Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Чому не можна створювати більш одного магазину для просування

Чому не можна створювати більш одного магазину для просування

Чому б не монополізувати ТОП-10 пошукової видачі? План здається навіть реальним: створюємо пару копій сайту, оптимізуємо їх і просуваємо на вершину ТОПу. Три джерела трафіку же краще, ніж один, чи не так? Насправді ні. Будь-яка спроба плодити клони сайту призведе до санкцій пошукових систем.
Однак, врахуйте, що ведення "чесної гри" не гарантує того, що ваш сайт не потрапить під фільтри, як копія. Це може статися з вини сторонніх веб-майстрів. Тому, щоб захистити себе від подібних ситуацій, кожному власнику сайту і SEO-фахівцю необхідно дізнатися про афіліати, а також про те, як їх знаходити та усувати.

Що таке афіліат?

Афіліати, офіційно - це веб-ресурси, які належать одній компанії, просуваються за однаковими запитами і створені для отримання більшої кількості місць в ТОПі пошукової видачі.

Неофіційно афіліатами іноді вважають партнерські сайти, які надають місце для публікації зворотних посилань на сайт за комісійні.

За фактом, до афіліатів пошукові системи можуть зарахувати і ваш сайт, якщо знаходять такі збіги зі стороннім ресурсом:

  • Аналогічні контактні дані: телефон, пошта, фізична адреса, бізнес-акаунти в соцмережах, контакти в месенджерах.
  • Ідентичні юридичні дані організації або ІП.
  • Аналогічна інформація на сайтах-каталогах організацій.
  • Реєстрація доменів на одне ім'я і в найближчі дати.
  • Одні NS-записи, хостинг і/або IP-адреса.
  • Прив'язка вашого і стороннього сайту до єдиного акаунту в системах аналітики.
  • Аналогічні CMS.
  • Подібність коду, застосування одних і тих самих плагінів.
  • Єдиний принцип створення URL.
  • Взаємні посилання.
  • Єдина тематика й оптимізація під однакові кластери запитів.
  • Схожа структура і дизайн.
  • Однаковий асортимент з тими ж цінами, фотографіями та описами.
  • Дуже схожий текстовий контент.
  • Метатеги, оптимізовані за одним шаблоном і однакові сніпети.
  • Схожий посилальний профіль.

"Відповідальні" за афіліати фільтри пошуковиків оцінюють наведені ознаки в сукупності. Як показує практика, найбільше значення має збіг контактних даних та дубльований контент.

Винятки

Бувають винятки, в яких група сайтів не вважається афіліатами. Ситуації, в яких організація просуває кілька ресурсів під різні цілі, трапляються. Це - норма, якщо:

  • ресурси просуваються під різними регіональними піддоменами;
  • веб-сайти створені під різні напрямки діяльності компанії. Наприклад, бренд-виробник розробляє невеликий сайт-візитку для партнерів та інтернет-магазин для роздрібного покупця. Для кожного існує своя цільова аудиторія та група запитів для просування.

В такому випадку, не дивлячись на однакові контактні і юридичні дані та інші збіги, пошуковики швидше за все не знайдуть причин для накладення санкцій.

Як реагують на афіліати алгоритми пошукових систем

В Яндексі (як, власне і в Google) поняття «афільованість» не фігурує. Однак, серед пошукових оптимізаторів «склейка» схожих між собою ресурсів в Яндексі отримала назву афіліат-фільтр.

Як працює афіліат-фільтр Яндексу? З групи сайтів-клонів за запитом в видачу потрапляє тільки один - той, якого пошукова система вважатиме найбільш релевантним.

Як стосовно афилиатів (яких пошуковик вважає неякісними партнерками) діє алгоритм Google? "Відповідальний" алгоритм Supplementary results додає сторінки з низькою посилальною вагою, дубльованим контентом, а також підозрілі розділи в так званий додатковий індекс. Після чого у видачі їх можна побачити тільки, якщо клікнути на відповідне посилання внизу сторінки. Виглядає це так:

aff1 Чому не можна створювати більш одного магазину для просування

Як зрозуміти, що ваш сайт потрапив під афіліат-фільтр

На жаль, виявити проблему досить складно: оскільки і Google, і Яндекс офіційно не підтверджують наявність афіліат-фільтрів, відповідних меседжів в панелях вебмайстрів ви не отримаєте.

