Методів і каналів залучення клієнтів в e-commerce багато. Але якщо контекстна реклама, наприклад, майже не викликає питань (всім подобається швидкий ефект і прогнозованість результатів), то щодо SEO у багатьох є побоювання. Головним чином у новачків в digital-бізнесі та тих, хто має негативний досвід робіт з просування. Давайте розглянемо, кому підійде SEO-просування, чи актуальні його методи для бізнесу у 2021-22 роках, як витрачається бюджет та інші найважливіші питання про пошукову оптимізацію.
Чому ми взагалі говоримо про SEO
За статистикою, в e-commerce приблизно кожен другий відвідувач приходить з пошуку і більшість з них стають клієнтами. Конверсія цього трафіку дуже висока, тому що мова йде про цільові запити.
У малорентабельних нішах частка органіки ще вище, адже пошук – мало не найвигідніший канал з точки зору вартості переходу, залучення ліду і, зрештою, залучення покупців.
Постараємося містко відповісти на питання, навіщо потрібно СЕО-просування і чому це так важливо для інтернет-магазинів.
Багато проектів в digital-середовищі отримують до 80-90% замовлень тільки з органічної видачі Google.
Однак, щоб отримувати ці замовлення важливо:
- Просунути ресурс на першу сторінку видачі. Краще – на одну з трьох верхніх позицій. Саме вони збирають 75% всіх кліків.
- Зробити сайт зручним, якісним та інформативним, щоб максимально полегшити відвідувачеві шлях до здійснення покупки.
Ці та інші завдання вирішує просування SEO – комплексна робота над пошуковим попитом, структурою і зручністю ресурсу, контентом, аналітикою та ін.
Без залучення фахівців з пошукової оптимізації у вас на руках буде сайт з товарами та кошиком, на який можна "приганяти" трафік з платної реклами й соцмереж. Але:
- За кожен перехід на сайт потрібно буде платити. І чим більше у вас сильних конкурентів на ринку, тим дорожче обійдеться реклама. Тобто, на перших порах можна купувати трохи дешевого контексту або таргета, а далі, якщо ви cхочете масштабувати ці канали, то вартість кліка доведеться дуже сильно збільшити.
- Сайт, якого не торкалася рука SEO-фахівця, може генерувати технічні помилки, що впливають на конверсію і працездатність ресурсу в цілому.
- Сайт може ненароком потрапити під санкції пошукових систем. Деякі з них є фатальними: простіше буде створити новий ресурс, ніж намагатися реанімувати старий.
Ну і врешті-решт, ви знехтуєте можливістю отримувати умовно безкоштовні переходи з пошуку і втратите до 80% потенційного трафіку.
Які завдання вирішує SEO
Розглянемо цілі та завдання, які вирішує SEO для бізнесу в інтернеті.
Збільшення відвідуваності. На сайт надходить органічний трафік – інтернет-користувачі, вже готові до покупки ваших товарів і ті, хто запитує у пошукача інформацію, пов'язану з вашою діяльністю або товарами.
Збільшення середнього чека та прибутку. Пул внутрішніх робіт з SEO включає створення або оновлення оптимізованого контенту та юзабіліті сайту. Фахівці дають рекомендації щодо впровадження різних інструментів для підвищення зручності ресурсу, а також генерації лідів і додаткових продажів, що позитивно впливає на конверсію.
Підвищення довіри та лояльності клієнтів. Підсвідомо інтернет-користувачі вважають контент перших сайтів видачі найбільш релевантним, якісним і авторитетним. Закріпившись на перших позиціях, ви автоматом отримуєте довіру користувачів.
Конкурентна перевага. Як наслідок, що випливає з попереднього пункту: чим частіше користувач бачить вашу компанію на "авторитетних" позиціях видачі й в digital-середовищі в цілому, тим ймовірніше, що він стане вашим клієнтом, а не клієнтом конкурентів. При цьому SEO – найдієвіший спосіб підвищення видимості за широким колом запитів серед зацікавлених користувачів.
Розширення бази постійних клієнтів. Як результат, стабільні високі позиції у видачі полегшують повторний пошук за вже використовуваними запитами вашим покупцям, збільшуючи шанс отримати їх як постійних клієнтів.
Для кого пошукова оптимізація – маст хев, а кому вона не підходить?
В цілому пошукове просування бізнесу необхідно всім digital-проектам, у яких є стабільний попит у системах інтернет-пошуку. Щоб дізнатися, чи користуються ваші продукти попитом в пошуку, можете скористатися статистикою Google Trends.
Якщо вашу продукцію гуглять хоча б кілька тисяч унікальних користувачів на місяць, то, як правило, вкладення в SEO будуть окупатися і його обов'язково потрібно включити в маркетингову стратегію бізнесу.
Проте є невеликий список ресурсів, для яких рентабельність просування буде не такою високою і яким SEO не підходить зовсім. Сюди входять:
- Короткострокові проекти. Наприклад, для реалізації сезонних товарів або товарів з попитом, що різко змінюється. Відчутний результат зусиль з оптимізації та просування помітний приблизно через 6 місяців після старту робіт. Тому короткостроковим проектам це може не підійти.
