Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Значення бренду для розвитку малого бізнесу

Значення бренду для розвитку малого бізнесу

Наскільки важливий, або ж навпаки - неважливий бренд в малому і середньому бізнесі? Питання майже риторичне, але якщо поглянути на нього з точки зору практичності та доцільності, то вельми актуальне.

Важко уявити велику компанію без власного обличчя. Але ж все корпорації колись починали з малого: перші комп'ютери Apple збиралися в гаражі, фаст-фуд номер один McDonalds починався з невеликого кафе в містечку Сан-Бернандіно (Каліфорнія). Історія знає чимало прикладів того, як завдяки грамотному брендінгу продукт ставав культовим в найкоротші терміни.

Що ж, інтриги не вийшло, так як ви вже здогадалися, що якісний брендинг необхідний будь-якому комерційному почину. Він немов «маркер», або краще сказати - «вхідний квиток», що дозволяє перейти з аматорської ліги в професійну.

Закінчимо з передмовою і перейдемо до конкретики.

Що таке бренд, і як він створюється?

З англійської «brand» можна перевести, як клеймо або тавро що, вцілому, відповідає сучасному значенню цього слова. Часто між брендом і репутацією ставлять знак «дорівнює», так як в широкому розумінні ці значення об'єднують ознаки і цінності компанії, які вона просуває і відстоює.

Бренд - нематеріальний актив, здатний генерувати безліч фізичних наслідків для бізнесу! Хороший brand:

  • збільшує вартість компанії;
  • мотивує співробітників;
  • приваблює клієнтів, партнерів.

Це сума репутації, фірмового стилю, реклами, відгуків і думок споживачів. Сильний бренд покращує розпізнавання продукту, формує довіру, створює матеріальну цінність.

Тепер, коли ми визначилися з перспективністю брендингу, розглянемо базові кроки в його реалізації.

Крок №1 Даємо визначення

Формування «особистості» компанії починається з відповідей на п'ять запитань

  1. Яка ваша місія?
  2. Яку мету переслідує компанія?
  3. Яка ваша цільова аудиторія?
  4. У чому полягають основні характеристики фірми?
  5. Чому клієнт повинен вибрати саме вас?

Запишіть відповіді, намагаючись «розгорнути» їх якомога ширше. Використовуйте асоціації, паралелі, що викликають позитивні емоції. Постарайтеся абстрагуватися від статусу начальника, і погляньте на результат очима клієнта. Подобається? Значить, ви знаходитеся на правильному шляху. Рухаємося далі!

Крок №2 Обдумуємо логотип і колірну палітру

Людський мозок вкрай чутливий до візуальних образів, а тому цей етап вважається найбільш відповідальним. Колір також важливий, тому що несе певне послання, асоціюється з емоціями. Ось кілька найбільш популярних асоціацій:

  1. Червоний - пристрасть, лють, сила
  2. Зелений - гроші, природа, приязність, умиротворення
  3. Рожевий - жіночність, кокетство, ніжність
  4. Синій - довіра, чистота, мир
  5. Чорний - строгість, сила, надійність
  6. Білий - простота, чистота
  7. Помаранчевий - здоров'я, енергія, радість
  8. Коричневий - мужність, природа, стабільність

Створення логотипу зазвичай довіряють професійним дизайнерам, і це правильно, адже він створюється на довгі роки. Лого представляє компанію на білбордах, в рекламних брошурах, на візитках, просуває в мережі.

Крок №3 Слоган

Слоган - фраза, що зв'язує назву з брендом. На створення гарного слогану потрібно приблизно стільки ж часу і сил, скільки й на створення логотипу. Головна проблема при обмірковуванні третього кроку полягає в тому, що нерідко новачки фокусуються на пропонованому продукті, послузі, через що заганяють себе в глухий кут. Краще подумати про переваги, пов'язані з діяльністю. Хороший слоган служить коротким поясненням вибору. Візьмемо за приклад вдалих слоганів знамениті Nike: "Just do it" і McDonalds: "Ось що я люблю". Ємко, інформативно і зрозуміло.

Крок №4 Інтеграція

Після створення бренду потрібно переходити до його інтеграції, тобто донесення до споживача. І в цій ситуації малий бізнес виграє, адже співробітники малих фірм частіше спілкуються з клієнтами безпосередньо.

Обов'язково стежте за тим, щоб працівники дотримувалися брендингової стратегії. Скажімо, якщо ви продаєте здорові продукти харчування, ваші співробітники не можуть замовляти в офіс фаст-фуд, пахнути чіпсами або пити газовану воду на очах у клієнтів.

Вдалий брендинг є основою для створення успішного сайту. Якщо логотип, слоган і стратегія пройшли «польові» випробування офлайн, значить, є всі шанси на приріст аудиторії за рахунок виходу на віртуальні широти.

На завершення дамо кілька порад. Маленьким фірмам варто бути ближче до людей. Не давайте обіцянок, які не зможете виконати, не намагайтеся здаватися більше і крутіше, ніж є насправді. Наприклад, дуже дивно і навіть комічно буде виглядати містечкова компанія, що продає корми для тварин, і називає себе як-небудь в стилі «Королівські корми». Подібний кіч тільки відштовхне потенційних покупців.

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Ім'я
Телефон
Електронна пошта
Ваш вебсайт
Бажаний спосіб спілкування
Будь ласка, залиште нам коментар чи своє запитання
Залишаючи заявку, ви погоджуєтесь з політикою конфіденційності Я погоджуюся на обробку та передачу моїх персональних жаних відповідно до політики конфіденційності
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!