної реклами:
1. | Швидкий запуск. Користувачі побачать оголошення вже за кілька годин після публікації, за підсумком проходження модерації. |
2. | Швидкий результат. Правильно складене рекламне оголошення, яке прицільно демонструється зацікавленій аудиторії відразу після запуску, як правило, майже миттєво відгукується кліками, переходами, дзвінками і покупками. Доречі, це і є ключовим пунктом, який відрізняє контекстну рекламу від SEO. Оптимізація і просування в пошукових системах працюють на перспективу, а результат, хоч він і більш тривалий, вперше стає помітним на 3-й - 4-й місяць після початку робіт. |
3. | Оцінка ефективності. У рекламних системах Google AdWords і Яндекс.Директ доступні докладні статистичні дані за всіма кампаніями, а також аналітичні системи Google Analytics і Яндекс.Метрика. Вони дають можливість проаналізувати результати кампаній, включаючи запит користувача і майданчик, з якого його було придбано. Наприклад, для РК задана мета "Дзвінок". В такому випадку, аналітика точно покаже число таких цільових візитів, тобто скільки потенційних клієнтів зателефонували за вказаним на сайті номером. |
4. | Широке охоплення. Контекстна реклама може розміщуватися не тільки в пошуковій видачі, але і на інших медійних майданчиках: на сайтах-партнерах, в соціальних мережах і т.д. Залежно від виду контекстної реклами, охоплення може досягати від декількох десятків тисяч до декількох десятків мільйонів людей. |
5. | Чіткий відбір ЦА. У рекламних системах є безліч фільтрів, які дозволяють дуже чітко наблизити потрапляння оголошення до максимально зацікавленої цільової аудиторії. |
Що таке рекламна кампанія: необхідні ресурси і план робіт
Технічно, контекстна реклама - це все можливості, запропоновані інструментами рекламних систем компаній Google і Яндекс.
Що собою являє налаштування контекстної реклами в Google AdWords і Яндекс.Директ і які ресурси для цього необхідні?
Спочатку розберемося із назвами і термінами.
Google Ads та Яндекс.Директ - це сервіси контекстної реклами від компаній Google і Яндекс, які являють собою зручний інтерфейс і велику кількість digital інструментів для створення ефективних рекламних меседжів в пошукових сервісах, на сайтах-партнерах систем Google і Яндекс, а також в медійних і соцмережах. Рекламна кампанія, слідуючи визначенню Google, - це оголошення або група оголошень укупі з ключовими словами і ставками. На рівні кампанії в рекламних системах задаються параметри геотаргетингу, розмір бюджету і інші налаштування. Налаштуванням і веденням рекламної кампанії займається, як правило, одна людина. Для цього їй не потрібна співпраця з копірайтерами, оптимізаторами та іншими фахівцями, як це відбувається в SEO.
Однак, налаштування і ведення реклами - це складний і трудомісткий процес, що вимагає спеціальних знань, навичок і досвіду. Крім того, сама компанія вимагає вкладень в рекламу, обсяг якої визначається розміром охоплення, кількістю конкурентів і т.д.
Отже, робота над контекстною рекламою в Google AdWords і Яндекс.Директ включає 3 етапи:
1. Розробку стратегії кампанії |
2. Налаштування РК |
3. Ведення РК |
На першому етапі вирішується, як розподілити запити по РК, які кампанії будуть проводиться, складається графік показів і т.д.
Другий етап включає такі роботи:
Підбір ключових запитів; | |
Створення продающих меседжів, проставлення utm-міток і т.д; | |
Підключення цілей на сайт; | |
Підключення систем для відстеження ефективності роботи. |
Третій етап – ведення рекламної кампанії, включає такі види робіт:
Коригування ключових слів, оголошень для досягнення цільової вартості кожної конверсії; | |
Щоденне коригування ставок, додавання мінус-слів і мінус-фраз, видалення неефективних майданчиків і т.д. | |
Аналіз досягнення цільової вартості кожної мети; | |
Постановку експериментів і А / Б тестування в рекламному акаунті; | |
Аналіз зручності використання сайту для покупця. |
Грамотний фахівець, також, надасть клієнтові рекомендації щодо підвищення конверсії з сайту, проведе аудит з підрахунком рентабельності відповідно до ROI (коефіцієнтом прибутковості або збитковості інвестицій) і представить докладні звіти на всіх етапах.
