З кожним роком зростає кількість компаній, які розуміють, що активне залучення споживачів - це ключ до забезпечення їх лояльності. Будь-який бізнесмен може відкрити магазин і продавати свій продукт. Однак лише успішний підприємець розуміє, що налагодження довгострокової взаємодії споживача з брендом, підвищення впізнаваності і зміцнення репутації допоможуть утриматися на ринку і обійти навіть сильних конкурентів.
Чим більше клієнтів вам довіряють, тим краще ваш бізнес буде відчувати себе в довгостроковій перспективі. Лояльні клієнти - це вже не просто разові покупці. Це люди, які прийдуть до вас знову, порекомендують вас знайомим і скинуть посилання на ваш сайт.
SEM або пошуковий маркетинг - це стратегія інтернет-просування, націлена на залучення споживачів з пошукової видачі, а також зміцнення високих позицій в своїй ніші. Тобто, головні цілі SEM - це:
- Залучення потенційних клієнтів, вже зацікавлених у вашому продукті;
- Збільшення відсотка конверсій;
- Підвищення впізнаваності компанії та зміцнення репутації в ніші.
І чим вище конкуренція у вашій сфері бізнесу, тим більшу роль відіграє залученість клієнтів і пошуковий маркетинг.
За допомогою яких інструментів і каналів інтернет-просування досягається мета SEM, ми розповімо далі в статті.
Завдання, які вирішує SEM
Search Engine Marketing з англ. означає «пошуковий маркетинг». Це стратегія просування, яка включає комплекс маркетингових операцій, спрямованих на підвищення позицій сайту в пошукових системах за допомогою платної реклами.
Завдання, які вирішує SEM:
- Залучення "теплоі" аудиторії, тобто, користувачів, які вже зацікавлені у вашому продукті або послузі. Досягається за рахунок налаштування контекстної реклами, таргету і органічної видачі за ключовими запитами.
- Технічне вдосконалення сайту через SEO-оптимізацію. Сайт стає зручнішим для користувача і відповідає вимогам пошукових систем.
- Як наслідок оптимізації - поліпшення видимості ресурсу. Завдяки дотриманню вимог пошукових систем поліпшується ранжування сайту. Завдяки тому, що ми зробили його зручним для користувачів - змінюється їх поведінка на сайті і підвищується їх лояльність. Розширюється посилальний портфель і збільшується трафік.
- Збільшення відсотка конверсій і числа продажів. Стратегія SEM спрямована на залучення якісного трафіку. А значить відвідувачами сайту є потенційні клієнти, які готові зробити покупку.
- Охоплення аудиторії. У процесі пошукового просування число пошукових запитів постійно збільшується. А значить і охоплення потенційної цільової аудиторії буде рости.
- Конкурентні переваги. Стратегія SEM передбачає не тільки поліпшення видимості сайту для користувачів, але і розробку УТП і переваг перед конкурентами. Тому ймовірність, що користувач вибере саме ваш сайт з числа запропонованих конкурентів, збільшується в рази.
- Зміцнення позицій. Чим довше сайт займає топові пошукові позиції, тим вище стає впізнаваність бренду в цільовому ринковому полі.
- Збільшення лояльності аудиторії. Користувачі найбільш лояльні до сайтів, які знаходяться в ТОПі пошукової видачі, а також до сайтів, які працюють над залученням клієнтів в бізнес.
Стратегія SEM в вашій маркетинговій кампанії - це спосіб ефективного залучення аудиторії на сайт, а в подальшій перспективі - зміцнення позицій в органічній видачі пошукових систем і ніші в цілому.
Інструменти SEM
Контекстна реклама, SEO та SMM - це напрямки інтернет-маркетингу, які ефективні самі по собі. Однак їх комплексне використання в рамках стратегії пошукового маркетингу допомагає досягти найвищих результатів з довгостроковою перспективою:
- контекстна реклама дозволяє швидко залучити нових відвідувачів на сайт;
- внутрішня SEO-оптимізація покращує якісні показники сайту, робить його більш привабливим для пошукових систем і відвідувачів;
- зовнішня оптимізація збільшує видимість сайту;
- SMM дозволяє розширити аудиторію за рахунок соцмереж, а також досягти брендингу та налагодити маркетингові комунікації.
