Інтернет агентство M System

Все, що ви хотіли знати про контекстну рекламу, але боялися запитати

Кому і навіщо треба дізнатися про те, що таке контекстна реклама і як вона працює? Близька 85% учасників зростаючого eCommerce-ринку називають контекстну рекламу ключовим драйвером бізнесу. Щороку кількість грошей, інвестованих в digital-рекламу, збільшується майже на 20%. Плануєте продавати товари і послуги в інтернеті або займатися маркетингом? Контекстна реклама - ваш кращий товариш і помічник! Без, як мінімум, базових знань у цій області вам не обійтися.

Отже, контекстна реклама – це рекламні публікації, представлені в текстовому, графічному або відеоформаті, які демонструються інтернет-користувачам відповідно до їх поведінки в Мережі. Тобто, рекламний меседж отримують ті користувачі, які вже в тій чи іншій мірі зацікавлені в товарі чи послузі. Контекстні оголошення розміщуються на перших позиціях в списку видачі пошукових систем, на сайтах, в соціальних мережах, мобільних додатках і т.д. Всі можливості контекстної реклами реалізуються за допомогою найбільших сервісів розміщення реклами в мережі - Google Ads та Яндекс.Директ.

Навіщо потрібна контекстна реклама

Розглядаючи основи контекстної реклами, ми дамо відповідь на питання "Навіщо потрібна контекстна реклама?" і чому саме цей вид просування бізнесу в інтернеті користується найбільшою популярністю.

Переваги контекстної реклами:

1. Швидкий запуск. Користувачі побачать оголошення вже за кілька годин після публікації, за підсумком проходження модерації.
2. Швидкий результат. Правильно складене рекламне оголошення, яке прицільно демонструється зацікавленій аудиторії відразу після запуску, як правило, майже миттєво відгукується кліками, переходами, дзвінками і покупками. Доречі, це і є ключовим пунктом, який відрізняє контекстну рекламу від SEO. Оптимізація і просування в пошукових системах працюють на перспективу, а результат, хоч він і більш тривалий, вперше стає помітним на 3-й - 4-й місяць після початку робіт.
3. Оцінка ефективності. У рекламних системах Google AdWords і Яндекс.Директ доступні докладні статистичні дані за всіма кампаніями, а також аналітичні системи Google Analytics і Яндекс.Метрика. Вони дають можливість проаналізувати результати кампаній, включаючи запит користувача і майданчик, з якого його було придбано. Наприклад, для РК задана мета "Дзвінок". В такому випадку, аналітика точно покаже число таких цільових візитів, тобто скільки потенційних клієнтів зателефонували за вказаним на сайті номером.
4. Широке охоплення. Контекстна реклама може розміщуватися не тільки в пошуковій видачі, але і на інших медійних майданчиках: на сайтах-партнерах, в соціальних мережах і т.д. Залежно від виду контекстної реклами, охоплення може досягати від декількох десятків тисяч до декількох десятків мільйонів людей.
5. Чіткий відбір ЦА. У рекламних системах є безліч фільтрів, які дозволяють дуже чітко наблизити потрапляння оголошення до максимально зацікавленої цільової аудиторії.

Що таке рекламна кампанія: необхідні ресурси і план робіт

Технічно, контекстна реклама - це все можливості, запропоновані інструментами рекламних систем компаній Google і Яндекс.

Що собою являє налаштування контекстної реклами в Google AdWords і Яндекс.Директ і які ресурси для цього необхідні?

Спочатку розберемося із назвами і термінами.

Google Ads та Яндекс.Директ - це сервіси контекстної реклами від компаній Google і Яндекс, які являють собою зручний інтерфейс і велику кількість digital інструментів для створення ефективних рекламних меседжів в пошукових сервісах, на сайтах-партнерах систем Google і Яндекс, а також в медійних і соцмережах. Рекламна кампанія, слідуючи визначенню Google, - це оголошення або група оголошень укупі з ключовими словами і ставками. На рівні кампанії в рекламних системах задаються параметри геотаргетингу, розмір бюджету і інші налаштування. Налаштуванням і веденням рекламної кампанії займається, як правило, одна людина. Для цього їй не потрібна співпраця з копірайтерами, оптимізаторами та іншими фахівцями, як це відбувається в SEO.

Однак, налаштування і ведення реклами - це складний і трудомісткий процес, що вимагає спеціальних знань, навичок і досвіду. Крім того, сама компанія вимагає вкладень в рекламу, обсяг якої визначається розміром охоплення, кількістю конкурентів і т.д.

Отже, робота над контекстною рекламою в Google AdWords і Яндекс.Директ включає 3 етапи:

1. Розробку стратегії кампанії
2. Налаштування РК
3. Ведення РК

На першому етапі вирішується, як розподілити запити по РК, які кампанії будуть проводиться, складається графік показів і т.д.

Другий етап включає такі роботи:

Підбір ключових запитів;
Створення продающих меседжів, проставлення utm-міток і т.д;
Підключення цілей на сайт;
Підключення систем для відстеження ефективності роботи.

