Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Наскільки важливий, або ж навпаки - неважливий бренд в малому і середньому бізнесі? Питання майже риторичне, але якщо поглянути на нього з точки зору практичності та доцільності, то вельми актуальне.
Важко уявити велику компанію без власного обличчя. Але ж все корпорації колись починали з малого: перші комп'ютери Apple збиралися в гаражі, фаст-фуд номер один McDonalds починався з невеликого кафе в містечку Сан-Бернандіно (Каліфорнія). Історія знає чимало прикладів того, як завдяки грамотному брендінгу продукт ставав культовим в найкоротші терміни.
Що ж, інтриги не вийшло, так як ви вже здогадалися, що якісний брендинг необхідний будь-якому комерційному почину. Він немов «маркер», або краще сказати - «вхідний квиток», що дозволяє перейти з аматорської ліги в професійну.
Закінчимо з передмовою і перейдемо до конкретики.
З англійської «brand» можна перевести, як клеймо або тавро що, вцілому, відповідає сучасному значенню цього слова. Часто між брендом і репутацією ставлять знак «дорівнює», так як в широкому розумінні ці значення об'єднують ознаки і цінності компанії, які вона просуває і відстоює.
Бренд - нематеріальний актив, здатний генерувати безліч фізичних наслідків для бізнесу! Хороший brand:
Це сума репутації, фірмового стилю, реклами, відгуків і думок споживачів. Сильний бренд покращує розпізнавання продукту, формує довіру, створює матеріальну цінність.
Тепер, коли ми визначилися з перспективністю брендингу, розглянемо базові кроки в його реалізації.
Формування «особистості» компанії починається з відповідей на п'ять запитань
Запишіть відповіді, намагаючись «розгорнути» їх якомога ширше. Використовуйте асоціації, паралелі, що викликають позитивні емоції. Постарайтеся абстрагуватися від статусу начальника, і погляньте на результат очима клієнта. Подобається? Значить, ви знаходитеся на правильному шляху. Рухаємося далі!
Людський мозок вкрай чутливий до візуальних образів, а тому цей етап вважається найбільш відповідальним. Колір також важливий, тому що несе певне послання, асоціюється з емоціями. Ось кілька найбільш популярних асоціацій:
Створення логотипу зазвичай довіряють професійним дизайнерам, і це правильно, адже він створюється на довгі роки. Лого представляє компанію на білбордах, в рекламних брошурах, на візитках, просуває в мережі.
Слоган - фраза, що зв'язує назву з брендом. На створення гарного слогану потрібно приблизно стільки ж часу і сил, скільки й на створення логотипу. Головна проблема при обмірковуванні третього кроку полягає в тому, що нерідко новачки фокусуються на пропонованому продукті, послузі, через що заганяють себе в глухий кут. Краще подумати про переваги, пов'язані з діяльністю. Хороший слоган служить коротким поясненням вибору. Візьмемо за приклад вдалих слоганів знамениті Nike: "Just do it" і McDonalds: "Ось що я люблю". Ємко, інформативно і зрозуміло.
Після створення бренду потрібно переходити до його інтеграції, тобто донесення до споживача. І в цій ситуації малий бізнес виграє, адже співробітники малих фірм частіше спілкуються з клієнтами безпосередньо.
Обов'язково стежте за тим, щоб працівники дотримувалися брендингової стратегії. Скажімо, якщо ви продаєте здорові продукти харчування, ваші співробітники не можуть замовляти в офіс фаст-фуд, пахнути чіпсами або пити газовану воду на очах у клієнтів.
Вдалий брендинг є основою для створення успішного сайту. Якщо логотип, слоган і стратегія пройшли «польові» випробування офлайн, значить, є всі шанси на приріст аудиторії за рахунок виходу на віртуальні широти.
На завершення дамо кілька порад. Маленьким фірмам варто бути ближче до людей. Не давайте обіцянок, які не зможете виконати, не намагайтеся здаватися більше і крутіше, ніж є насправді. Наприклад, дуже дивно і навіть комічно буде виглядати містечкова компанія, що продає корми для тварин, і називає себе як-небудь в стилі «Королівські корми». Подібний кіч тільки відштовхне потенційних покупців.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!