Розглядаючи 5 кращих способів рекламувати новий бізнес, ми представили цілий список переваг SMM-просування для будь-якого інтернет-проекту. Ну майже будь-якого. Винятком можуть бути, хіба що, вузькоспеціалізовані В2В проекти і бізнес моментальних рішень. І то, це дуже спірно. Для всіх інших наявність розкрученої бізнес-сторінки в соцмережах - це, однозначно, жирний плюс до ефективності підприємства. АЛЕ за умови правильного вибору майданчика для просування.
А вибирати є з чого. Сьогодні і онлайн, і оффлайн проекти успішно просуваються в:
- Facebook;
- Instagram;
- Pinterest;
- Twitter;
- LinkedIn;
- YouTube;
- Tik-Tok;
- Телеграм.
Як вибрати майданчик саме вам - розповімо далі в статті.
Проведіть аналіз сайту і складіть портрет цільової аудиторії
Ваш майданчик - це той, в якій активно "тусується" ваша цільова аудиторія. Тому визначення особистості покупця, складання його портрету є найважливішим кроком до того, щоб підібрати найбільш корисну соціальну мережу. Як тільки ви зрозумієте, хто ваш клієнт, чому він вибирає саме вашу продукцію, бренд або компанію, то зможете визначитися з майданчиком для реклами та просування свого бренду.
Як скласти портрет аудиторії:
- Використовувати системи аналітики, і проаналізувати сайт.
Там можна отримати інформацію про стать і вік, мову користувача, країну і місто, в якому він проживає, дані про браузер, ОС, що використовуються пристроях, про поведінку користувача, глибоко проаналізувати свою цільову аудиторію, виявити точки перетину. - Провести маркетингові дослідження: опитати клієнтів або відділ продажів. Варіант підійде тим, у кого поки немає активного сайту.
- Дізнатися характеристики користувачів вашого сайту з рекламного акаунту Google AdWords.
- Отримати детальну інформацію про ваших клієнтів можна в рекламному кабінеті Facebook, якщо у вас є їх контактні дані.
Наступний крок - підняти статистику соціальних мереж і порівняти дані їх аудиторії зі своєю. До цього ми ще повернемося.
Проведіть опитування серед своїх клієнтів
Якщо ви не новачок і вже маєте базу клієнтів з номерами і/або електронними адресами - скористайтеся цим!
Зробіть розсилку або обдзів клієнтів і поцікавтеся, в якій соціальній мережі вони найчастіше діляться інформацією і спілкуються зі своїми друзями, родиною та колегами.
Проведіть аналіз сайту
Системи аналітики сайту допоможуть не тільки скласти портрет цільової аудиторії, а й підказати, які соцмережі вона вважає за краще.
Зверніть увагу на джерела переходів на ваш сайт. Навіть якщо ви поки не створювали бізнес-акаунти, з соціальних мереж може йти трафік.
Проаналізуйте конкурентів
Складіть список своїх прямих конкурентів у ніші і проведіть дослідження. У ньому ви повинні визначити:
- Звідки вони отримують трафік
У цьому допоможуть спеціальні сервіси типу Similarweb. У них можна побачити з яких конкретно соцмереж вони отримують трафік. - Зрозуміти, чим вони привертають аудиторію
Для цього слід використовувати сервіси типу feedspy.net, jagajam.com/ru або popsters.ru. В останній, наприклад, можна знайти різні метрики за постами, обсягом і активностю аудиторії, іншими даними для всіх соцмереж, в яких активні ваші конкуренти.
Дослідіть соціальні мережі
На даному етапі радимо звернути увагу на наступні чинники:
- Зіставте середній вік і гендер відвідувачів соціальної мережі з портретом вашої цільової аудиторії;
- Дослідіть основну специфіку соціальної мережі, особливості оптимізації бізнес-сторінок;
- Ознайомтеся з форматами та можливостями для розміщення рекламних креативів, текстів та іншої інформації всередині мережі;
- Вивчіть можливості розміщення таргетованої реклами всередині мережі.
Загалом, досліджуйте всі питання, які допоможуть вирішити, чи підходить ця соцмережа для реалізації маркетингової стратегії.
Ми постараємося допомогти вам у цьому і залишимо тут невеликий довідник найбільш популярних соціальних майданчиків для просування бізнесу.
Соцмережа надає бізнесу безкоштовні і платні можливості для комплексного просування: реклами товарів і послуг, просування бренду, управління репутацією, побудови результативних діалогів з цільовою аудиторією і т.д.
Тому просуватися в Facebook може абсолютно будь-яка компанія. Однак найбільшу користь соцмережа принесе:
- організаціям з сегмента Luxury;
- тим, що пропонують високоякісні товари і послуги;
- тим, які мають ретельно продуману маркетингову стратегію.
За даними досліджень, більшу частину української активної аудиторії Facebook становлять люди з хорошим доходом і перспективами. Ті, хто вважає за краще хороший сервіс.
Facebook підходить тим компаніям, які готові витрачати гроші і час на просування, позиціонують себе як експертів, а свої продукти і послуги - як якісні, унікальні, ефективні.