Непрямі ознаки санкцій:

  • Помітне просідання позицій за декількома або навіть всіми групами запитів (але сторінки при цьому залишаються в індексі).
  • Розгойдування позицій. Сторінки то з'являються в першій десятці, то опускаються за межі ТОП-100.

Визначити проблему простіше тоді, коли ви знаєте, який саме ресурс пошукова система розцінила, як афіліат вашого.

Як виявити клона

Перевірити наявність можливих клонів, через які ви імовірно виявилися під фільтрами, можна наступним чином:

  • Перевірити точну адресу організації на картах пошукових систем. Можливо, в одному бізнес-центрі з вами знаходиться конкуруюча компанія. Якщо це так, необхідно дослідити веб-сайт конкурента на предмет однакового списку послуг, аналогічної структури, схожого дизайну і функціоналу.
  • Вивчити видачу за вашими контактами (адресою, номером телефону і т.п.) в пошуку. Можливо, вони фігурують на сторонньому ресурсі. Зв'яжіться з вебмайстром цього ресурсу та усуньте проблему. В іншому випадку - звертайтеся в підтримку пошукових систем.
  • Прогнати ваші тексти через сервіси антиплагіату. Зокрема, Advego пропонує вам список сайтів, які їх скопіпастили. Нажаль, боротися з плагіатом досить важко - простіше оновити власний контент.

Якщо перевірка не дала результатів - перевірте запити, що “хитеється” у ТОПі:

  1. Зберіть їх.
  2. Знайдіть всіх конкурентів, які ранжуються за цими запитами на першій сторінці видачі. Обов'язково стежте за коректністю налаштувань регіональності. Використовуйте вкладку інкогніто, щоб усунути персоналізацію видачі.
    • Зберіть позиції конкурентів за запитами, за якими ви “хитаєтесь” у видачі.
    • Знайдіть той сайт, який "хитається" у видачі за принципом, прямо протилежним вашому. Тобто, якщо ви злітаєте в ТОПі - він падає. І навпаки.

Для прискорення і автоматизації процесу угруповання та аналізу запитів використовуйте Key Collector або аналогічні сервіси.

Як уникнути афіліат-фільтра

Зняття санкцій за афільованість може затягнутися на місяці. Краще відразу оцінити можливість потрапляння під фільтр ще на перших етапах просування.
Для цього потрібно:

  • Проаналізувати SERP за цільовими запитами (з урахуванням регіону). З'ясувати, які сайти ранжуються в ТОПі, вивчити їх CMS, особливості дизайну, домени, контакти, асортимент.
  • Порівняти сайти конкурентів зі своїм.
  • Вивчити історію домену через спеціальні сервіси. У веб-архіві подивитися, як виглядав сайт, розміщений за вашою адресою раніше. Краще зробити це ще до покупки домену.

Якщо у вас є регіональні піддомени і ви не хочете, щоб вони конкурували у видачі з основним сайтом, потрібно:

  • Зареєструвати філії за фактичними адресами в Google Мій бізнес і Яндекс Довіднику.
  • Для кожного поддомену встановити свій регіон в Яндекс.Вебмайстрі.
  • Надати корисну інформацію для жителів регіону: власні контакти філії, місцеві способи і вартість доставки, наявність товару, ціни та акції.
  • Надати можливість для коментування та відгуків на сайтах - це поліпшить поведінкові чинники. Різні відгуки на різних піддоменах - плюс для пошукових роботів.
  • Додати гео-маркери в метатеги title і description.
  • Дати можливість користувачеві самостійно перейти на піддомен на основному сайті.

Як зняти санкції

Що робити, якщо ви все ж потрапили під фільтр? Для цього необхідно усунути причини, які привели до накладення санкцій.

Для цього потрібно оновити дизайн, змінити контактні дані, перевести ресурс на новий хостинг, створити новий контент. Якщо причиною накладення фільтрів стали ваші власні сайти - необхідно зробити їх несхожими один на одного.

Перереєструвати їх на різних власників, змінити або допрацювати контактну інформацію, добитися максимальної унікальності контенту.

Такі веб-ресурси повинні мати повну свободу і не відповідати жодному з ознак афільованості, які ми перераховували вище.

Процес схожий на формування дочірніх компаній, що мають повну юридичну свободу. В т.ч., свободу від санкцій антимонопольного комітету.

tim Чому не можна створювати більш одного магазину для просування
Автор статті Тимур Бондаренко
Technical Lead SEO

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!