Всі три інструменти допомагають сайту стати більш доступним для потенційних клієнтів.
Розглянемо основні переваги їх комплексного використання.
Контекстна реклама + SEO: переваги комплексного використання
Контекстна реклама швидко приваблює відвідувачів на сайт. Якісна внутрішня оптимізація збільшує шанс того, що відвідувачеві захочеться затриматися на сайті і зробити покупку.
Так, зрозуміла навігація і структура, привабливий дизайн знижують показники відмов. Користувачі з більшою ймовірністю затриматися на сайті, якщо він зручний (поліпшені показники юзабіліті). Як наслідок, поліпшуються поведінкові чинники користувачів і сайт краще ранжується в пошуку. А проекти на топових позиціях видачі отримують в рази більше трафіку: за статистикою близько 70% користувачів ніколи не переходять далі першої сторінки.
Крім того, у комплексного використання контекстної реклами і SEO є цілий ряд технічних переваг:
- ключі з Яндекс. Директ і Google Ads можна використовувати в звичайному пошуку, поєднуючи переходи з природної видачі та кліки на платні оголошення для підняття трафіку;
- дорогі запити доцільно перенести в органіку;
- перед тим, як впроваджувати ті чи інші ключові слова в стратегію просування, їх можна протестувати інструментами контекстної реклами;
- платні та органічні покази в комплексі додатково підвищують лояльність аудиторії.
Таким чином, одночасне використання КР і пошукової оптимізації підвищує ефективність стратегії просування.
Роль SММ
Описані методи пошукового просування ми рекомендуємо доповнювати рекламними показами в соцмережах. Головне достоїнство, що визначає роль SММ пошуковому маркетингу - це різноманітність залучаючих форматів.
Все починається з соцсігналов: лайків, репостів, коментарів, числа передплатників в соцмережах і т.д. Активність користувачів в акаунті, прив'язаному до вашого сайту, відстежується і аналізується пошуковими ботами, а посилання на ці акаунти нерідко потрапляють в пошукову видачу разом з основним посадковим ресурсом.
Крім того, соцмережі - це ефективний канал отримання трафіку. У своєму акаунті можна розмістити посилання на контент сайту і використовувати внутрішні можливості соцмережі для її поширення. Як ми вже згадували, залучаючих форматів в соцмережах багато. Перепост, посилання, позначки - це способи підняти охоплення і залучити трафік, іноді навіть без вкладень.
Посилання на сайт з соцмереж зараховуються бонусами до корисності ресурсу для користувачів, а значить - позитивно впливають на ранжування. Крім того, пости і посилання в соціальних мережах індексуються швидше, ніж контент на сайті. Тому посилання з соцмереж - це спосіб прискорити індексацію нових сторінок на сайті.
Також, варто відзначити, що пошукачі враховують безліч факторів впливу, авторитетності аккаунту і поведінки відвідувачів на ньому, що теж відбивається на позиціях у видачі.
І це ми не згадали те, що соцмережі - це місце комунікації компанії з аудиторією, майданчик для формування і зміцнення бренду. Працюючи з аудиторією в соцмережах, можна значно зміцнити позиції всього бренду, що в кінцевому результаті впливає на позиції всіх ресурсів компанії.
Висновок
Щоб SEM ефективно працював на бізнес-цілі і приносив результати, вам доведеться довіритися команді фахівців з контекстної реклами, SEO та SММ. Наймати власну команду досить дорого - краще звернутися в агентство, де вже практикується реалізація стратегії пошукового маркетингу.
Результат буде явно помітний, в середньому, за 3-4 місяці. Але, звичайно, терміни залежать від вихідних даних сайту, тематики, активності конкурентів, якості професійних ресурсів і роботи в соціальних мережах.
Результат відгукнеться не просто зростанням продажів, але зміцненням позицій в профільному середовищі, що явно буде простежуватися в звітах веб-аналітиків.