Візуальний контент тут генерує відмінну залученість. Крім того, для в Instagram функціонує безліч рекламних інкрементів - від вбудованого і Facebook таргету до сервісів автоматизованого просування.
Instagram підходить найбільше бізнесам:
- з цільовою аудиторією покоління X і Y (від 13 до 30 років);
- сфері послуг з низьким і середнім цінником;
- бізнесам, спрямованим на жіночу аудиторію.
У Instagram процвітають, перш за все, художні ніші. Якщо ви продаєте одяг, косметику, аксесуари, вироби ручної роботи, фотопослуги, то можете використовувати цей майданчик.
Pinterest цікавий для роздрібної торгівлі і невеликого бізнесу, а також організаціям, що ведуть блог (статті можна представляти у вигляді картинок з текстами).
Найкраще просуваються:
- одяг;
- сфера краси та здоров'я;
- різні аксесуари;
- хенд мейд;
- дрібні товари.
Головна особливість Pinterest - "тепла", налаштована на покупку аудиторія.
Переважно жіноча.
Для просування в Pinterest і Instagram потрібно створювати якісний візуальний контент.
Переважна частина користувачів належить до B2B сфери. LinkedIn допомагає розширити коло партнерів, зайняти місце на світовому ринку. Середній вік користувачів соцмережі - 44 роки. Аудиторія - досвідчені професіонали.
Що можна робити в соцмережі:
- створювати групи для спілкування з клієнтами і партнерами;
- створювати вузькоспеціалізовані співтовариства;
- публікувати експертні матеріали.
LinkedIn підходить для компаній, які позиціонують себе, як професіоналів, шукають клієнтів серед бізнесу та однодумців в ніші.
Соцмережа підійде для компаній, які включають швидку взаємодію зі своєю аудиторією в стратегію інтернет-маркетингу. Соцмережа не допоможе продавати. Однак продумана стратегія дозволить побудувати репутацію експерта.
Але! Вважається, що Twitter спрацьовує тільки для крупного бізнесу. Стартапам і малому бізнесу тут робити нічого.
Telegram
Це месенджер, але з соціальними функціями у вигляді каналів. Його плюси:
- Миттєве сповіщення аудиторії і швидка зворотна реакція.
- Високі охоплення. В середньому, пост в телеграмі переглядають близько 60-80% передплатників. Для порівняння, в Facebook цей показник становить близько 10%.
- Доступна реклама. Якщо майданчик обрано правильно, конверсія буде вище в порівнянні з соціальними мережами.
Однак, Telegram пропонує менше рекламних можливостей, а ризики у ньому високі: неприйняття реклами "в лоб", висока конкуренція і т.д.
Youtube
Охоплення аудиторії Youtube і можливості рекламних інтеграцій не дозволяють виключити відеохостинг з-поміж потенційних соціальних майданчиків для бізнесу. Просування в Youtube підійде тим, у кого є креативна ідея і можливості для її реалізації. Не беріться за відеомаркетинг, якщо:
- у вас немає часу на регулярну зйомку;
- ви не готові виділяти кошти на обладнання, рекламу і персонал для зйомок;
- ви не впевнені, що зможете створювати крутий контент і не маєте харизматичного ведучого;
- не збираєтеся оптимізувати ролики під пошуковики;
- не готові довго чекати на результат.
Tik-Tok
Tik-Tok на хайпі. Експерти радять ловити хвилю! Вже сьогодні ви можете інтегрувати свій бізнес в Tik-Tok. Головне - знайти супер-креативного фахівця, який зможе максимально видовищно і динамічно обіграти специфіку вашого бізнесу і зможе створювати ефектні відео креативи.
І пам'ятайте, що У TikTok наймолодша аудиторія. Майже 70% користувачів - покоління Z, люди у віці 16-24 року. Виходить, що тільки третина аудиторії TikTok старше 25 років.
Висновок
Відповідна соцмережа для бізнесу - це та, в якій "тусується" ваша цільова аудиторія. Зі складання її портрета і варто почати.
Є кілька способів дізнатися свого клієнта: проаналізувати переходи на сайт, провести маркетингові дослідження, "підглянути" аудиторію у конкурентів.
Ми рекомендуємо використовувати всі способи відразу, порівняти свою аудиторію зі статистикою соцмереж і вибирати платформу для просування, спираючись лише на факти. Інтуїція в цьому випадку - поганий порадник.
Наприклад, ви почули, що майбутнє - за Tik-Tok. Придумали крутий контент для нього і навіть отримали перші сотні лайків і підписок. Наскільки це буде корисно бізнесу, якщо ваша аудиторія - 35+?
Друге, на що потрібно звернути увагу - мета маркетингового просування. Чого ви домагаєтеся: підвищити впізнаваність бренду, побудувати репутацію експерта або залучити покупців? Вивчіть специфіку і можливості соцмережі і визначте, чи підходить вона для реалізації вашої маркетингової стратегії.
І третє, оцініть свої сили і можливості. Який формат контенту ви можете створювати і де він "зайде" найкраще.