За що платять SEO-фахівцям? "Вони виводять сайти в ТОП" - проста відповідь, за якою криються місяці праці. Ми підготували огляд плану робіт з просування сайту, плюс-мінус універсального для будь-якого ресурсу. Це допоможе краще зрозуміти таємницю розкрутки сайту в пошукових системах, а також оцінити важливість того чи іншого етапу саме для вашого ресурсу.
Поїхали!
Етап 1: аналіз ресурсу, конкурентів і тематики
Кому потрібен:
- e-commerce сфері;
- онлайн-сервісіам;
- ЗМІ;
- багатосторінковим сайтам-візиткам;
- дошкам оголошень;
- форумам;
- корпоративным ресурсам.
На першому етапі фахівець проводить аналіз проекту, оцінюючи його позиції в пошуковій видачі, зручність для користувачів, відповідність вимогам пошукових систем.
Види робіт на даному етапі:
- оцінка загальної видимості ресурсу за високочастотними, а також середньо- і низькочастотними запитами користувачів у видачі;
- аналіз ранжирування і сайтів лідируючих конкурентів: в них можна почерпнути важливу інформацію для формування стратегії просування;
- аналіз структури лідируючих профільних сайтів, їх посилального профілю;
- підбір релевантних ключових запитів, під які необхідно створювати цільові сторінки на сайті клієнта;
- аналітика.
Таким чином, фахівець оцінює необхідний обсяг і масштаб майбутніх робіт. Наприклад, багатьом сайтам для подальшого просування потрібні програмні втручання на кшталт мобільної оптимізації, зміни протоколу http на https, зміни системи управління контентом і т.п.
Також аналіз дозволяє спрогнозувати бюджет на просування сайту - витрати на створення контенту, купівлі посилань і т.д.
Етап 2: формування семантичного ядра
На новому етапі фахівець за допомогою сервісів Serpstat, Wordstat і інших інструментів підбору пошукових запитів знаходить, розбиває на групи, оцінює на частотність семантичне ядро (СЯ).
Для чого потрібно СЯ:
- для формування розширеної структури ресурсу;
- для створення шаблонів метатегів, генерації, заголовків H1, H2;
- створення текстового контенту на цільових сторінках;
- розробки системи перелінківки;
- зовнішньої оптимізації ресурсу;
- генерації фільтрів;
- аналізу його видимості.
СЯ може складатися як з 500-1000 запитів (для невеликих сайтів-візиток), так і декількох сотень тисяч (для e-commerce).
Складання СЯ може зайняти від декількох тижнів до декількох місяців. Для цього його і кластерізіруют за групами. У процесі розширення ядра, як правило, SEO-фахівці видають рекомендації, наприклад, щодо розширення текстового контенту сайту.
Етап 3: створення широкої структури
Пошуковики постійно вдосконалюють алгоритми з метою демонструвати користувачеві найбільш корисну для нього інформацію. Корисна або релевантна інформація в даному випадку - це та, яка точно відповідає його пошуковому запиту, місцю розташування, мотивації запиту і т.д.
Ви вводите запит в рядку пошуку і отримуєте найбільш релевантні вашому запиту сторінки у верхній частині списку.
Широка структура сайту дозволяє створювати і оптимізувати сторінки під пошукові запити з конкретної частотою пошуку, таким чином грамотно розподіляючи внутрішню вагу сторінок ресурсу.
- під супернізкочастотні запити (менше 5 запитів в місяць) краще створити невелику картку товару, ніж групу. Так ці запити не завадять просуванню більш значущих сторінок, не перетягуючи на себе частину внутрішньої статистичної ваги;
- сторінки групи або категорій створюються під високочастотні запити;
- під середньо і низькочастотні - сторінки фільтрів.
Щоб зрозуміти, які сторінки можна створити для розширення структури, фахівці аналізують пошукові видачі за запитами, "крадуть" структуру у конкурентів, сегментируют асортимент на групи і т.д.
Якщо компанія працює на кілька міст, кількість цільових сторінок в структурі множиться на кількість міст. При цьому контент в них не повинен копіювати один-одного.
Весь процес розширення структури може розтягнутися на роки, але основну частину робіт потрібно зробити якомога швидше.
