Понад 4,5 мільярда людей користуються інтернетом. Приблизно три чверті з них щомісяця купують щось онлайн. Оффлайн-бізнес пережив нищівний карантинний удар, в той час як деякі інтернет-ніші лише примножили свій дохід.
Чи означає це, що ваш бізнес обов'язково потребує онлайн-супроводу? І так, і ні. Перераховані факти - це потужні аргументи на користь інтернету, але вкладати гроші і сили в розробку сайту тільки в данину моді нераціонально. Пропонуємо детально розібратися в тому, навіщо бізнесу потрібен сайт і чи всім нішам він потрібен.
Сайт допомагає потенційним клієнтам вас знайти
Пошук розташування і побудова маршрутів сьогодні - одні з найбільш поширених цілей, з якими користувачі звертаються до пошукових систем. За статистикою Google, половина інтернет-користувачів шукають товари або послуги з мобільних пристроїв. З них 76% відвідають фізичний магазин, а третина - здійснять покупку.
Тому, ми рекомендуємо кожному локальному бізнесу залишити позначку на карті. В даному випадку мати свій сайт не обов'язково. Однак, це лише дає можливість зацікавленим користувачам вас знайти. Якщо людина шукає найближчу точку для отримання товарів чи послуг і цією точкою опиняєтеся ви - чудово.
Але якщо місце розташування - не єдиний фактор прийняття рішення, то він почне порівнювати вас з прямими конкурентами, вибираючи кращий варіант. І сайт - відмінна можливість розповісти про свої переваги.
Крім того, наявність сайту значно розширює можливості пошуку. Наприклад, якщо користувач шукає не місце, а доступні товари поблизу. Так, він знайде вас не тільки за зверненням "Ветеринарний магазин Петровського Дніпро", а "Санодерм для тварин Петровського Дніпро".
Сайт розширює рекламну аудиторію
З попереднього пункту випливає ще кілька. Один з них - розширення аудиторії. Наявність сайту, використання позначок на картах і в профільних каталогах, використання інструментів інтернет-реклами дозволяють дізнатися про вас більшій кількості потенційних клієнтів.
- Інструменти контекстної реклами дозволяють продемонструвати ваше рекламне оголошення тисячам потенційно зацікавлених користувачів. Промоутери з листівками ніколи не зможуть охопити таку аудиторію.
- Інструменти SEO-просування виведуть ваш сайт на першу сторінку пошукових систем. Понад 70% населення користуються Гугл і Яндекс для пошуку будь-чого і найбільш лояльні саме до перших сайтів у видачі.
- Таргетована реклама дозволяє показувати ваше рекламне оголошення в стрічках і історіях соціальних мереж ваших потенційних клієнтів. А в соцмережах зареєстровано майже 4 млрд осіб.
І це ще не все: інструментів для залучення нових клієнтів оффлайн-бізнесу в інтернеті безліч. Гріх ними не скористатися.
Про це варто поговорити окремо.
Сайт - це одночасно ваша візитка, майданчик для прямого контакту з аудиторією і інструмент для боротьби з конкурентами
Сайт - відмінний інтерактивний майданчик для розміщення всієї важливої для ваших клієнтів інформації:
- анонсів акцій та знижок;
- меню або прайсу;
- опису послуг або основних продуктів;
- графіка роботи, контактних даних;
- переліку додаткових послуг і сервісів;
- способів оплат, специфіки співпраці та багато іншого.
За допомогою цієї інформації ви:
- ділитеся з клієнтами корисною інформацією, підвищуєте їх лояльність, формуєте позитивний імідж; схиляєте до термінової покупки.
- можете отримати більше рефералів. Якщо хтось захоче розповісти про вас знайомому, наочніше посилання на сайт нічого не придумаєш.
- розповідаєте про себе потенційним клієнтам, які забрели на сайт з пошукача, описуєте свої переваги, випереджаєте конкурентів.
Сайт може стати новим каналом збуту
Якщо ваші товари можуть продаватися онлайн, але ви ще цього не робите - задумайтеся над усіма перевагами онлайн-торгівлі.
Найкраще в інтернеті продаються:
- одяг та взуття;
- товари для дітей;
- товари для дому та ділянки;
- товари для спорту і відпочинку;
- товари для авто-мото;
- гаджети та електроніка;
- меблі;
- інструменти;
- косметика і парфюмерія.
В умовах карантину багато оффлайн-споживачів змістили вектор уваги на e-commerce бізнес. Крім того, інтернет, як ми вже писали, пропонує найпотужніші можливості для реклами і просування.
Однак, до реалізації такого проекту потрібно бути готовим морально і матеріально. Створення і просування інтернет-магазину - справа клопітка і витратна. Але, якщо все зробити правильно, вкладення окупляться з лишком.
Ще один нюанс: вище ми перерахували найбільш затребувані в інтернеті товари. Але в сфері їх продажів і найвища конкуренція. Якщо ви не великий гравець з необмеженими ресурсами - постарайтеся зайняти певну нішу. Про те, як знайти цю нішу і як почати онлайн-бізнес ми писали раніше в блозі.
Сайт дозволяє використовувати технології для розвитку бізнесу
Інтернет - це світ автоматизації та інтерактиву. Як показує практика, чим більш технологічний (коли це доречно) бізнес, тим більше лояльного трафіку він отримує.
Автоматизація - це, наприклад сайти мобільного зв'язку або інтернет-банки, на яких можна в автоматичному режимі виконувати ті процеси, які раніше робили співробітники в відділеннях. Або автоматичні форми заявок і оплат. Варто, однак, розуміти, що далеко не будь-який бізнес може бути автоматизований.
А ось інтерактивні "фішки", які привернуть увагу потенційного клієнта і відведуть його погляд від конкурентів, можна, при бажанні, придумати майже для будь-якого бізнесу. Аби були гроші і вмілі фахівці "під рукою".
Ось приклади цікавих інтерактивів, які можна застосувати як для онлайн, так і офлайн бізнесу:
- Конфігуратор. Користувач віртуально «збирає» бажаний продукт, візуалізуючи результат. Наприклад, на сайті автовиробника це “фарбування” віртуального автомобіля, «установка» вибраних дисків і т.д. А на сайті салону краси - автоматична зміна кольору волосся на вашій фотографії, результат якої може бути реалізований майстром-колористом.
- Вікторини, тести. Наприклад, користувач проходить тест на знання англійської мови, отримує індивідуальні результати і ексклюзивну пропозицію щодо навчання в мовній школі.
- Калькулятори. Дозволяють користувачеві автоматично обчислити вартість продукту або послуги. Наприклад, ціну виробництва і установки дверей за індивідуальним розміром.
- Віртуальні тури. Заманюють потенційних відвідувачів в ваш заклад.
Ми можемо навести ще багато прикладів і кожен з них виявиться вдалим. Користуйтеся сучасними можливостями та заробляйте більше за допомогою сайту!