Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Тренди PR – якими навичками необхідно володіти PR-менеджеру

Тренди PR – якими навичками необхідно володіти PR-менеджеру

Комунікації, як і світ медіа, схильні до змін, впливам і трендам. Розвиток digital-технологій і соціальних медіа скоротили крок взаємодії між брендами та аудиторією, і все більше переводять комунікацію в цифровий формат. PR-фахівець повинен стати повноцінним амбасадором компанії й в офлайні, і в онлайні. Відстежувати нові канали та способи просування, направляти фокус своєї уваги на основні комунікаційні тенденції: в питанні контенту, майданчиків, методів взаємодії і т.д.

Ми не станемо прогнозувати, які PR-тенденції будуть працювати завтра. Але на що звернути увагу піарнику, щоб зробити бренд успішним вже сьогодні, розповімо.

Для початку розглянемо ключові маркетингові тренди 2020 року, які обов'язково повинні опинитися в фокусі уваги PR-фахівця

1. Інфлюєнсер-маркетинг

Робота з блогерами, влогерами, вайнерами, амбассадорами та кріеторами в соціальних медіа - не нова концепція. Однак, правила гри змінюються. Експерти запевняють - майбутнє за мікровпливами. Більш ніж ⅔ споживачів зізнаються, що більше довіряють рекомендаціям знайомих, ніж рекламним закликам. При цьому, під "знайомими" все частіше маються на увазі не тільки близькі та друзі, а й мікроінфлюєнсери в соцмережах.

Сьогодні споживачі непогано оцінюють маркетингову тактику бренду. Нещира відкрита реклама від інфлюєнсерів працює все гірше. Експерти радять зміцнювати довгострокові відносини між брендами та лідерами думок для гармонійної інтеграції маркетингових ідей в контент блогерів.

2. Підкаст і відео

Кількість запитів зі словом «відео» в Гугл за 2019 рік збільшилася на третину. Згідно з оцінками GlobalWebIndex, в 2019 році відео щомісяця дивилися 92% онлайн-користувачів.

Дослідження Hubspot також показало, що ⅔ споживачів воліють дізнатися про продукт з відео.

Підкасти та відео новини сьогодні продовжують рости, "викрадаючи" аудиторію у традиційних новинних програм. Це означає, що піарникам важливо зосередиться на цих напрямках, щоб тримати свої проекти в центрі уваги.

3. Контент

Чим більше бренди збільшують бюджети для залучення споживчої уваги, тим більшою стає вага контенту. Основні тренди:

  • експертний контент;
  • сторітеллінг.

З одного боку, компанії прагнуть сформувати репутацію лідера думок. З іншого - споживачі люблять хороші історії, які надихають, розважають і мотивують.

У будь-якому випадку, яким би не був контент, в умовах зростаючої боротьби за клієнта, контент повинен бути якісним і креативним.

4. Gen Z в фокусі уваги

Уже зараз ряди цільової аудиторії брендів в повному складі поповнює покоління Gen Z - молоді люди, що народилися в період з 1997 по 2012 рік. У цьому році їх чисельність перевищить кількість мілленіалів.

Вважати, що найбільше покоління молодих людей повністю не є сегментом маркетингу - помилково.

Доречі, шукати покоління Gen Z слід в YouTube, Instagram, Netflix і TikTok.

5. Соціальна відповідальність

На думку експертів, попит на соціальну відповідальність, підтримку благодійних цілей буде рости. Завдання піарника - стати драйвером цих ініціатив для брендів.

Так, наприклад, Deloitte Research повідомила, що 80% споживачів будуть готові купувати продукт дорожче, якщо бренд прагне до більшої соціальної і екологічної відповідальності.

6. Цінності

Згідно з результатами декількох досліджень, споживачі сьогодні шукають бренд, який розділяє їх власні цінності. Відповідно, щоб домогтися успіху у 2020 році, бренди повинні налагоджувати співпрацю з лідерами думок, які підтримують і просувають їх основні цінності.

7. Інсайти

Один із трендів цього року - побудова маркетингової стратегії на основі призначених для користувача инсайтів.

8. Технології

Ефективний піарник зобов'язаний використовувати нові digital-інрументи в своїй роботі. Наприклад, стандартна e-mail розсилка прес-релізів все ще ефективна, але вже виглядає дещо архаїчно і не може використовуватися як єдиний спосіб комунікації.

