Google Search Console і Яндекс Вебмайстер - це сервіси пошукових систем, що дозволяють нам поглянути на сайт їх очима. Без них SEO-аналіз сайту не буде повним. З їх допомогою пошуковий оптимізатор може контролювати індексацію своїх проектів і оцінювати ресурс на предмет відповідності стандартам пошукових систем.
Тобто, перевіряти доступність його сторінок для пошукових машин, знаходити помилки індексування, відстежувати число сторінок, які потрапили в індекс та інші важливі параметри.
Тут ми розповімо, як додати сайт в пошук Гугл і Яндекс і чому для просування сайту в уанеті варто використовувати обидва сервіси.
Панель вебмастера Google
Google Search Console - це сервіс для веб-майстрів, з якого починається SEO-аналітика.
За допомогою цього інструменту ви зможете:
- відстежити індексацію сторінок свого веб-проекту пошуковими машинами;
- дізнатися, які сайти посилаються на ваш;
- визначити, які пошукові запити призводять до надходження трафіку з органічного пошуку;
- дізнатися про наявність техпомилок на сайті;
- прискорити процес потрапляння сайту в індекс і час появи сторінок у видачі, тощо.
Отже, перед тим, як зареєструвати сайт, нам необхідно виконати вхід у свій акаунт в пошуковій системі. Якщо у вас його ще немає, створіть новий (це займе всього пару хвилин).
Вхід виконано?
Можна приступати.
Додаємо сайт в панель Google
Скористатися інструментом веб-майстра Гугл можна тільки за наявності домену з реєстрацією.
Інструкція з підключення:
- Перейдіть в консоль Google.
- У вікні зліва клікніть на «Додати ресурс».
- Після цього текстом на спливаючому вікні вам запропонують вибрати тип ресурсу: з префіксом в URL або доменний ресурс. Детально про види та особливості сайтів можна прочитати в Довідці Google.
У нашій ситуації ми радимо вибрати перший варіант, оскільки робота з ресурсом з префіксом в URL простіше, не вимагає спеціальних знань, але дозволяє вирішити головну задачу - додати сайт в Гугл Веб-майстер для подальшої роботи з веб-ресурсами.
Додаємо сайт в потрібне поле і натискаємо на кнопку «Продовжити». Бачимо вікно, яке вимагає підтвердити, що ви - власник сайту.
Підтверджуємо права власності
У своїй довідці Google нагадує про те, що для того, щоб додати сайт в Google Search Console вебмастер зобов'язаний надати підтвердження свого права на нього. Можна створити сайт, який містить повноцінний домен (наприклад, site.com) або його окрему частину (наприклад, site.com/catalog/).
Як це зробити?? Варіантів кілька:
- Завантаження HTML-файлу в кореневу директорію сайту (найбільш популярний і часто рекомендований спосіб).
У Google Search Console формується HTML-файл, який потрібно завантажити і додати в корінь сайту. Якщо сторінка коректно відображається в онлайн-браузері, клікніть на «Підтвердити». - За допомогою розміщення тега HTML на головній сторінці веб-ресурсу.
В цьому випадку необхідно скопіювати наданий Google Search Console метатег і додати його в код в шапці сайту в тілі тега <head> </head>.
Після чого, зберегти зміни на веб-ресурсі та в вебмастер-панелі й клікнути «Перевірити». - За допомогою акк. в Google Analytics або за допомогою акк. в Google Tag Manager.
В обох випадках потрібна наявність зареєстрованих відповідних облікових записах. - За допомогою додавання унікального текстового коду DNS в структуру домену.
Найскладніший спосіб. Для цього потрібно ввести ім'я сайту, наприклад: msystem.ua без https, http, www і т.п. У спливаючому вікні необхідно скопіювати текстовий унікальний код. Після додавання запису потрібно почекати, максимум, кілька годин, поки DNS не оновиться.
Індексація нових сторінок і вторинний обхід
Щоб відправити сайт на індексацію Google або запросити повторний обхід вже раніше проіндексованої сторінки, необхідно клікнути на кнопку «Перевірка URL» зліва. У підсвіченому полі треба ввести адресу сканованих сторінок сайту і натиснути на клавіатурі «Enter».
Google Search Console проведе сканування сторінки та дозволить оцінити її стан на поточний момент. Після чого необхідно вибрати дію «Запросити індексування».
Підсумок - з'являється повідомлення про те, що URL запитуваних сторінок додані в першу чергу на індексацію.
Додаємо сайт в панель Яндексу
Як і у випадку з американською системою пошуку, додати сайт в Яндекс можна тільки при існуванні свого домену з реєстрацією та акаунту в Яндексі.
Через наявний або щойно створений обліковий запис авторизуймося в панелі Вебмастера. Після реєстрації з'являється вікно з кнопкою "Додати сайт".
Після її натискання ми потрапляємо на сторінку введення URL сайту. Додаємо його, дублюючи з адресного рядка браузера. Розширення https, при його наявності, також вставляємо і натискаємо «Додати».
Далі в Веб-майстер Яндекс, так само як консоль американського пошуковика, вимагає підтвердження права на володіння веб-сайтом. Тут використовуються три з п'яти способів, які ми вже розглянули в ситуації з Гугл-консоллю:
- За допомогою метатега в тілі < head> </head> в шапці сайту;
- Через HTML-файл;
- Використовуючи DNS-запис.
Відразу після підтвердження прав власності вам стає доступна індексація в Яндекс: ресурс в пріоритетній черзі, індексація буде проведена протягом 14 днів.
Повторний обхід сторінок
В панелі Яндекса слід використовувати вкладку «Індексування». Там є інструмент «Переобхід сторінок». Він дозволяє замовити переобхід тих сторінок веб-ресурсу, які необхідно просканувати якомога швидше.
Це можуть бути нові картки товарів, нові сторінки блогу або сторінки з оновленим контентом.
Відзначимо, що за добу один вебмастер може проіндексувати не більше 300 сторінок одного веб-ресурсу, включаючи всі його піддомени.
Основні можливості панелей вебмайстра
Вище ми розглянули, як зареєструвати в Гуглі і Яндексі свій сайт. Що нам це дає?
Крім прискорення індексації сторінок сайту і його додавання в пошук, панелі для вебмайстрів пропонують і інші корисні функції.
А саме:
- Розширений аналіз файлу robots.txt;
- Вказівку пошуковим системам URLа карти сайту sitemap.xml;
- Оцінити якість мобільної оптимізації сайту;
- Моніторинг технічних помилок на сайті;
- Визначення деяких порушень, через які ви могли опинитися або вже опинилися під фільтрами пошукових систем;
- Аналіз пошукових запитів, їх угруповання, аналіз позицій в ТОП і CTR сніпетів;
- Відображення кількості посилань і їх аналіз;
- Виявлення проблем з безпекою сайту;
- Виявлення помилок сканування;
- Оцінка швидкості завантаження та інше.
Ось чому так важливо знати, як зареєструвати сайт в Яндексі та Гугл та користуватися можливостями інструментів пошукових систем. Особливо, якщо ви просуваєте веб-ресурс в обох системах.