Вкладення в SEO не приносять результат? Коли варто почати турбуватися? Як розібратися в ситуації і де шукати провину оптимізатора, якщо вона є? Спробуємо розібратися.
У цій статті ми зібрали 9 причин, які найчастіше викликають суперечки між виконавцем і замовником SEO. Рекомендуємо до прочитання обом сторонам: фахівцю буде простіше скорегувати стратегію просування, а власнику сайту - грамотно оцінити ситуацію.
1. Ще не час
Контекстна реклама відгукується переходами, дзвінками і замовленнями майже відразу після запуску. Тим бізнесменам, які звикли працювати з нею і подібними рекламними каналами, складно зрозуміти, чому SEO "мовчить" навіть через місяць після початку робіт.
Пошукова оптимізація і просування - це середньостроковий/довгостроковий канал залучення трафіку і конверсій. В залежності від конкуренції в тематиці, бюджету, використовуваних ресурсів в розробці сайту і інших чинників, на отримання перших видимих результатів йде 2-9 місяців.
З нашого досвіду, в більшості випадків зростання трафіку починається вже за 2-5 місяців.
Органічний трафік - це найбільше джерело залучення відвідувачів на сайт. Тому боротьба за високі позиції в пошуковій видачі точиться неабияка. Але варто трохи почекати і SEO забезпечить помітне зростання відвідуваності і прибутку навіть без великих вкладень в рекламу.
2. Ігноруються SEO-рекомендації
На першому етапі робіт SEO-фахівець оцінює ефективність сайту і знаходить технічні помилки оптимізації. Після чого клієнту надається повний звіт з рекомендаціями щодо усунення виявлених проблем. Це можуть бути:
- биті посилання;
- дублі сторінок;
- помилки валідації;
- помилки серверу;
- наявність сторінок з посиланнями на неіснуючі сторінки;
- повільне завантаження сайту і т.д.
Тільки після їх вирішення робота з оптимізації рухається вперед. Чим швидше будуть впроваджуватися доопрацювання, тим швидше з'являться результати.
3. Висока конкуренція в тематиці
Як ми вже писали вище, боротьба за високі позиції у видачі точиться неабияка. Чим більше компаній просуваються у вашій ніші, тим складніше збільшити пошуковий трафік.
Якщо вам здається, що терміни отримання результатів аж надто затягнулися, обговоріть силу конкуренції з оптимізатором і переконайтеся, що він правильно склав стратегію просування саме для вашої ніші.
Потрібно розуміти, що чим вище конкуренція, тим:
- більше повинен бути бюджет;
- пізніше очікується результат;
- більше доробок необхідно буде впровадити.
Важливим є те, щоб SEO-фахівець міг не просто оптимізувати сайт за звичною схемою, але скласти стратегію з урахуванням головних трендів SEO і по можливості впроваджував новинки в ваш проект. Знову ж таки, тут все залежить від бюджету.
4. Недостатня компетентність фахівця
Якщо оптимізатор не стежить за тенденціями і змінами пошукової оптимізації, то спробує впливати на фактори ранжирування вже застарілими методами. Алгоритми, рекомендації та пріоритети Гугл і Яндекс постійно змінюються. Часто вони повністю змінюють фактори ранжирування. І ці зміни повинні відображатися в стратегії оптимізації.
Крім того, якщо виконавець не "париться" з приводу якості впроваджуваного контенту і підбору донорів для посилального портфеля, ефективність оптимізації буде низька, хоч стратегія була складена вірно.
Ну і в гіршому випадку, вам просто міг попастися нечесний оптимізатор: гроші взяв, але нічого не зробив.
Як уникнути подібної ситуації:
- Звертайтеся тільки до перевірених фахівців. Дивіться кейси, читайте відгуки та рекомендації, пропускайте пропозиції з легкими результатами за короткий термін.
- Узгоджуйте план робіт щомісяця. Намагайтеся самостійно отримувати хоча б базові знання SEO і стежити за трендами оптимізації.
5. Нестача бюджету
Невірно розрахований або недостатній бюджет може також призвести до стагнації. На необхідний розмір бюджету впливає безліч факторів: стан сайту до оптимізації, кількість сторінок, конкурентність ніші, регіон просування і т.д.
Завдання оптимізатора:
- правильно розрахувати бюджет;
- отримати максимум користі для SEO з наявних ресурсів, спрямовувати зусилля на ті операції, які будуть найбільш ефективні і актуальні для ресурсу.
6. Впливає фактор сезонності
Високий сезон - це період, на який припадає пік продажів. Низький сезон - це коли продажів мало або зовсім немає. Вони змінюють один одного в будь-якій ніші. Просування сайту, як правило, будується з урахуванням фактору сезонності, проте навіть при максимальних зусиллях показники трафіку в низький сезон можуть помітно просідати.
7. Припинення зростання трафіку
Не тільки сезонність може привести до стагнації трафіку, а й інші чинники. Наприклад, з усуненням технічних помилок на сайті він став краще ранжуватися в пошукових системах, а показники трафіку впевнено поповзли вгору. Як тільки всі помилки були виправлені, динаміка зростання сповільнилася.
8. Ви досягли піку в ніші
Перевірте позиції семантики. Ви - в "дамках" якщо:
- 80-90% запитів знаходяться в ТОП 1-3;
- видимість сайту 90-100%.
Таке нечасто, але трапляється.
Що робити:
- Точково підтягувати високочастотні запити в ТОП1;
- Змінити стратегію SEO на утримання позиції;
- Розширити джерела трафіку.
9. Значущі операції заважають зростанню трафіку
Зростання трафіку від одного і кількох вдалих дій (напр., нарощування посилальної маси) може гальмувати одна значуща операція (напр., ЧПУ). У наслідку показники трафіку можуть ще 1-2 місяці не зрушити з місця.
Як уникнути: намагатися не впроваджувати кілька великих змін паралельно. В такому випадку вийде оцінити ефективність заходів, і відкинути редагування, які негативно впливають на трафік.