Етап 4: створення ТЗ для внутрішньої оптимізації
SEO-спеціаліст проводить технічний аудит сайту, після чого формує список необхідних робіт для внутрішньої оптимізації:
- Налаштування автоформування заголовків H1, Title, Description на основі шаблонів.
- ЧПУ сторінок на сайті.
- Оптимізація фільтрів.
- ТЗ на оптимізацію швидкості завантаження сторінок.
- Видалення дублів.
- Формування XML-карти ресурсу.
- Налаштування мовних параметрів мультимовного сайту. Оптимізація сторінок пагінації.
- Оптимізація коду відповіді сервера і заголовків сторінок та ін.
Етап 5: Організація внутрішньої перелинківки
Важливо не тільки створити сторінки, але й організувати систему внутрішніх посилань так, щоб користувач і пошуковий бот могли швидко і зручно переміщатися на інші сторінки. Якщо правильно не наповнити сторінки статистичною вагою, вони можуть просто не потрапити в індекс.
На цьому етапі фахівець перекладає статичну вагу зі сторінок з низькою конкуренцією на більш вкладені.
Етап 6: Оптимізація контенту
Сторінки сайту необхідно наповнити текстовим контентом, що включає зібрані раніше ключові запити, з урахуванням актуальних вимог пошукових систем, аналізу ТОП видачі та аналізу тексту топів, так як це вплине на ранжування сторінок.
Робота SEO-фахівця полягає в складанні контент-плану відповідно до карти сезонності і формування ТЗ для копірайтера.
Етап 7: робота з краулінговим бюджетом
Краулінговий бюджет пошукового бота - це кількість сторінок, яку він може обійти за один сеанс на вашому ресурсі.
Безліч помилок оптимізації - відкриті сторінки сортування, відкриті сторінки перетинів двох фільтрів з одного блоку і т.д., призводять до того, що бот індексує не всі сторінки, а частина проіндексованих виявляються неважливими. Так частина корисних сторінок залишається поза індексу, а статична вага сторінок категорій помітно знижується.
Тільки досвідчений фахівець може грамотно закрити непотрібні для індексування сторінки, залишивши тільки потрібні фільтри.
Етап 8: поліпшення юзабіліті сайту
Одним з факторів ранжирування є поведінка користувачів на вашому сайті. Скільки вони на ньому "сидять", що роблять, чи повертаються в пошукову видачу для перегляду іншого сайту або знайшли те, що шукали на вашому - все це поведінкові фактори, що впливають на позиції в пошуковій видачі.
Завдання SEO-фахівця робити все, щоб:
- знижувати кількість відмов;
- відвідувач проводив на сайті більше часу;
- стежити за поверненням або неповерненням користувача в видачу.
Як? Ну тут потрібен комплексний підхід. Поліпшення навігації сайту, зменшення часу завантаження сторінок, мобільна адаптація, грамотне оформлення сторінки "Про нас" і т.д.
Етап 9: Зовнішня оптимізація
Етап актуальний для всіх типів ресурсів в тематиках з високою конкуренцією. Чим більше якісних профільних майданчиків посилаються на ваш сайт, тим вище його авторитет в очах пошукових систем. А авторитетність сайту незмінно просуває його вгору в списку видачі.
Фахівець займається побудовою посилальної маси за допомогою сервісів, бірж постійних посилань, аутріч.
Деякі сайти, також, збільшують число природних посилань за допомогою контент-маркетингу.
Етап 10: стимулювання конверсій
Грамотний SEO-фахівець розуміє чинники конвертації відвідувача в клієнта і робить все, що від нього залежить для збільшення числа конверсій. Якщо з конверсіями біда, значить проблема полягає в одному з трьох "стовпів" взаємодії:
- в самому трафіку;
- на сайті;
- з боку оператора.
Етап 11: постійні коригування та оптимізація сторінок
Аналізуючи позиції ранжирування сторінок за запитами і трафік за категоріями, фахівець постійно коригує всі напрацювання: розширює структуру, вносить зміни в тексти, змінює мета-теги, нарощує кількість посилань і т.д.
Все ускладнює постійне оновлення алгоритмів пошукових систем. Потрібно відстежувати і враховувати нові вимоги, постійно коригуючи стратегію просування.