Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Як писати тексти швидше? Поради психологів, фахівців з особистої ефективності та лайфхаки від копірайтера

Як писати тексти швидше? Поради психологів, фахівців з особистої ефективності та лайфхаки від копірайтера

Експертний оптимізований контент актуальний в будь-якій сфері. Завдання у комерційних авторів є завжди. Дедлайни зриваються, починається емоційне вигорання. Як копірайтерові підвищити продуктивність, і як швидко написати текст без втрати в якості? Ловіть цілу збірку корисних порад, засновану на рекомендаціях психологів, фахівців з тайм-менеджменту і на особистому досвіді практикуючого копірайтера.

У статті ми розповімо, як скласти план тексту, як групувати завдання для його написання, як сконцентруватися на цих завданнях. А в кінці представимо практичні поради про те, як швидко рерайтити текст і готувати унікальні матеріали без втрати в якості.

Правильна організація роботи автора/h2>

Працювати над цілим рядом паралельних проектів непросто. В роботі текст, а потрібно ще обробити правки до попереднього і запланувати написання наступного з ультра-коротким дедлайном.

Потрібно встигати «крутитися» на роботі та вдома, організовувати соціальні зв'язки та щодня складати списки справ.

Витримувати цю гонку допомагає здатність контролювати відразу кілька паралельних процесів. Вона необов'язково повинна бути вродженою. Розгадка полягає в тому, щоб кожного дня вчитися керувати своїм життям і безліччю ролей більш ефективно.

Як навчитися «жонглювати пріоритетами» і писати унікальні тексти швидше?

Розглянемо шість стовпів продуктивності від фахівців з особистої ефективності:

  • Планування;
  • Угруповання цілей;
  • Візуалізацію;
  • Концентрацію на завданні;
  • Делегування рутини;
  • Роботу за шаблонами.

Все це можна застосувати локально в копірайтингу. Розберемо по пунктах.

Планування

plan Як писати тексти швидше? Поради психологів, фахівців з особистої ефективності та лайфхаки від копірайтера

Кращий спосіб впертися у глухий кут - опустити етап планування. Сподіватися, що речення поллються немов пісня - погана тактика. Копірайтинг, а тим більше SEO-копірайт, часто далекий від творчості та вимагає чіткого планування.

Є конкретна тема - добре. Є тільки сторінка, для якої потрібно написати текст - накидайте портрет читача і на основі отриманої картини згенеруйте тему та ідею вашого тексту, засновану на користі для читача.

Для цього поставте себе на місце читача і дайте відповідь на навідні запитання. Наприклад, щоб щось продати, нам потрібен короткий і переконливий текст, який викликає бажання купити. Негайно.

Задаємо собі такі питання:

  • На кого текст орієнтований?
  • Яку реакцію текст повинен викликати у читача? Купити, підписатися, стати постійним читачем, взяти участь в акції і т.д. Пам'ятайте: один текст - одна дія.
  • Яку проблему читача текст повинен вирішити?
  • Яку вигоду людина отримає від покупки вашого продукту?

Після мозкового штурму, визначення теми та корисної дії починайте розкривати загальну тему в підпунктах, з яких у читача складеться максимально повна картина про розглянуте питання. Пам'ятайте, в одній статті ви розкриваєте одну тему, відповідаєте на одну групу питань.

Не загравайтеся. Не розповідайте про специфіку експлуатації вентиляторів в інструкції зі збірки. Це слід розкрити в наступному матеріалі.

Це стандартні рекомендації з серії "Як писати статті" або "Як почати писати тексти". Проте багато хто плануванням нехтує. А дарма. Варто чітко позначити поставлену мету до того, як почали писати: тему, обсяг тексту, основні тези, ідею і т.д.

Не знаючи мети, складно оптимізувати час на її досягнення.

Угруповання цілей

Порада від психологів і фахівців з тайм-менеджменту номер один - це постановка проміжних цілей і їх планування. Глобальну мету (підготовку матеріалу) слід розбити на підцілі. Так ми вбиваємо одразу двох зайців:

  1. Застосовуємо на собі методику "маленьких кроків", яка психологічно полегшує досягнення мети;
  2. Не даємо собі перетворити роботу над текстом в безладний клубок написання, пошуку інформації, обмірковування і редагування.

Отже, план написання оригінальних текстів:

Обдумування (планування, візуалізація) - дослідження (пошук інформації) - написання чернетки - редагування.

Чітко дотримуйтеся плану і підготовка тексту не перетвориться в хаос.

Візуалізація

Психологи рекомендують візуалізувати все, що тільки можна. Окреслюючи собі цілі, описані в пункті вище, запишіть їх у календарик справ з часовими рамками.
Складаючи план статті, уявіть його на папері. У зручному для вас вигляді. У вигляді схеми, ментальної карти. Можете просто виписати основні тези та моменти, структуруючи їх за пунктами та підпунктами.

Якщо хочете, використовуйте спеціальні інструменти. Від звичайної структури в текстових редакторах до готових шаблонів.

Так простіше збудувати думки в послідовний ланцюжок, візуалізувати та тримати готовий план перед очима під час написання. Продумана структура тексту - запорука швидкого копірайтингу.

Концентрація на завданні

Як сконцентруватися на підготовці, написанні та редагуванні тексту? Основні завдання:

  1. Створити комфортні умови.
  2. Виключити відволікання.
  3. Правильно розставити припріоритету.