Третій етап – ведення рекламної кампанії, включає такі види робіт:

Коригування ключових слів, оголошень для досягнення цільової вартості кожної конверсії;
Щоденне коригування ставок, додавання мінус-слів і мінус-фраз, видалення неефективних майданчиків і т.д.
Аналіз досягнення цільової вартості кожної мети;
Постановку експериментів і А / Б тестування в рекламному акаунті;
Аналіз зручності використання сайту для покупця.

Грамотний фахівець, також, надасть клієнтові рекомендації щодо підвищення конверсії з сайту, проведе аудит з підрахунком рентабельності відповідно до ROI (коефіцієнтом прибутковості або збитковості інвестицій) і представить докладні звіти на всіх етапах.

Пошукова реклама - один з найбільш ефективних рекламних інструментів сучасності

Розглянемо види контекстної реклами і їх особливості.

Трохи фактів. У 2019 інтернет-реклама в Україні обігнала телевізійну за об'ємом інвестицій. При цьому, частка пошукової реклами становить 63%, що робить її найпопулярнішим видом контекстної реклами і одним з найбільш затребуваним способом просування товарів і послуг для всіх рекламодавців в цілому.

Отже, пошукова контекстна реклама - це тип КР, в якому текстове рекламне оголошення демонструється користувачеві над першими позиціями в органічній видачі пошукових систем (або біля них).

Особливості такої реклами:

реклама показується користувачеві мережі у відповідь на конкретний пошуковий запит користувача, а значить - в той момент, коли він більш, ніж актуальний;
розміщення на перших позиціях у видачі робить рекламоване оголошення найпривабливішим для користувача і як результат - отримують найбільший відсоток клікабельности.

Звучить просто і красиво, проте ефективність такої реклами, все ж, буде залежати від якості налаштування і розуміння цілей РК. Пошукова реклама може запропонувати користувачеві обслуговування існуючого попиту на товари або послуги, "перехопити" пошуковий трафік у прямих конкурентів або створювати новий попит у відповідь на інформаційний запит користувача.

Тому так важливо звернутися до грамотного і досвідченого фахівця, який зможе правильно визначити цілі компанії, підібрати відповідні їй інструменти та максимально точно налантуванти таргетинг.

До слова, таргетинг в рекламі - це механізм, який надає можливість виділити із загальної аудиторії тільки цільову, яка відповідає ряду критеріїв (георозташування, вік, стать, рід заняття і т.д.) і показати рекламу саме їй.

Медійна реклама

Медійна реклама - це реклама, яка демонструється на сайтах, в мобільних додатках, відеороликах та на інших ресурсах, які входять в контекстно-медійну мережу Google (КММ) і Рекламної мережі Яндексу (РМЯ).

"Фішка" такого виду КР - величезне охоплення, яке в сотню разів перевищує охоплення в попередньому вигляді КР. Аудиторія в цьому випадку більш холодна, але ціна переходу нижча.

Щоб уявити собі обсяг, потрібно розуміти, що таке Медійна мережа Google і рекламна мережа Яндексу. Це мільйони сайтів та інших ресурсів, які в цілому охоплюють близька 90% аудиторії Інтернету. Потрібна аудиторія відділяється одним з двох варіантів таргетування:

за аудиторією: реклама демонструється користувачам, що відповідають потрібним параметрам;
за контентом: реклама з'являється на сайтах та інших ресурсах, контент яких відповідає заданим налаштуванням.

Також аудиторія може формуватися шляхом проведення ремаркетингу або ретаргетингу. Такий рекламний механізм дозволяє взаємодіяти з користувачами, які раніше відвідували рекламований ресурс і навіть активно діяли на ньому. Так можна підштовхнути користувача до конверсії і допомогти в ухваленні рішення.

Товарні кампанії в Google Shopping

Коротко розповімо про те, що таке торгова кампанія в Google Shopping. Це digital інструмент, за допомогою якого можна створювати і управляти товарними оголошеннями в Google Adwords. Оголошення генерується автоматично на основі фіду даних.

Такий вид реклами - відмінний спосіб для інтернет-магазинів заявити про себе, так як у відповідь на свій запит він отримує не просто "запрошення" на сайт, але повноцінне оголошення, яке включає:

зображення конкретної товарної позиції;
її назву;
ціну;
назву інтернет-магазину.

Товарні кампанії демонструють досить високу ефективність, особливо якщо заповнити якомога більше атрибутів в ФІДІ, щоб оголошення демонструвалося за високо- і низькочастотними запитами.

Висновок

Отже, в даній статті ми "галопом" пробіглися по основним поняттям про контекстну рекламу і розглянули приклади оголошень контекстної реклами різних видів.

Отримані знання не допоможуть налаштувати рекламну кампанію самостійно, але дають загальне уявлення про роботу і цінності механізмів КР і про те, в якому напрямку варто рухатися, якщо ви хочете просувати власний бізнес в інтернеті. Тепер ви будете точно знати, які питання ставити контекст-менеджерові, та разом зможете вибрати цілі і інструменти для досягнення швидкого і кращого результату рекламної кампанії!