Коли з'являться перші видимі результати SEO-просування та чи можна прискорити цей процес? Коли можна розслабитися та призупинити роботи? Коли окупляться витрати? Відповіді на ці та інші запитання від наших клієнтів ми зібрали в одній статті.
Чи можна отримати результати SEO за місяць?
На жаль, обіцянки дати значущі seo результати за місяць чи два – це нечесний прийом деяких фахівців у боротьбі за клієнта. Це як будівельники, які свідомо занижують реальний кошторис удвічі в прагненні отримати проект. В результаті ви залишаєтеся розчаровані надмірними витратами або, у випадку з SEO, відсутністю заявок та дзвінків у очікуваний термін. Але продовжуєте співпрацювати з обраними фахівцями, адже треба все ж таки окупити кошти, вкладені в їхні зусилля.
Ми говоримо чесно та відкрито: у середньому розкрутка сайту від старту робіт до здобуття перших результатів займає близька півроку. Відразу варто зазначити, що під результатами ми розуміємо не лише отримання бажаних позицій у ТОПі видачі, а й стабільне зростання кількості заявок та дзвінків.
Цифра в 6 місяців найреальніша, хоч і приблизна. Адже у нас є кейси, у яких в компанії клієнта, наприклад, число транзакцій збільшувалося в 3,5 рази лише після 5 місяців робіт.
Чому такі терміни?
SEO-просування для більшості проектів є плюс-мінус стандартним комплекс дій. Відразу зазначимо, що перші результати просування сайту часто з'являються на етапі оптимізації структури та сторінок, але загалом від старту робіт до впровадження основної частини покращень проходить приблизно 6 місяців.
Пул робіт може змінюватись в залежності від технічного стану ресурсу, його обсягів та інших факторів, але єдиний алгоритм приблизно наступний.
Первинна аналітика та налаштування базових параметрів
Приблизно 1 тиждень
Сюди відноситься аналіз сайту на афілійованість, складання матриці сезонності, підключення метрик, встановлення лічильників тощо.
Тех. аудит
10 днів
Ресурс перевіряється на наявність програмних помилок, що гальмують просування, складається звіт із рекомендаціями для ІТ-спеціаліста.
Опрацювання семантики
Займає від 1 тижня до кількох місяців
Аналізуються запити у тематиці, поступово збирається, розширюється, чиститься повне семантичне ядро: спочатку опрацьовуються найпріоритетніші розділи та паралельно продумуються майбутні сторінки.
Оптимізація сторінок, що просуваються
4 тижні разом з індексацією доопрацювань
Якісно оптимізувати сайт – справа не швидка. Тут триває робота із запитами, метаданими, контентом, доопрацьовується оформлення сторінок з погляду зручності для користувачів.
І ці роботи повинні вестися регулярно. Так, після індексації фахівці спостерігають за динамікою позицій та за необхідності повертаються до питання повторної аналітики та правок.
Оптимізація структури сайту
Від 1 тижня до кількох місяців
На цьому етапі покращується архітектура сайту, яка має бути логічною та інтуїтивно зрозумілою для відвідувача ресурсу.
Робота з поведінковими факторами
Від чотирьох тижнів
SEO-фахівець шукає та виключає проблеми, через які відвідувачі залишають сайт, не дивляться до кінця сторінки та тим самим не стають лідами. Впроваджує різні комерційні доопрацювання (змістовний сніпет, чіпляючий заголовок, мікророзмітку цін) та різні лід-магніти.
Розвиток сайту
Від чотирьох тижнів
Проаналізувавши пошукову видачу, SEO-фахівець приймає рішення, які розділи та сервіси необхідно додати на сайт, щоб він більше задовольняв вимоги пошукової системи та користувачів.
Що визначає терміни просування
Отже, виходячи з вищесказаного і не тільки, намагатимемося відповісти на запитання: що впливає на час просування сайту у пошукових системах?
Актуальний стан ресурсу
Швидкість отримання результатів SEO-оптимізації безпосередньо пов'язані з вихідним станом ресурсу. Сюди входить:
- Ключові слова, що просуваються, і загальна тематика проекту;
- Актуальність та якість вже наявного на сайті контенту;
- Вік сайту та домену;
- Поточний стан сайту, якість його коду та дизайн;
- Користувальницькі фактори на цей момент (відмови, час перегляду);
- Посилальний профіль та ін.
Тут варто окремо розглянути пункт про вік ресурсу та домену. Річ у тім, що від цього фактора безпосередньо залежить, як швидко можна збільшити кількість посилань. Наприклад, якщо сайту чотири роки, то закуповувати беклінки можна в кілька разів більше, ніж на новий проект, оскільки старші сайти вважаються авторитетнішими в очах Google.
Також відіграє роль і CMS. Впровадження деяких важливих для оптимізації елементів іноді стає неможливим через особливості «адмінки», що потребує додаткових дій.
Процес індексації
Це швидше не те, від чого залежить час розкрутки сайту, а що визначає цей час. Гуглу потрібні дні та тижні, щоб проіндексувати ваш сайт та оцінити його авторитетність. У пошуковика також піде час на те, щоб проаналізувати всі зміни на сайті, порівняти його якість та контент з конкурентними, оцінювати поведінку користувачів та багато іншого.
Конкуренція у ніші
Це один з найважливіших факторів, що впливають на те, за скільки можна розкрутити сайт у вашій тематиці. Від кількості ресурсів у тематиці, що борються за топові місця та від кількості сильних з погляду SEO конкурентів залежить те, скільки зусиль потрібно буде докласти, щоб їх наздогнати, а краще – випередити.