Технологічні маркетингові тренди 2020 року - це:

  • чат-боти;
  • мобільна оптимізація;
  • контент-маркетинг;
  • соц мережі.

9. Показники ефективності

Перехід продажів і комунікації в цифровий формат дозволило швидше, точніше і ефективніше вимірювати KPI. Все більше бізнесменів хочуть отримувати чисельні наочні підтвердження того, що бюджет на піар окупиться.

Сучасний PR-фахівець повинен вміти оцінювати ефективність всіх каналів комунікації, включаючи соцмережі, власні медіа (сайт, розсилки) і т.д.

Навички PR-фахівця 2020

Отже, підсумовуючи вищезазначене, ми можемо скласти список того, що повинен вміти ефективний піар-фахівець (крім стандартних умінь):

  1. Створювати актуальний контент на експертному рівні.
    Ключ до успіху будь-якого піар матеріалу - щирий інтерес піар-менеджера до свого продукту. Чим краще він розбирається в темі бренду, тим професійніше вийде експертний контент, і тим більш захопливим сторітеллінг.
  2. Дослідити ЦА і використовувати користувацькі інсайти.
    Постійно спостерігаючи за потенційним клієнтом вашої компанії, ви зрозумієте, як він взаємодіє з продуктом, що спонукає його зробити вибір на користь вашого бренду, якими цінностями він керується. Пам'ятайте, що споживач у 2020-му році вибирає бренд, який ці цінності щиро розділить.
  3. Працювати з різними майданчиками.
    Нові канали та інструменти комунікації виникають постійно і стежити за ними потрібно уважно. Так, ще торік ніхто не сприймав серйозно TikTok. А тим часом там "тусується" Gen Z. Поки одні піарники крутять носом, інші шукають можливості. Так, бренду Guess внаслідок інтеграції в TikTok вдалося розширити охоплення аудиторії на 50 млн користувачів.
    Слідкуйте за новими популярними майданчиками, адаптуйте форму комунікації і розширюйте свої можливості подібно Guess.
  4. Вміти працювати з фото, відеоматеріалами та версткою.
    Будь то публікація новини в блозі або робота з громадською думкою в соцмережах, робота з медіаконтентом - необхідне уміння. Все більше людей віддає перевагу відео та підкастам. А комунікувати з аудиторією потрібно її мовою. Хороший піарник повинен, як мінімум, на рівні дилетанта розбиратися в верстці, відео та фотомейкінгу, щоб поставити грамотне ТЗ дизайнерові або відеооператорові.
  5. Мислити заголовками.
    Будь-який фахівець, пов'язаний з рекламою і PR, повинен вміти створювати чіпляючі креативи. Будь-яка рекламна комунікація будується на технології креативу - впливі на свідомість споживача. У вашої новини є всього секунда-дві перед тим, як користувач проскролить стрічку вниз, змінить канал або переведе погляд. Завдання заголовка - зачепити його увагу за ці пару секунд.
  6. Вимірювати основні KPI.
    Вимірювати потрібно вплив піар-кампанії на бізнес, а не просто її результати. Те, як охоплення, число публікацій, їх тональність і ін. чинники вплинули на аудиторію. Чи підвищилася впізнаваність бренду, чи зросла кількість переходів, чи покращилася обізнаність і т.д.
  7. Комунікувати з інфлюєнсерами.
    У 2020 році експерти радять залучати малих і середніх блогерів, влогерів, вайнерів і т.д. зі зростаючим числом передплатників в соціальних мережах. Орієнтир - від 3 тис. до 1 млн фоловерів.
    Розбиратися в етиці соціальних мереж і темі соціальної відповідальності.
  8. Соціальна позиція сьогодні може як залучити аудиторію, так і знатно похитнути репутацію бренду. Грамотно оцінюйте позиції вашої цільової аудиторії та не допускайте помилок, за які доведеться вибачатися.

Висновок

Сьогодні в комунікаціях все активніше стирається грань між суміжними професіями, такими як PR фахівець, маркетолог, бренд менеджер. Крім того, піарнику доводиться бути ще й копірайтером, дизайнером, дослідником і аналітиком. Бажаючи залишатися в майбутньому затребуваним професіоналом, необхідно тримати в полі своєї уваги більш ніж одна спеціалізацію і стежити за мінливими тенденціями в маркетингу, SMM, технологіях і комунікаціях.

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!