- Міні-магазини, сайти, у яких менш як 100 сторінок. Такі ресурси не мають довіри пошукових систем, і важко підібрати сторінки для просування понад 30 запитів.
- Лендінги та односторінкові сайти. В такому випадку склад робіт буде досить великий і тому рентабельність буде нижчою.
- Бізнесмени, які не готові до оперативної реалізації рекомендацій від SEO-фахівців. Одне із завдань SEO – зробити ресурс максимально зручним для покупців. Тому програмні та дизайнерські доопрацювання потрібні в 90% випадків. Також просування вимагає додаткових вкладень для створення контенту і закупівлі посилань. Послуга оптимізації сайту включає складання відповідних рекомендацій.
- Бізнесмени, які не готові вкладатися в розкручування на постійній основі. Алгоритми пошукових роботів постійно оновлюються, як і асортимент магазинів. Тільки системна робота, яка потребує щомісячних вкладень, дозволить сайту зберігати міцні позиції в ТОПі за максимальним числом запитів.
Це основні випадки, коли SEO не підходить і варто або почекати з роботами з просування, або зробити ставку на інші канали трафіку. Наприклад, маленьким сайтам й лендінгам відмінно підійде платна реклама в Гуглі, таргет або просування в соціальних мережах.
Але це не все. Пропонуємо розглянути й інші нюанси, які можуть вплинути на рішення "замовляти SEO-послуги чи ні".
Чи необхідно мені SEO, якщо я продаю товари певної категорії?
Наші sales-менеджери завжди враховують всю специфіку бізнесу перед тим, як порекомендувати або не порекомендувати потенційному клієнту послуги SEO. Для цього вони враховують не тільки масштаби проекту, актуальні бізнес-завдання і пошуковий попит в тематиці, а й розраховують рентабельність вкладень, виходячи зі складу робіт й обсягу попиту, який є в пошуку. Так розраховується вартість залучення одного клієнта, з чого стає зрозуміло, чи підходить це бізнесу, враховуючи його маржинальність і розмір бюджету.
Чи підходить мені SEO з технічної точки зору?
Мається на увазі SEO-дружність CMS, на базі якої зроблений інтернет-магазин. На ранжування система управління ніяк не впливає. Але впливає на те, наскільки легко і дешево можна реалізувати ті чи інші SEO-роботи.
Основні вимоги:
- Висока швидкість завантаження сторінок.
- Можливості для зручного управління метаданими та заголовками сайту. Система повинна містити інтерфейс для управління title, мета-тегами description, alt, keywords і заголовками.
- Можливість забороняти додавання в індекс сторінок за допомогою канонічних URL.
- Можливість видалення і додавання нових сторінок і налаштування редиректів.
- Можливість управляти XML-картою сайту і файлом robots.txt тощо.
Більшість систем при правильному налаштуванні можуть бути досить зручними для вирішення SEO-завдань.
Правда, деякі з них налаштувати складніше, і для цього буде потрібно купувати додаткові модулі та/або підвищувати рівень обізнаності програмістів, що збільшує витрати на просування.
До речі, огляд більш і менш SEO-дружніх CMS для бізнесу ми теж публікуємо у своєму блозі. Рекомендуємо до прочитання!
Коли варто залучати SEO-фахівців?
В ідеалі – на етапі розробки ресурсу. Ви запитаєте, для чого потрібно СЕО, якщо ми ще не запустилися? Ось і багато інших бізнесменів це питають. В результаті чого тільки близька 10% нових веб-ресурсів створюються з урахуванням SEO. А 90% молодих сайтів, яких не торкалася рука пошукового оптимізатора, характеризуються наявністю технічних, пошукових помилок.
На їх усунення згодом витрачаються час і гроші. Але, що набагато важливіше – втрачається потенціал успішного просування в пошуку на ранній стадії. Адже відпочатку заточений під пошук ресурс високо оцінюється пошуковими системами. Як сказав один з наших SEO-фахівців "Це як постати перед новим знайомим у вигладженій сорочці або у брудній, порваній майці. Перше враження дуже важливе". За інших рівних, позиції спочатку оптимізованого проекту завжди будуть вище, ніж у конкурентів.
Висновок
Отже, СЕО для бізнесу в інтернеті – це один із пріоритетних джерел конверсійного трафіку і стабільних продажів. Однак, він підходить не всім. Сміливо замовляйте SEO якщо ви:
- Реалізуєте товари на сайті зі 100+ веб-сторінками;
- Хочете зробити ресурс привабливим і зручним для клієнтів і готові до впровадження відповідних доробок;
- Тільки плануєте запускати інтернет-магазин і хочете розкрутити його якомога швидше, якомога швидше отримувати умовно безкоштовний трафік з пошуку, відносно дешеві ліди й замовлення;
- Готові до щомісячних витрат на SEO.
Якщо ви запускаєте міні-сайт, лендінг або ресурс, заточений під короткострокові продажі – вам ідеально підійдуть канали трафіку, які дають швидкий результат: контекстна, таргетована реклама.
Якщо ви хочете оцінити приблизну рентабельність SEO-просування і зрозуміти, як саме вам почати отримувати умовно безкоштовні переходи з пошуку, можете звернутися до наших фахівців. Для цього заповніть форму на сайті або зателефонуйте за вказаним номером.