Вміння проводити аналіз трафіку сайту – цінна навичка для ведення бізнесу в Інтернеті. І, як ви зрозуміли з назви статті, йдеться про відвідування свого ресурсу. Навіщо це потрібно і як "піддивитися у сусіда", читайте у докладному посібнику від M. System.
Навіщо бізнесу дані про відвідуваність чужого сайту
Як ми вже згадували, дані про чужий трафік допомагають бізнесу вирішити кілька завдань у рамках інтернет-маркетингу. Насамперед це стосується SEO просування у пошукових мережах.
Ось кілька причин зазирнути до чужої аналітики.
Мова про сайти прямих конкурентів
Вивчаючи трафік конкурента, можна отримати приблизні дані про відвідуваність, а також провести глибший аналіз: визначити джерела переходів на сайт, кількість сеансів та їх тривалість, обсяг відмов, тип пристроїв, демографічні та географічні дані відвідувачів та іншу корисну для аналізу конкурентів інформацію.
Вивчаючи трафік конкурентів, особливо якщо йдеться про пряму конкуренцію, ви можете оцінити:
- популярність ніші;
- приблизний портрет клієнта;
- потенційний обсяг трафіку, який може отримати сайт, бувши в ТОП видачі Google;
- ефективність тих чи інших каналів трафіку для реалізації вашого чи схожого продукту.
- сезонні коливання відвідуваності у ніші.
Якщо ви тільки готуєтеся вийти на e-commerce ринок з будь-яким продуктом/проектом, рекомендуємо обов'язково дізнатися про трафік сайту конкурента у межах планування власної маркетингової стратегії чи стратегії просування. Аналітична робота зі статистикою – це чудовий фундамент для тестування ніші. Отримані дані можна використовувати для оцінки обсягу майбутніх робіт, а також розуміння потенційного охоплення під час просування за тією ж семантикою, як і конкурент.
Ви шукаєте донора для розміщення зворотних посилань
Отримання пошукового трасту шляхом розміщення посилань на ваш сайт на сторінках якісних сайтів – найважливіший пункт у рамках пошукового просування (лінкбілдінгу). За рахунок цього ресурс підвищує свій пошуковий рейтинг та отримує більше безкоштовних переходів із пошуку.
Але для того, щоб траст приносив відчутну користь, до донора (майданчика для розміщення посилання) висувається ціла низка вимог. Одна з них стосується відвідуваності. Тому перед розміщенням посилання проводиться аналіз трафіку на сайт, який може стати донором.
Так ви визначите:
- наскільки аудиторія майданчика вам релевантна;
- прохідність ресурсу (що більше трафіку приходить на нього, тим більше ваги матиме розміщене на ньому посилання);
- якість трафіку (більша вага має посилання із сайту, на який надходить трафік із різних джерел).
Ви шукаєте майданчик для розміщення реклами
Як і в попередньому випадку, вам тут слід провести аналіз джерел трафіку сайту для визначення прохідності ресурсу та оцінки його аудиторії. Також у цьому випадку важливо провести аналіз з географії користувачів, джерел трафіку, відсоток відмов тощо.
Тобто вміння аналізувати трафік сайту однаково корисний під час проведення SEO-аудиту, лінкбілдінгу, публікації медійної реклами.
Крім перерахованого, перевірка відвідуваності чужого порталу допоможе:
- визначитись із доцільністю купівлі того чи іншого ресурсу;
- оцінити аудиторію ресурсу для потенційного розміщення гостьових постів;
- дізнатися про приблизний рівень конверсії конкуруючих сайтів;
- вивчити їх сильні та слабкі сторони.
Про те, як дізнатися статистику сайту конкурента і не тільки – розповімо далі.
Як вивчити трафік стороннього ресурсу
Якщо на сайті є відкритий лічильник статистики відвідувань (шукати у футері), ви можете ознайомитись з трафіком там.
Так роблять переважно новинні та інформаційні портали, форуми з рекламною моделлю монетизації.
Комерційні ресурси не прагнуть ділитися своєю статистикою. Проте, питання вирішується за допомогою сервісів для аналізу трафіку сайту, які ми зараз розглянемо.
Similarweb.com
Сервіс англійською з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом. Видає статистику за мобільною та десктопною версіями сайту. Є платний та безкоштовний інструментарій.
Сервіс дозволяє:
- отримати майже точні дані про відвідуваність;
- усереднену довжину сеансу;
- відсоткове число відмов;
- стать, вік, географію ЦА;
- перелік ключів, якими здійснюються переходи.
