Digital-маркетинг сьогодні - це не тільки реклама або SEO. Це раніше їх розділяли, але сьогодні для успішного просування ці інструменти повинні працювати разом і доповнювати один одного. Їх об'єднують, щоб привести рекламодавця до запланованих цілей: залучити й утримати клієнтів, підвищити впізнаваність бренду, налагодити комунікацію з аудиторією і т.д.
Плануєте продавати в Інтернеті? Вам знадобиться SEO-просування і реклама, розкрутка в соцмережах, якісний експертний контент і підтримка грамотних інтернет-маркетологів.
Для реалізації потрібна ціла команда. З чого почати? Де знайти підрядників для ефективного інтернет-просування? Шукати їх на фріланс-майданчиках або звернутися в інтернет-агентство?
Ми пропонуємо розглянути всі варіанти.
Хто такий фрілансер?
Почнемо з того, хто такі фрілансери, що вони роблять на онлайн-терені. У digital-маркетингу фрілансер - це позаштатний співробітник компанії, якого запрошують для виконання певного завдання (проекту).
В інтернет-сфері вільне позаштатне співробітництво являє собою найбільш інноваційну форму зайнятості. Як правило, фрілансер працює віддалено, а трудові взаємовідносини між ним і замовником мають максимально опосередкований характер.
В цілому, чим займається фрілансер - він продає свої професійні навички та вміння на ринку праці, виконуючи замовлення на умовах тимчасового найму. Зараз на фрілансі можна знайти кого завгодно - від копірайтера для підготовки термінового тексту, до маркетолога, який "візьме під крило" весь проект.
Що таке агентство інтернет-маркетингу?
Інтернет-агентство не просто продає професійні навички та знання фахівців, але забезпечує присутність і просування бізнесу в digital-середовищі. На ринку є фріланс-агентства, які надають разові послуги різних фахівців. Але тут мова не про них.
Агентства інтернет-маркетингу надають клієнтам результат - трафік, клієнтів, передплатників і т.д. Для цього наймається ціла команда з:
- вузьких фахівців з реклами, маркетингу, контенту, SMM;
- менеджерів, які курирують проект;
- лінійних керівників, які контролюють і координують роботу всієї команди;
- маркетингових фахівців, які заглиблюються в специфіку бізнесу клієнта і вибудовують стратегії майбутнього просування.
Це аналог власного маркетингового відділу з готовим штатом фахівців і всіма необхідними ресурсами та інструментами.
Розглянемо специфіку співпраці з фрілансерами і агентствами докладніше.
Ціна
Вважається, що вартість послуг в інтернет-агенції завжди вище: ви платите за роботу не тільки спеців, а й інших залучених співробітників.
До того ж агентство сплачує податки (в той час, як фрілансери часто не оформляють свою діяльність), орендну плату за офіс і т.д. І це не може не влинути на вартість послуг.
Здається, що найняти фрілансера - це бюджетна альтернатива зверненням в агентство.
Однак, на практиці, Digital-ринок дуже різноманітний. Можна знайти як агентство із середнім ринковим прайсом, так і вільного фахівця з високими цінниками.
Старанність
На жаль, не рідкість, коли залучений в проект фрілансер втрачає мотивацію - в результаті чого зриває терміни або взагалі відмовляється від завдання. Проблему частково вирішують фріланс-сервіси - майданчики-посередники між замовником і виконавцем, що працюють за комісію. Всі вони мають систему рейтингів і відгуків, заохочуючих фрілансерів берегти репутацію. Однак варто пам'ятати, що нечесний фрілансер завжди може змінити майданчик.
З агентством все складніше. Його не реорганізують через поганий відгук. Конкуренція серед діджитал-агенств висока і репутація, сполучена з підвищеним рівнем відповідальності, цінується дуже високо.
До того ж хто такий фрілансер - це, перш за все, людина. У роботі з ним вплив людського фактора досягає найвищого значення. Самопочуття, непередбачуванні події, будь-які побутові ситуації можуть впливати на проект. А підстрахувати часто нікому.
