Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Як правильно оформляти сторінки пагінації (посторінкової навігації сайту) і чи варто закривати їх від пошукових роботів?
Якщо закривати, то яким саме способом: canonical, robots.txt, meta robots?..
Якщо зберегти їх відкритими, то що при цьому потрібно врахувати?
Ці питання нерідко викликають суперечки між SEO-фахівцями.
Пропонуємо розглянути всі можливі варіанти.
Пагінація - це посторінкова розбивка сторінок каталогів або категорій сайту, яка необхідна тоді, коли всі представлені користувачеві продукти не вміщуються на одній сторінці. Наприклад, у вас є інтернет-магазин з 1000 товарних позицій. Пагінація дозволяє із зручністю розмістити всі товари в каталозі, розбиваючи його на сторінки, скажімо, по 24 товари на кожній. Сторінки розмітки: головна сторінка, сторінка 2, сторінка 3 і т.д. - це і є сторінки пагінації, і, з точки зору SEO, їх потрібно оптимізувати.
Неоптимізована пагінація сторінок призводить до формування внутрішніх дублів і неякісних, з точки зору пошукових роботів, сторінок, що вкрай негативно позначається на ранжируванні.
Отже, як же налаштувати посторінкову навігацію так, щоб вона працювала на SEO, а не шкодила йому.
У такому випадку потрібно виконати ряд найважливіших дій:
Для цього достатньо додавати до тексту title першої (головної) сторінки приставку "- сторінка N".
Є й інший варіант - деоптімізація заголовка title. В якості тексту для нього використовувати тільки назву категорії і приставку.
Неоптимізовані заголовки наступних сторінок стають менш релевантними, не відволікаючи увагу пошукових роботів від першої сторінки.
Це можна зробити декількома способами:
Спосіб 1. У теорії можна спробувати не допустити потрапляння сторінок пагінації в видачу через robots.txt. На практиці - це найгірше рішення. В такому випадку пошуковий бот відвідає тільки першу сторінку і на цьому зупиниться. Товарні картки в глибині розмітки будуть погано індексуватися, але при цьому у видачі Google можуть з'явитися посилання на закриті сторінки.
Спосіб 2. Заборону на додавання сторінок в індекс можна встановити за допомогою додавання тегу <meta name="robots" content="noindex" /> на всі сторінки. Таким чином сторінки будуть приховані від роботів, але посилання на них не будуть потрапляти в видачу.
Ми пропонуємо вдосконалити цей метод, використовуючи поєднання директив "noindex, follow". Так бот пошукової системи не відправлятиме сторінки в індекс, але зможе вільно переміщатися за посиланнями, які розміщені на даних сторінках.
Спосіб 3. Канонізувати головну сторінку, встановивши на неї rel="canonical" з усіх сторінок посторінковою навігації. Так боти будуть обходити всі посилання на сторінках розмітки, але самі сторінки в індекс не потраплять.
Таким чином тільки перша, канонічна сторінка братиме участь в пошуку. Сторінки з глибини розмітки будуть продемонстровані користувачеві тільки якщо вони більш релевантні запиту, а їх контент значно відрізнявся від контенту канонічної сторінки під час сканування ботом.
Отже, однозначної відповіді на питання, чи закривати сторінки пагінації від індексу, не існує. Все залежить від особливостей сайту, бізнесу, від релевантності сторінок розмітки і їх трафіку, ваших цілей і т.д. У кожному разі SEO-фахівець розробляє індивідуальну стратегію оптимізації.
Яку стратегію в оптимізації сторінок пагінації e-commerce проектів найчастіше використовуємо ми:
Це - досить просто і швидко. Ви ж можете вибрати кілька методів для свого проекту, протестувати їх, проаналізувати результати і таким чином скласти оптимальну стратегію оптимізації, яка ефективно спрацює на користь SEO.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!