Хто примножує продажі під час карантину? Дані Prom.ua
Чи можна заробляти і навіть примножувати дохід в умовах кризи? Якщо ти в e-commerce, то можливості цілком реальні! Карантин завдав нищівного удару по багатьом сферам оффлайн-бізнесу, однак комерційний онлайн-простір сколихнув лише відносно невеликий поштовх.
Багато галузей залишилися на плаву, а деякі - помітно примножили кількість продажів, отримавши частку покупців, що раніше належала оффлайн-конкурентам.
Так, найбільший в Україні маркетплейс Prom.ua надав нам статистику в точних, аж до одиниць, цифрах, яка демонструє динаміку продажів в зростаючих товарних категоріях на порталі. У список "щасливчиків" увійшли 8 сфер, кожна з яких налічує сотні інтернет-магазинів в межах тільки одного маркетплейсу!
Будинок і сад
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 71.00%.
Приріст продажів за період карантину склав 92.61%.
Одяг та взуття
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 113.82%.
Приріст продажів за період карантину склав 142.61%.
Авто, мото
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 53.34%.
Приріст продажів за період карантину склав 6.96%.
Спорт та відпочинок
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 88.17%.
Приріст продажів за період карантину склав 14.15%.
Товари для дітей
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 100.91%.
Приріст продажів за період карантину склав 136.13%.
Інструменти
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 63.28%.
Приріст продажів за період карантину склав 40.38%.
Матеріали для ремонту
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 112.92%.
Приріст продажів за період карантину склав 17.89%.
Сільхозпродукція, техніка та обладнання
Динаміка відстежується з 27 січня 2020 року по 12 квітня 2020 року.
Приріст продажів за весь період склав 262.20%.
Приріст продажів за період карантину склав 86.96%.
Результати
Отже, що ми бачимо:
- Зростаюча лінія тренду в усіх 8-ми категоріях товарів вказує на позитивну динаміку продажів;
- Майже у всіх категоріях, за винятком "Матеріали для ремонту" і "Спорт та відпочинок" показники продажів різко просідають в тиждень з 16.03.2020, в який по Україні був оголошений карантин.
- Вже наступного тижня кількість транзакцій різко збільшилася. У категоріях "Сільхозпродукція, техніка та обладнання", “Матеріали для ремонту","Інструменти","Спорт та відпочинок","Авто-, мото" показники продажів в перший тиждень карантину значно випередили кількість укладених угод за весь попередній період.
- Найбільш істотне збільшення продажів з кінця січня - в категорії "Сільхозпродукція, техніка і обладнання". За цей час попит виріс в 2,6 рази.
- Найбільш істотне збільшення продажів за період карантину - в категорії "Одяг та взуття" і "Товари для дітей". В обох категоріях кількість транзакцій за час карантину зросла майже вдвічі.
Що продавати: ТОП-10 найбільш затребуваних товарів
Окрім динаміки продажів в зростаючих категоріях, портал Prom.ua поділився з нами рейтингом найбільш затребуваних товарів на маркетплейсі в тиждень від 6.04.2020 по 12.04.2020 (за винятком товарів медичного призначення).
Топ-10 | Кількість замовлень, шт За 6-12 квітня |
Товарообіг, грн За 6-12 квітня |
кросівки, кеди для дорослих | 22445 | 17 736 743 |
велосипеди | 2864 | 8 266 307 |
мобільні телефони, смартфони | 2989 | 8 251 198 |
спортивні костюми | 7347 | 5 654 315 |
шини | 1952 | 4 831 575 |
корма для домашніх тварин и птахів | 4160 | 3 859 168 |
спортивні батути та комплектуючі | 1055 | 3 849 458 |
кросівки, кеди дитячі та підліткові | 4921 | 3 149 308 |
кава | 5147 | 3 111 667 |
телевізори | 443 | 3 104 993 |
Як бачимо, список складають далеко не тільки товари зі "споживчого кошика". Станом на кінець квітня в усіх розглянутих нами категоріях зберігається і зміцнюється тенденція зростання продажів. Це говорить про те, що навіть в умовах карантину бажання і можливість українського споживача купувати техніку, товари для спорту і розваг, взуття та інші не життєво важливі продукти залишається. А недоступність офлайн-пропозиції тільки підсилює позиції інтернет-магазинів.