В агентстві ж працює штат взаємозамінних працівників: коліщатка завжди крутяться.
Швидкість
Тут є плюси й мінуси фріланса й агентства:
- З одного боку, фрілансер швидко включається в завдання, не витрачаючи час на формальності. Вважайте, ви відразу відправляєте завдання в роботу.
- З іншого боку, агентства вміють масштабувати роботу - залучати декількох фахівців, коли треба прискоритися.
Так що тут - один-один.
Контроль
Тут, мабуть, найяскравіший контраст. І очко в грі "фрілансер або веб-студія" отримує агентство.
За дотриманням термінів, якістю та ефективністю маркетингових зусиль стежить внутрішнє керівництво. А відповідає компанія своєю репутацією.
Замовникам не доводиться особисто контролювати роботу виконавців, займатися доопрацюванням або збором аналітики.
Якість
Професіонали та дилетанти є в рядах і вільних підрядників, і співробітників агенств.
Головне - перед тим, як вибрати агентство контекстної реклами, дизайн-агенство, веб-студію або фрілансера - дивіться кейси. Варто сказати, що портфоліо фрілансера більш показове: ви оцінюєте компетентність того фахівця, який буде займатися проектом, а не компанії в цілому. Судячи з відгуків, багато замовників бояться, що їх проекти в агентстві будуть віддані новачкові.
Але знову ж таки: за якість готового продукту також відповідає агентство в цілому. Своєю репутацією.
Крім того, про агентство можна зібрати більше незалежних даних: існують галузеві рейтинги, рекомендації та інше.
Висновки
На завершення скажемо: в інтернет-маркетингу фріланс нішу й агентства складно скласти на чаші ваг і схилити їх на чиюсь користь. Повторимося: Digital-ринок дуже різноманітний. Хороші та погані, доступні та дорогі фахівці є скрізь.
Але до спільного висновку прийти можна.
У яких випадках варто звернутися до фрілансерів
Якщо ваше завдання може виконати одна людина - наймайте фрілансера. Це буде швидше і, можливо, дешевше (тут, звичайно, вам вирішувати за ціною). Наприклад, якщо вам потрібні тільки тексти.
Так, фрілансери в просуванні сайтів можуть:
- швидко взяти завдання в роботу;
- встановити доступний цінник при високій якості виконання;
- виконувати завдання в короткі терміни, в тому числі організувати роботу у вихідні та в період свят.
Але для початку ефективної роботи з фрілансерами необхідно витратити час на створення бази перевірених фахівців, причому регулярно доповнювати та оновлювати цю базу.
Тобто, фріланс - це "руки". Але для управління ними потрібен "мозок".
Якщо ви плануєте залучати клієнтів за допомогою комплексного інтернет-маркетингу - будьте готові найняти власного інтернет-маркетолога і/або контент-менеджера, який складе стратегію просування, контролюватиме і координувати роботу фахівців-фрілансерів. Це, ймовірно, обійдеться недешево.
У яких випадках варто звернутися в агентство
Замовляйте послуги маркетингового агентства, якщо ви хочете одержати не готовий текст, контент-план або запуск реклами, а кінцевий результат у вигляді дзвінків, заявок, продажів і т.д. Якщо ви не готові наймати власного керівного співробітника або координувати роботу фахівців самостійно.
Агентство інтернет-маркетингу - це:
- готові рішення для просування бізнесу в інтернеті;
- всі доступні фахівці та ресурси для комплексного інтернет-маркетингу;
- налагоджені бізнес-процеси. Проект йде «по конвеєру» швидше і ризик зриву термінів менше;
- відповідальність за результат, пов'язана з репутаційними ризиками;
- повний внутрішній контроль і координування роботи персоналу;
- постійна підтримка проектного менеджера: ви завжди залишаєтеся в курсі того, що відбувається.
Шукати співробітників на фрілансі або звернутися в агентство - це не жорстка альтернатива. Швидше за все, компанії вигідно співпрацювати і з тими, і з іншими - залежить від актуальних завдань.