Бюджет та терміни просування
Цей фактор теж дуже впливає на терміни просування сайтів в пошуку. Для першого місяця оптимізації пул робіт включає плюс-мінус єдиний обсяг робіт для всіх проектів, забираючи левову частку бюджету. Сюди входить тех. аудит, формування семантичного ядра, розробка структури, ТЗ для контентних робіт тощо.
Далі фахівці аналізують сайт та конкурентів. І розраховують кількість необхідних інструментів – посилань, копірайту тощо, для отримання бажаного місця у видачі. Ці інструменти, робота фахівців із ними, плюс програмні доопрацювання формують загальний бюджет на наступні місяці.
Власник бізнесу вирішує, наскільки швидко він готовий реалізувати запропоновану стратегію просування. Грубо кажучи, за 3 місяці, виділивши одночасно великий бюджет, або за 3 роки, розділивши витрати між місяцями. Від цього, зокрема, залежать результати SEO-просування, терміни їх досягнення.
Кваліфікація спеціаліста
У тому, як швидко надійдуть перші результати, не останню роль відіграє кваліфікація фахівця:
- його досвід у тематиці та SEO в цілому;
- наявність у SEO-команди напрацювань для побудови та коригування стратегії просування;
- чи стежить фахівець чи команда за актуальними змінами на сайті, у ТОПі та в алгоритмах пошукових систем, та здатність оперативно реагувати на будь-які зміни;
- наявності в команді "резервних" фахівців, які зможуть замінити відповідального за ваш проект у разі потреби та багато іншого.
У цьому один із головних плюсів рішення замовити SEO-просування в агентстві. Команда – це цілий штат експертів, у якому постійно відбувається обмін досвідом, робота з різними проектами, що спрощує вирішення будь-якого завдання.
Крім того, у нас, наприклад, команду очолює тех. лід, пряме завдання якого – постійно проводити дослідження та моніторинг передових розробок у галузі SEO, формувати та коригувати індивідуальні стратегії для власників бізнесу, допомагаючи їм випереджати конкурентів у видачі та ніші загалом.
Такий підхід сильно збільшує шанси на отримання більш швидких результатів.
Чи можна прискорити отримання результатів з SEO?
Виходячи з вищесказаного: чи можна здійснити просування сайту швидко, скажімо хоча б за 3 місяці? Теоретично, можна отримати перші помітні результати так швидко, якщо, наприклад:
- сайт уже частково оптимізований;
- вік домену дозволяє закуповувати більше посилань;
- ви готові до цього з фінансової точки зору, як і швидкої до реалізації інших ТЗ (копірайт, програмні роботи тощо).
Але навіть за великого бюджету реалізувати SEO-стратегію в такий короткий термін і швидко просунути сайт ніяк не можна. Так само як і переривати роботи при досягненні будь-яких результатів. Чому:
- Роботи займають час (ми докладно розписали це вище). Витрачаються години та дні на впровадження основних робіт, індексацію та аналіз пошуковими системами. Деякі напрацювання необхідно час від часу повторювати та вносити коригування.
- Ваші конкуренти не стоять на місці, й також вкладаються в SEO. Пасивний сайт випередити досить легко. Крім того, важливо, щоб ваш сайт не поступався за зручністю та функціональністю іншим ресурсам. Тому необхідно стежити за станом конкурентів та постійно розвивати свій сайт.
- Пошукові системи не заохочують надмірно активне SEO. Різка закупівля великої кількості посилань, наприклад, призводить до накладення санкцій. Їхнє число треба нарощувати плавно і постійно.
- З часом можуть з'являтися биті посилання, дублі сторінок та інші помилки, які необхідно вчасно виявити та усунути.
- Google любить оновлення контенту. Він віддасть свою перевагу сайтам, що постійно розвиваються, націленим на привернення уваги користувачів.
Клієнт, проект якого ми вже наводили як приклад вище, наприклад, вирішив взяти паузу після 5 місяців успішних робіт, збільшення трафіку та доходу на 170%. На жаль, відвідуваність ресурсу впала майже одразу.
Динаміка позицій за останній період
Порівняння трафіку та доходу: лютий 2021 та червень 2021
Чому не варто боятися SEO, незважаючи на відкладений ефект
Отже, розкрутка сайтів швидко - це не про SEO. Це, скоріше, про контекстну рекламу, яка дає результат відразу після розміщення. Але у контекстній рекламі ви платите за кожен клік. І рекламуєте кожний окремий продукт. SEO дозволяє просувати відразу весь каталог за менший бюджет і отримувати умовно безкоштовні переходи на сайт.
Як показує практика, якщо все зроблено правильно, просування сайту, терміни робіт якого перевищили 6 місяців, здатне приносити стабільне зростання трафіку та доходу за відносно невисокої вартості залучення ліда. Ось, наприклад, один з наших кейсів, у якому за 7 місяців оптимізації:
- Кількість нових користувачів збільшилась на 204%
- Кількість сеансів збільшилась на 249%
- Кількість замовлень через кошик збільшилась на 111%
Сьогодні Google виводить у ТОП тільки якісні, зручні та корисні для користувачів сайти. SEO-фахівці вирішують це завдання, підтримують конкурентоспроможність та працездатність сайту на постійній основі. Захищають його від відмов, негативу, пошукових санкцій та технічних проблем.
Але важливо розуміти, що SEO-просування – це постійна спланована робота, яка потребує щомісячних вкладень. Тільки системний підхід зробить SEO каналом, що перетворює сайт з вітрини на повноцінний робочий інструмент із залучення клієнтів.