Виключаємо відволікання

В першу чергу мова йде про веб-серфінг та гаджети. Якщо не чекаєте термінових робочих дзвінків або повідомлень, переведіть телефон в беззвучний режим або режим польоту. Вимкніть повідомлення з соцмереж і месенджерів.

Просіть близьких або колег не смикати вас через дрібниці.

На сто відсотків упевнені - це ви й самі розумієте. Але розуміти та робити - різні речі. Спробувати точно варто!

Чи підвищить це продуктивність? Все індивідуально. Якщо вас відволікають саме повідомлення з Телеграм, то само собою допоможе. Ось написав колега, ви прочитали повідомлення, а в наступний момент ловите себе на думці, що вже 10 хвилин гортаєте новину стрічку. В такому випадку краще відключити повідомлення, а ділові листування вести в окремому месенджері або обліковому записі. Де немає відволікаючого контенту.

Якщо ж проблеми не в концентрації, а в мотивації працювати, в таких випадках і стіни можуть здаватися цікавими. Ви знайдете привід відволіктися, навіть виключивши будь-який інформаційний шум.

Постарайтеся виключати те, що вас дійсно відволікає і тренувати самоконтроль.

Створюємо комфортні умови

Облаштуванню робочої зони не дарма приділяється стільки уваги. Згідно з численними дослідженнями, внутрішня культура в компанії та зручність робочого місця разом мають навіть більше значення для співробітників, ніж фінансова мотивація.

За цим стежать всі - від держави до дбайливого начальства. Тільки ось сам співробітник не завжди віддає належне атмосфері робочого місця. Особливо на віддаленій роботі.

Ловіть несподівані копірайтинг-поради:

  • наведіть порядок на робочому місці;
  • регулярно провітрюйте приміщення;
  • залиште на робочому місці мінімум життєво необхідних речей;
  • забезпечте ергономіку робочого місця і комфортне освітлення.

Інакше ви неусвідомлено будете відволікатися на сторонні предмети або дріб'язкові справи, мозок отримає недостатньо кисню, що негативно позначиться на інтелектуальної діяльності й т.д.

Розставляємо пріоритети

Плануйте час так, щоб виконувати завдання не тільки в міру їх надходження, а й в порядку важливості. У цьому найкраще допоможе матриця Ейзенхауера, використовуючи яку можна отримати наочне підтвердження того, яким справах ви приділяєте, і яким повинні приділяти час.

Делегування рутини

Делегуйте всі рутинні завдання, які можете. Можете довірити компетентній людині пошук інформації, редактуру і коректуру тексту, планування структури тексту, пошук і створення медіаконтенту (картинок, відео, інфографіки та т.д.) - чудово!

У будь-якому випадку, якщо ви не справляєтеся з багатозадачністю, намагайтеся делегувати інші справи, які не стосуються тексту. Особливо це актуально для авторів, які працюють віддалено.

Робота за шаблонами

Повертаємося до практичної частини питання "як навчиться швидко писати будь-який текст". Пам'ятаєте частину про структуру і візуалізацію? Так ось, логічна, упорядкована структура однотипних текстів з часом може стати шаблоном, який ви надалі будете використовувати при підготовці аналогічних матеріалів. Шаблон направляє текст, дозволяє концентруватися на головному, не відволікатися на рутину.

Новачкам (і не тільки) зручно використовувати вже готові шаблони, придумані розумними людьми ще до нашого з вами народження.

Отже, як писати смачні тексти швидко? Розглянемо на прикладі.

Для продающих текстів існують свої моделі написання, найпопулярніша з яких - AIDA. Шаблон дозволяє нам швидко впоратися з основним завданням - поетапно підвести читача до рішення про покупку.

Текст розбивається на умовні блоки:

  • A - Attention - привернення уваги читача. Для цього використовуємо заголовок і лід.
  • I - Interest - викликаємо інтерес, фокусуючи увагу на "болю", проблемі споживача.
  • D - Desire - формуємо у читача бажання купити (підписатися і т.д.). У найпростішому варіанті - перераховуємо переваги продукту.
  • A - Action - мотивуємо читача зробити потрібну нам дію.

Вам залишається тільки підставити свої вступні.

Хочете дізнатися, як навчиться швидко писати тексти, - використовуйте подібні шаблони.

Теми для інформаційних текстів, як правило, найрізноманітніші й варіантів плану тут може бути безліч. Тут кожен автор повинен напрацювати власні шаблони, які подобаються йому і працюють саме на його продуктивність.

Але ми можемо допомогти порадою. Підготовка інформаційних текстів для рядового копірайтера - це рерайт. Ми підкажемо, як зробити текст унікальним швидко і якісно.

Головна порада: читати вихідні повністю, а не по ходу рерайту. Потім або переказувати текст своїми словами, або унікалізувати зміст за допомогою синонімів, переставляючи при цьому місцями речення та абзаци.

Знаходити інформацію, охоплюючи основні й додаткові ключові запити, створити на основі цього структуру, де б були основні моменти, що повністю розкривають тему статті.

Скомпілювати інформацію з кількох джерел, використовуючи тільки цифри, факти та основні моменти. Манеру написання автора і його думка повторювати не варто.

І наостанок: структуруєте матеріал і робите вичитку. Хочете писати швидше - багато копірайтерів рекомендують залишити коректуру тексту, правку помилок і т.д. саме на кінець і не відволікатися на них в процесі.

Оцените статью

Средняя оценка 5 / 5. Количество оценок: 2

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!