Зміст:
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Для правильної внутрішньої оптимізації сайту і його подальшого просування у видачі пошукових систем необхідно знати, що таке мета теги, як їх правильно прописувати, якою має бути довжина опису сторінки, чи потрібні теги keywords і на що впливають заголовки.
У цій статті зібрано інформацію, яка допоможе самостійно оптимізувати метадані, грамотно провести внутрішню оптимізацію сайтів і знайти відповіді на поширені питання по цій темі.
Що таке метатеги і навіщо вони потрібні
Щоб відповісти на питання, для чого потрібні мета теги, необхідно розібратися в алгоритмах пошукових систем. На початку розвитку пошукової оптимізації метадані були покликані вказати пошуковим системам тематику сторінки і грали провідну роль для визначення релевантних запитів, за якими сторінка повинна показуватися у видачі.
Проте після того, як оптимізатори почали масово "спамити" ключовими запитами в тегах, особливо keywords, провідні пошукові системи, зокрема Google і Яндекс, змінили алгоритми і в 2020 році метадані є одним з чинників, який впливає на ранжирування сайту. Навіть якщо використати інформацію про те, як правильно прописати мета теги, не факт, що пошукові системи використають метадані для визначення релевантності запитів.
Важливу роль у визначенні позицій сайту грає загальний контент сторінки, технічна оптимізація ресурсу, наявність хорошого посилального профілю і впізнаваність бренду. Метадані і звичайні теги є лише доповненням та уточненням, яке допомагає пошуковим системам точніше визначити релевантність сторінки запитам, а також представляють сайт в пошуковій видачі.
Розглянемо призначення і правила написання мета тегів окремо.
Мета тег title
Мета тег title використовується пошуковими системами як заголовок сторінки для демонстрації у видачі, а також є важливим інструментом для визначення теми сторінки. Наочно побачити, що таке тег title можна в пошуковій видачі.
Мал.1 Тег title в результатах пошукової видачі
Заголовки сторінок, які показані по певних запитах і є цим тегом. Крім того, цей тег використовується у верхній частині браузеру і в закладках для демонстрації назви сторінки, що робить title критично важливим тегом для збільшення привабливості сторінки.
Існує декілька рекомендацій про те, як правильно заповнити мета тег title і як при цьому не потрапити під фільтри пошукових систем :
- Попри те, що довжина title жорстко не обмежена, пошукові системи скорочують цей тег у видачі. Рекомендується обмежувати тег 60 символами (чи 11-12 словами) або прописувати найбільш значиму інформацію на початку.
- Мета тег title має бути унікальним як на рівні сайту, так і глобально. Для унікализації використовується назва сайту або бренду.
- Пряме входження ключових запитів має бути обмежене 1-2 на тег, щоб уникнути санкцій з боку пошукових систем.
- Інформація в тегу повинна відповідати контенту, який наводиться на сторінці.
Місце, де знаходиться тег title в коді сторінки, – це початок блоку head. У деяких системах управління сайтами можна настроїти автоматичну генерацію цього тега на основі змінних.
Важливо пам'ятати! Тег title повинен привертати увагу користувача, точно описувати вміст сторінки і її основну суть. Він має бути прописаний на усіх сторінках сайту, категоріях, підкатегоріях і сторінках товарів інтернет-магазину.
Що таке Description
Основне визначення що таке Description – короткий опис сторінки, який частково носить рекламний характер, оскільки привертає увагу користувача і підвищує CTR. Цей мета тег рідше, ніж title, демонструється в результатах видачі Google, Яндекс же його рідко використовує, беручи опис з контенту, розміщеного на сторінці. Тому для цієї пошукової системи досить автоматично згенерованого тега на основі змінних, а його відсутність не вплине на позиції ресурсу.
Мал.2 Приклад шаблону для генерації мета тегу description
Також, неважливо як скласти description для пошукового просування, він не використовується пошуковими системами для визначення позицій ресурсу у видачі, проте, зовнішній вигляд цього тега може вплинути на збільшення числа переходів з пошуку на сторінку.
