Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Розглянемо, який домен краще вибрати для сайту, які є варіанти й що потрібно враховувати.
Домен — це унікальне ім'я для ідентифікації веб-сайту в Інтернеті. Ви самі його обираєте та використовуєте після отримання дозволу у реєстратора доменів.
Потрібно вирішити, який домен вибрати для сайту, ім'я, яке асоціюватиметься з вашим бізнесом. Недостатньо просто знайти унікальний варіант за допомогою онлайн-генератора. Важливо враховувати те, як домен вплине на подальшу долю ресурсу.
Адреса впливає на SEO прямо й опосередковано. Тобто, на те, наскільки видимим сайт буде у пошуку, і чи зможе він залучати органічний трафік. Ми докладно розберемо, який краще вибрати домен для вашого сайту, і ще повернемося до доменної зони, імені та інших аспектів.
Домен складається із двох частин:
Поговоримо про це докладніше.
Веб-адреса складається з кількох рівнів, які організовані ієрархічно.
На першому рівні (TLD) – доменна зона. Вона розташована після останньої точки, та вказує на категорію чи географічну приналежність сайту. Це "com", "ua" тощо.
Домен другого рівня розташований перед TL. Це унікальне ім'я сайту в рамках цієї доменної зони. У "google.com.ua", "google" - адреса другого рівня.
Піддомен – це додаткова частина, яка використовується для організації різних розділів чи функцій усередині основного сайту. Приклад піддомену: en.wikipedia.org, де "en" означає англомовну версію Вікіпедії.
Отже, потрібно підібрати доменне ім'я для сайту, який ми хочемо просувати та отримувати дохід.
Що ми маємо враховувати?
Google враховує географічну релевантність під час ранжування сайтів. Якщо користувач з Німеччини шукає інформацію про місцеві товари або послуги, вище будуть сайти із зоною .de. Сайти з міжнародними адресами типу .com або .net можуть ранжуватися нижче, оскільки мають явної географічної прив'язки й орієнтовані на ширшу, міжнародну аудиторію. До того, в якій зоні вибрати доменне ім'я, ми ще повернемось.
Колись популярним рішенням було вписувати у домен ключове слово. Наші останні проєкти показують, що така стратегія більше не актуальна. Це пов'язане з відсутністю брендового трафіку.
Як ви отримуєте брендовий трафік:
Брендовий трафік – це складова авторитетності ресурсу. Якщо сайт існує вже якийсь тривалий час, але його не шукають або не знаходять в інтернеті за брендовими запитами, Google вважає такий сайт неякісним та непотрібним.
Що буде, якщо використовувати ключові слова у доменному імені? Якщо ім'я неунікальне і містить прямий ключовий запит, користувач при пошуку отримає видачу з сайтів, які просуваються за цим же запитом, але мають вищий рейтинг.
Висновок про те, як правильно вибрати доменне ім'я для сайту: воно має бути унікальним, несхожим на назви та імена сайтів конкурентів.
Приділіть увагу неймінгу, спробуйте вигадати назву для сайту, і, відповідно, ім'я домену, яке ніхто ще не придумав до вас. В ідеалі воно асоціюватиметься з вашою діяльністю. Як, наприклад, у "Алло", allo.ua. Назва унікальна та асоціюється з мобільною електронікою.
Неймінг – це повноцінна наука. Вигадувати самому складно, делегувати фахівцю дорого. Але можна озброїтись безкоштовними або відносно недорогими сервісами, що підбирають name-варіанти для бренду та продукту, а також доступні адреси. Наприклад, Namelix та BrandBucket.
Перед тим, як вибрати домен для бізнесу, радимо ознайомитись із важливими нюансами.
Краще використовувати домени на латиниці, а не кирилиці. Кириличні імена часто перетворюються у системі DNS (базі даних, що забезпечує зв'язок домену з відповідним веб-сайтом) на складні та довгі комбінації символів. Наприклад, домен мсистем.юа буде виглядати так: xn - e1aflcwbh.xn - 80a3d.
Це пов'язано з тим, що інтернет працює в основному на системі, оптимізованої для латиниці. Коли використовується кириличний домен, він перетворюється на формат, сумісний із цією системою, який називається Punycode. Punycode перетворює кириличні символи на серію латинських букв і цифр. Це робить URL складнішим для сприйняття. В результаті таке доменне ім'я стає менш ефективним з точки зору SEO та зручності для користувачів.
Довжина має значення. Поміркуйте самі, яке доменне ім'я краще запам'ятовується: Blissify.com або QuantumInnovationHub.com?
Найкраще вибирати домен до 15 символів.
Ми категорично не радимо вдаватися до абревіатур чи радянських скорочень на кшталт “укрспецресурс”, “дніпрукроблспец” і подібних. Краще відразу плануйте назву сайту, зручну для домену.
Вибір відповідної зони для вашого сайту – це важливе рішення, яке впливає на його видимість в Інтернеті та сприйняття цільовою аудиторією.
У світі налічується понад 2000 зон. Є тематичні та географічні (пов'язані з конкретними країнами та регіонами). Така класифікація полегшує навігацію користувачів в інтернеті. Так, домени в зоні .ua позначають приналежність до України, а .store є індикатором торгових майданчиків.
Географічні поділяються на 3 типи:
Останнім часом з'явилися так звані NewTLD (нові тематичні доменні зони). Це безліч унікальних та специфічних варіантів, які можуть краще відображати зміст чи сферу діяльності. Наприклад, .clothing ідеально підходить для магазинів одягу, .estate для нерухомості, .club для клубів чи спільнот.
