Інтернет агентство M System

Пошукові оператори Google: що це і як їх використовувати?

Цей огляд покликаний відкрити завісу таємниці над мовою пошукового оператора Google. Отримані знання допоможуть в подальшому при просуванні сайту в однойменній системі. І так, пошукові оператори Гугл — це набір символів слів або фраз для конкретизації запиту. Сукупність операторів становить мову пошукових запитів.

Щоб SEO оптимізація сайту мала більш точне орієнтування при складанні стратегії, потрібно знати, як мінімум кілька найбільш корисних операторів.

Предмет цього огляду ділиться на дві групи: прості і складні оператори. Прості включають один знак або символ: — «" * () і т.д. Ними часто користуються для конкретизації запиту. Наприклад, щоб купити телефон, користувачі застосовують цінові запити, уточнюючи валюту: «смартфон 150-250 $». При такому формулюванні, система видасть все, що у неї є, в тому числі горезвісну Вікіпедію з розповіддю про те, що таке смартфон.

Звузити пошук можна тільки за умови розуміння пошукової мови. Відштовхуючись все від того ж прикладу, звертаємося до Google так: «смартфон» -wikipedia 150-250 $. Складні оператори — це терміни на латиниці, які зазвичай застосовуються фахівцями з СЕО-просування.

Базовий перелік виглядає так:

  • cache — показує останню збережену в кеші Гугл копію сторінки і дату збереження;
  • and — логічне «і»
  • or — логічне «або»
  • link — покаже всі адреси які посилаються на запитувану сторінку;
  • intext — дозволяє знайти текст по одному слову;
  • define — своєрідний тлумачний словник, що пропонує підбір визначення по терміну;
  • inurl — здійснює пошук одного слова в адресах сторінок;
  • filetype — пошук потрібного файлу за форматом;
  • allintext — глобальний пошук у всьому текстовому контенті. Ігнорує посилання, URL, назви;
  • allinanchor — пошук по тексту посилань;
  • related — видача сторінок, схожих по тематикою з вказаною в пошуковому рядку;
  • allinurl — видача сторінок, у яких в URL містяться введені в запит слова
  • intitle — шукає ключові слова в заголовках.

Багато з наведених уточнень прекрасно поєднуються один з одним, і відмінно доповнюють простих операторів.

Техніка використання операторів Гугл при пошуковому просуванні сайту

Розберемо декілька напрямків в роботі СЕО-спеціаліста, і з’ясуємо, з якими завданнями допомагають впоратися озвучені інструменти.

Технічний аудит. В рамках надання даної послуги, застосування операторів дозволяє виявити:

  • кількість проіндексованих сторінок. За цю опцію відповідає оператор site:, за допомогою якого встановлюється кількість і типи сторінок в індексі. Також дана команда допомагає зрозуміти, як оформлені сніпети, чи є на сайті мікророзмітка. Приклад: site: site.com.ua;
  • кількість сторінок з певним вкладенням в URL, або без такого. Якщо видача велика, можна звузити пошук до меж конкретного урла, використовуючи такий шаблон: оператор: домен / вкладення. На прикладі нашого сайту це буде виглядати так site: msystem.com.ua/seo. Якщо перед вкладенням поставити знак «-», то ми виключимо з видачі всі сторінки з даними вкладенням;
  • субдомени і кількість їх проіндексованих сторінок. Для цього необхідно поставити «зірочку» перед доменом сайту, виключивши сторінки з www, відповідної командою: site: * [домен] -www;
  • незахищені сторінки. Виключаємо з результатів пошуку сторінки, в адресі яких присутня https. Застосовуємо -inurl. Шаблон отримує такий вигляд: site: [домен] -inurl: https;
  • дату останнього сканування сторінки. Використовуємо оператора cache:, прописуючи на самому початку запиту. Ось що виходить cache: [url]. Так ми отримуємо відомості про кешування сторінки, дата якого відрізняється від дати сканування всього на пару годин;
  • потрібні типи файлів. Команда filetype дозволяє швидко впорядкувати файли потрібного розширення: текстові (txt, doc, rtf), зображення (jpeg, png і т.д.), відео, архівні. Шаблон при цьому виходить таким: site: [домен] filetype: [розширення файлу];
  • конкурентів. Якщо маркетингове дослідження не проводилося, і ви не знайомі з нішею, в якій доведеться боротися за ТОП-10, використання команди related: перед доменом, дозволить швидко познайомитися з основними суперниками по бізнесу. Цей оператор не поєднується з іншими, тому будь-яким чином звузити пошук не вийде.

Якщо необхідно підібрати конкурентів з певної теми, використовуємо команду inurl. Шаблон отримає наступний вигляд: inurl: [назва категорії, що відповідає людинозрозумілому URL] — [домен].

Рішення семантичних завдань за допомогою операторів

У цьому напрямку, уточнюючі команди (можна назвати їх і так), допомагають зібрати семантичне ядро, вибрати ключі для фільтрів, скласти метатеги для сторінок.