Пошукова реклама - один з найбільш ефективних рекламних інструментів сучасності
Розглянемо види контекстної реклами і їх особливості.
Трохи фактів. У 2019 інтернет-реклама в Україні обігнала телевізійну за об'ємом інвестицій. При цьому, частка пошукової реклами становить 63%, що робить її найпопулярнішим видом контекстної реклами і одним з найбільш затребуваним способом просування товарів і послуг для всіх рекламодавців в цілому.
Отже, пошукова контекстна реклама - це тип КР, в якому текстове рекламне оголошення демонструється користувачеві над першими позиціями в органічній видачі пошукових систем (або біля них).
Особливості такої реклами:
реклама показується користувачеві мережі у відповідь на конкретний пошуковий запит користувача, а значить - в той момент, коли він більш, ніж актуальний; | |
розміщення на перших позиціях у видачі робить рекламоване оголошення найпривабливішим для користувача і як результат - отримують найбільший відсоток клікабельности. |
Звучить просто і красиво, проте ефективність такої реклами, все ж, буде залежати від якості налаштування і розуміння цілей РК. Пошукова реклама може запропонувати користувачеві обслуговування існуючого попиту на товари або послуги, "перехопити" пошуковий трафік у прямих конкурентів або створювати новий попит у відповідь на інформаційний запит користувача.
Тому так важливо звернутися до грамотного і досвідченого фахівця, який зможе правильно визначити цілі компанії, підібрати відповідні їй інструменти та максимально точно налантуванти таргетинг.
До слова, таргетинг в рекламі - це механізм, який надає можливість виділити із загальної аудиторії тільки цільову, яка відповідає ряду критеріїв (георозташування, вік, стать, рід заняття і т.д.) і показати рекламу саме їй.
Медійна реклама
Медійна реклама - це реклама, яка демонструється на сайтах, в мобільних додатках, відеороликах та на інших ресурсах, які входять в контекстно-медійну мережу Google (КММ) і Рекламної мережі Яндексу (РМЯ).
"Фішка" такого виду КР - величезне охоплення, яке в сотню разів перевищує охоплення в попередньому вигляді КР. Аудиторія в цьому випадку більш холодна, але ціна переходу нижча.
Щоб уявити собі обсяг, потрібно розуміти, що таке Медійна мережа Google і рекламна мережа Яндексу. Це мільйони сайтів та інших ресурсів, які в цілому охоплюють близька 90% аудиторії Інтернету. Потрібна аудиторія відділяється одним з двох варіантів таргетування:
за аудиторією: реклама демонструється користувачам, що відповідають потрібним параметрам; | |
за контентом: реклама з'являється на сайтах та інших ресурсах, контент яких відповідає заданим налаштуванням. |
Також аудиторія може формуватися шляхом проведення ремаркетингу або ретаргетингу. Такий рекламний механізм дозволяє взаємодіяти з користувачами, які раніше відвідували рекламований ресурс і навіть активно діяли на ньому. Так можна підштовхнути користувача до конверсії і допомогти в ухваленні рішення.
Товарні кампанії в Google Shopping
Коротко розповімо про те, що таке торгова кампанія в Google Shopping. Це digital інструмент, за допомогою якого можна створювати і управляти товарними оголошеннями в Google Adwords. Оголошення генерується автоматично на основі фіду даних.
Такий вид реклами - відмінний спосіб для інтернет-магазинів заявити про себе, так як у відповідь на свій запит він отримує не просто "запрошення" на сайт, але повноцінне оголошення, яке включає:
зображення конкретної товарної позиції; | |
її назву; | |
ціну; | |
назву інтернет-магазину. |
Товарні кампанії демонструють досить високу ефективність, особливо якщо заповнити якомога більше атрибутів в ФІДІ, щоб оголошення демонструвалося за високо- і низькочастотними запитами.
Висновок
Отже, в даній статті ми "галопом" пробіглися по основним поняттям про контекстну рекламу і розглянули приклади оголошень контекстної реклами різних видів.
Отримані знання не допоможуть налаштувати рекламну кампанію самостійно, але дають загальне уявлення про роботу і цінності механізмів КР і про те, в якому напрямку варто рухатися, якщо ви хочете просувати власний бізнес в інтернеті. Тепер ви будете точно знати, які питання ставити контекст-менеджерові, та разом зможете вибрати цілі і інструменти для досягнення швидкого і кращого результату рекламної кампанії!