На те, як вибрати домен для сайту, може вплинути і його вартість.
Національні адреси зазвичай дешевші, міжнародні, такі як .com або .net - дорожчі.
NewTLD обходяться ще дорожче, але можуть ефективно відбивати специфіку та унікальність бізнесу. Приклад: зона ".shop" спеціально створена для торгових майданчиків.
Також варто врахувати, що популярні імена в будь-якій зоні можуть коштувати дорожче через високий попит. Вибір слід здійснювати, виходячи з балансу між вартістю та відповідністю бізнес-стратегії.
Домен можна зареєструвати у безкоштовній зоні. В Україні це .pp.ua. Адреса технічно не відрізняється від платних. Але ми не радимо так робити. Як мінімум люди не довіряють таким сайтам. Що важливіше: будь-хто в будь-який момент може просто викупити адресу і залишити вас "за бортом". Ви ризикуєте втратити контроль над доменом і, як наслідок, над усіма результатами вашої роботи та просування.
Додамо, що багато хостинг-провайдерів пропонують безкоштовну реєстрацію на рік як бонус при купівлі хостингу або оренді сервера. Це, мабуть, єдиний спосіб деякий час не платити за домен без ризиків.
Якщо в компанії унікальна, не схожа ні на що назва, вибрати вільну адресу зазвичай не важко. Перевірити доступність можна на сайті будь-якого реєстратора.
Якщо потрібні варіанти вже зайняті конкурентами, є кілька стратегій:
Але краще вигадати унікальний варіант від початку — він найбільш перспективний і не вимагає додаткових витрат.
Посібник про те, як правильно вибрати домен, буде неповним без важливого правила: завжди перевіряйте історію. Якщо бажана адреса вільна, це не означає, що ви будете першим власником. Домен міг належати сайту з поганою репутацією, що позначиться на SEO. Просування після повторної реєстрації може бути ускладнене через санкції пошукових систем, і будуть потрібні значні зусилля для відновлення статусу.
Але якщо домен має хорошу репутацію та посилання з інших ресурсів, це може спростити просування, особливо якщо тематика нового сайту збігається з попередньою.
При виборі доменного імені необхідно переконатися, що воно не порушує авторських прав і не є чужим торговим знаком. Порушення цих прав може призвести до юридичних проблем, включаючи вимоги щодо передачі або видалення домену. Рекомендується також реєструватися в кількох доменних зонах, щоб запобігти їх використанню конкурентами або сквотерами.
Піддомен не є обов'язковим елементом та служить для визначення розділів сайту. Наприклад, в адресі forum.ukr.net слово «forum» є піддоменом.
Такий домен сприймається пошуковими системами, як окремий сайт. Це дозволяє проводити окремі маркетингові кампанії, наприклад просувати блог незалежно від основного сайту.
У питанні, як правильно вибрати ім'я домену, потрібно враховувати нюанси написання та вимови.
Що ми рекомендуємо:
Придбати доменне ім'я може будь-хто. Потрібно перейти на сайт реєстратора, обрати вільне ім'я та щорічно сплачувати внесок за його використання.
Зазвичай адреса реєструється на рік із можливістю подальшого продовження. Якщо оплата за продовження не надходить вчасно, домен спочатку "заморожується", а потім повертається до публічного простору (доступний для реєстрації іншими користувачами).
Перед тим, як вибрати домен та доменне ім'я, його потрібно перевірити. На сайті будь-якого реєстратора можна ввести доменне ім'я, що вас цікавить, і дізнатися, зайняте воно або вільне. Процес дозволяє побачити альтернативні варіанти та доступні доменні зони.
Щоб дізнатися історію домену, використовуйте два основні інструменти:
Сервіси надають цінну інформацію для розуміння минулої активності та змін, пов'язаних із конкретним доменним ім'ям.
Потрібно ввести особисті дані для реєстрації: для фізичних осіб – ПІБ, для юридичних – назву компанії та адресу. Важливо вказувати реальні дані – у разі проблем вони допоможуть підтвердити право на адресу. Також важливо використовувати основну електронну адресу, на неї будуть надходити всі повідомлення, включаючи дані для входу в обліковий запис.
Отже, вибір доменного імені для сайту — завдання "із зірочкою". Найпростішим і найбезпечнішим рішенням буде використовувати унікальну назву бренду як адресу. Воно має бути єдиним у своєму роді. Уникайте співзвучності, схожості імені із сайтами конкурентів. Не варто використовувати ключові фрази.
Ви отримаєте брендовий трафік. Більше людей шукають ваш унікальний бренд – більше довіри від пошуковика.
Зону обирайте, виходячи з географії та діяльності:
Можна зареєструватися в зоні info, якщо у вас є інформаційний блог, або .biz.ua, якщо ви здійснюєте комерційну діяльність в межах України.
Думаючи, який домен вибрати, пам'ятайте: він має бути коротким, читабельним та легко запам'ятовуватися. Найкраще — без цифр та дефісів.
Перед тим, як отримати реєстрацію на домен, слід перевірити його історію. Можна купити "готове" доменне ім'я з багатою історією та зворотними посиланнями: це буде сильний старт для просування сайту. Проте вкрай важливо переконатися, що домен не має “скелетів у шафі”. Це завдання коректно може виконати лише SEO-фахівець, тому ми рекомендуємо залучити його на етапі розробки проєкту.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!