Почнемо зі збору семантики. Тут оператори виступають не помічниками, а скоріше, ключовими доповненнями. Для підбору синонімів до ключових слів використовується оператор тильда (~), хоча є думка, що він уже не працює через те, що Гугл і так дає синоніми у видачі. Як би там не було, при його використанні ми відкидаємо рекламу і картинки, що також непогано. Для використання, ставимо ~ перед ключем, до якого підбираємо синоніми, отримуємо результат.

Що до семантики фільтрів, то для перегляду певного виду товарів доведеться застосувати комбінацію з команд. Використовуємо будь-яке комерційне слово, наприклад, «купити». Після нього прописуємо оператор підстановки (потрібний фільтр), і потім основний ключ. Оператора підстановки беремо в лапки, і доповнюємо запит оператором винятків зі знаком мінус. Шаблон виходить таким: «[комерційне слово] * [ключ]» — [слово, яке необхідно виключити].

Складання метатегов — тривалий, що вимагає підвищеної уваги процес. При аналізі метатегів ми можемо виявити, які ключі використовують конкуренти при оформленні сторінок. Для пошуку ключів в Title застосовуємо комбінацію команди allintitle і ключової фрази. Ось так буде виглядати шаблон: allintitle: [ключ].

Контент-план для блогу і оператори Гугл

Підбір тем для написання майбутніх статей варто почати з аналізу вже наявного у конкурентів контенту. У цьому допоможе пошук статей за ключовим словом. Оператор inposttitle дозволяє відфільтрувати статті з ключовим словосполученням в заголовку. Спочатку запиту ставимо команду inposttitle, після двокрапка і цікаву для нас фразу.

Не секрет, що великі проекти мають крім основного сайту блог, покликаний просувати основний ресурс. Це найпотужніша зброя в боротьбі за увагу пошукових систем, і про його наявність варто знати заздалегідь. Як зрозуміти, чи є у сайту блог? Можна використовувати комбінацію з команди для пошуку адрес і оператора виключення доменів. Схема команди буде виглядати так: [ключ] inurl: blog — [домен сайту, блоги якого хочемо вивчити].

Наступна опція в роботі з конкурентами — частота оновлення блогу. Для отримання відомостей про частоту публікацій, буде потрібна допомога відразу трьох операторів: site :, after: і before :. Застосовуємо наступну постановку запиту: site: [домен ресурсу з вкладенням / blog, / article або ін.] After: [початкова дата] before: [кінцева дата]. Фактично, ми отримуємо часовий проміжок, протягом якого здійснювалася активність. Розумніше брати невеликі відрізки, наприклад, один місяць.

На базі ключових слів формулюють назви статей, і якщо в цьому аспекті хочеться почерпнути натхнення у конкурентів, зверніть увагу на оператора AROUND (X). Він дозволяє виявити текстові сторінки, де між двома пошуковими фразами не більше Х слів. Але, щоб підібрати статті, а не описи категорій і товарів, застосуємо допоміжну команду inurl: blog. Вийде наступне: [перший ключ] AROUND (X) [другий ключ], inurl: [blog або ж article].

Наявність дублікатів контенту на одному сайті або за його межами — привід для вильоту з індексу перспективних сторінок. Щоб уникнути проблем, дублікати на сайті необхідно знайти і усунути. Завдання це нескладне, але досить трудомістке, тому що буквально вручну доведеться перевірити весь підозрілий вміст. Наприклад, ви сумніваєтеся в тому, що опис товару немає дублів в мережі і на сайті. Як підтвердити або спростувати побоювання? Використовуємо наступний запит: -site: [домен], «[частина тексту який потрібно перевірити]».

Технічне коригування ресурсу силами операторів Гугл

За допомогою пошукових команд Google можна підібрати сторінки для внутрішньої перелінковки. Лінки поряд з ключами використовуються при написанні статей. Як знайти необхідний для перелинковки анкор? Вибираємо слово, підходяще як анкор, пишемо його латиницею і починаємо шукати в URL сайту. Цей метод можна застосовувати тільки в тих випадках, коли структура сайту побудована на базі людинозрозумілих урл. Запит набуває такого вигляду: site: [домен] inurl: [анкор, написаний латиницею].

У роботі з лінками, оператори дозволяють вирішувати і інші важливі завдання:

  • пошук на сайті сторінок з потрібними ключовими словом для складання анкора в заголовку: allintitle: [анкор] site: [домен];
  • підбір донорів для обміну посиланнями:[ключ] intitle: «партнерський матеріал» OR intitle: «гостьовий пост».

Комбінація операторів вирішує завдання регіонального відбору, пошуку ресурсів, на яких згадується сайт конкурентів. Кількість згадок дозволяє зрозуміти, наскільки потужний посилальний профіль наростив конкурент. Вводимо таку комбінацію: intext: [сайт-конкурент] -site: [домен конкурента].

Коротко про основні правила роботи з операторами: при пошуку використовуйте режим «інкогніто», пам’ятайте, що команди related :, cache :, allinurl :, між собою не поєднуються. Оператори OR, AND спрацьовують тільки в верхньому регістрі.