Для поліпшення привабливості тега рекомендується:
- Використати при складанні ключові слова.
- Тематика description повинна відповідати вмісту сторінки.
- Формулювання має бути зрозумілим користувачеві, не варто використовувати "канцелярську" мову. Тег повинен привертати увагу користувача, особливо якщо потрапляє в пошукову видачу у вигляді опису.
- В тег рекомендується включити унікальну товарну пропозицію, яка відповідає контенту сторінки. Крім того, в тег можна включити контактну інформацію: телефони, адресу та інше.
- Можна використати символи юнікода для привертання уваги, проте не варто розташовувати їх на початку тегу і розміщувати занадто велику їх кількість.
Точного визначення, скільки символів використовується в description немає, пошукові системи обрізають тег у видачі в межах 160 символів.
Важливо пам'ятати! Створення привабливого й інформативного тега description є одним із завдань під час внутрішньої оптимізації ресурсу, оскільки цей тег звертає увагу користувача на сторінку, описує її вміст і покращує відвідуваність ресурсу.
Заголовок H1
Заголовок сторінки не є мета тегом, проте, має прямий вплив на розуміння пошуковими системами контенту сторінки. Не показується в результатах видачі, побачити цей тег можна у верху сторінки при переході на неї.
Мал.3 Приклад заголовку h1
Правила написання заголовка H1:
- Обов'язкове використання в заголовку високочастотних ключових фраз, можна тих, які були використані в мета тегу title.
- Заголовок не повинен дублювати тег title.
- На сторінці має бути тільки один заголовок H1.
- Рекомендується обмежити довжину заголовка 7 словами, важливі ключі необхідно розташовувати на початку заголовка.
- У разі, якщо на сторінці представлені декілька товарів, то їх назва в заголовку має бути в множині.
Важливо пам'ятати! Попри те, що заголовок H1 не є мета тегом, він повинен бути прописаний на кожній сторінці сайту для поліпшення позицій в пошуковій видачі.
Чи потрібний тег keywords
Пошукові системи Google і Яндекс по-різному визначають, що таке keywords сторінки і те, як цей мета тег використовується при оптимізації сайту. У Google ще в 2009 році оголосили, що ці метадані не враховуватимуться як чинники ранжирування. Такий крок був обумовлений тим, що на зорі пошукової оптимізації, для попадання в ТОП видачі було досить розмістити ключові слова в тегу keywords без наповнення сторінок якісним контентом.
Мал.4 Мета тег keywords
У 2020 році, відповідь на питання чи треба прописувати keywords неоднозначна тільки для деяких пошукових систем, наприклад, Яндекса. За результатами спостережень агентства інтернет-маркетингу M. System, для Яндекса мінімальне використання ключових запитів в цьому мета тегу допомагає пошуковій системі точніше визначити тематику сторінки. Google може застосувати за переспам в цьому тегу санкції, тому, для просування в цій пошуковій мережі використовувати його не рекомендується.
Правилами прописування keywords є:
- Неприпустимість повторів ключових слів.
- Мінімальна кількість, достатнє вживання 5-7 ключів.
- Відповідність ключів до контенту сторінки.
Про те, як підібрати keywords, можна дізнатися з численних мануалів зі збору семантичного ядра сайту. Частотність запитів має бути високою, використовуються ключі, які входять в теги title і H1.
Важливо пам'ятати! Запити keywords не мають впливу для ранжирування в Google, для Яндекса можна використати цей мета тег, але не можна спамити пошуковими запитами, досить вказати основні.
Висновок
Мета теги в пошуковому просуванні вже не грають першочергової ролі, оскільки алгоритми пошукових систем орієнтуються на наповнення сайту контентом, що відповідає на питання користувачів. Проте, оптимізація тегів дозволяє поліпшити позиції ресурсу у видачі.
Слід уникати спаму в метаданих, акуратно використати пошукові запити, робити метадані читабельними і привабливими для користувачів. В процесі внутрішньої оптимізації ресурсу важливо уникалізувати теги, посилити з їх допомогою високочастотні запити, за якими користувачі зможуть знайти сайт в пошуку.