Зареєстровані користувачі отримують більше даних, ніж ноунейми навіть у безкоштовній версії, тому краще авторизуватися.
Ви реєструєтеся, вводите домен сайту та, за бажанням, проводите аналіз трафіку на сайті протягом 7-ми пробних днів. Далі потрібно оформити платну передплату.
У безкоштовній версії відкривається доступ до даних за останні 28 днів, місяць та 3 місяці. У платній – до 2-х років.
Netpeak Checker
Ця програма дає можливість провести комплексний аналіз відвідуваності сайтів конкурентів одночасно для кількох ресурсів. Netpeak Checker збирає дані відразу з цілого ряду онлайн-сервісів та зводить їх у єдиній таблиці та оцінюватиме всі разом.
Інструмент вміє визначати оцінку загального місячного трафіку та відсоткове співвідношення переходів різними каналами.
Як робиться зведення даних:
- у потрібний рядок вводиться список адрес для аналізу;
- у списку на бічній панелі відзначаються потрібні послуги та інструменти.
Після команди "старт" ви отримуєте сторінку з потрібними даними. Плюс програми, крім суттєвої економії часу та зусиль для аналітики трафіку сайту – багатофункціональна безкоштовна версія, де можна досліджувати потрібні вам сайти без обмежень часу.
Для початку роботи потрібно лише зареєструватися та завантажити програму. Зазначимо, що на старті вам запропонують також протестувати весь платний функціонал, а потім порівняти тарифи та вибрати собі підходящий.
Alexa.com
Ще один веб-інструмент дозволяє відстежити трафік конкурентів, показує дані щодо переходів, географії гостей ресурсу, а також статистику тривалості сеансу та відсотку повернень у пошук без виконання цільової дії.
Лічильник даних використовується внутрішній (Alexa Toolbar), а також дані підтягуються із розширень браузерів. Сервіс платний – за підпискою з безоплатним тестовим періодом.
Serpstat
В цьому випадку можна переглянути статистику сайту конкурента у блоці «Пакетний аналіз доменів». Потрібно вбити список URL і відзначити галочкою "Трафік". Важливо: сервіс дозволяє аналізувати лише пошуковий гуглівський трафік. Користувачів, які перейшли з інших каналів, він не розглядає.
Щоб отримати доступ до всіх "плюшок" корисного онлайн-сервісу, доведеться оформити платну передплату.
Ahrefs
Це онлайн-інструментарій сеошника, в робочій валізці якого є інструмент для оцінки трафіку і позицій веб-ресурсу. Сервіс потребує вкладень.
Semrush
За лічені секунди можна дізнатися дані про відвідуваність веб-сайту, до того ж розгорнуті.
Тут можна отримати:
- аналіз статистики щодо трафіку;
- дані про середню тривалість сеансу;
- інформацію про кількість відмов;
- географічні дані гостей сайту;
- найбільш популярні сторінки та інше.
Програма публікує діаграми із цифрами за заданими параметрами. Перед тим, як дізнатися відвідуваність сайту конкурента, доведеться оформити платну підписку.
Pr-cy.ru
Російськомовний веб-сервіс з більш ніж зрозумілим та простим інтерфейсом та корисною багатофункціональною free-версією. Щоб отримати уявлення про трафік будь-якого ресурсу, необхідно ввести потрібну URL-адресу для пошуку звернутися до блоку з назвою “Трафік”.
Сервіс надає дані про обсяг відвідувань, а також геодані відвідувачів.
Перед тим, як дізнатися конверсію сайту конкурента, визначити джерела надходження аудиторії, кількість відмов, середній час, який гість проводить на сайті та глибину відвідувань, потрібно оформити платну передплату.
На закінчення
Зазначимо деякі нюанси роботи із сервісами. Перше – вони мають деяку похибку. Відсоток відхилення можна розрахувати, якщо проаналізувати свій сайт перед тим, як дізнатися про трафік конкурентів та порівняти результати з точними даними зі своїх лічильників.
Друге – всі перелічені аналізатори можуть надати чимало корисної інформації для SEO-просування, контексту та маркетингу в цілому, тому ми радимо протестувати всі популярні програми та розширення.
Найважливіше, що ви повинні почерпнути з аналізу трафіку сайту конкурента, – не цифри, а стратегії, що дозволили досягти поставлених висот.