Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Проблеми просування у двох пошукових системах

Проблеми просування у двох пошукових системах

Згідно з відкритими даними, найбільш популярними пошуковими системами в СНД, як і раніше, залишаються Google і Яндекс. Частка першого пошукача становить 33% від загальної кількості користувачів, частка другого – 50%.

Кожна із систем має свій алгоритм роботи в оцінці запитів користувача, ранжируванні сайтів, обліку факторів, що впливають на результати видачі. Різницю потрібно знати та враховувати, якщо ви прагнете збільшення трафіку, як і той факт, що стабільний приріст аудиторії можливий тільки за умови використання ресурсів відразу двох пошукових машин.

Кожен із героїв нашого сьогоднішнього огляду має власну формулу угруповання запитів та факторів ранжування. За найскромнішими підрахунками у Google цих факторів 200, у Яндекс приблизно 800. Врахувати кожен параметр фізично неможливо, але цілком реально змінити основні моменти, оптимізація яких обов'язково дасть позитивний результат.

Основні параметри ранжування

Представники компаній Гугл і Яндекс на питання маркетологів про секрет просування, відповідають завжди приблизно однаково: «Створюйте цікавий, унікальний, одним словом, якісний контент, і успіх не змусить себе довго чекати». Але що ще слід врахувати тим, хто готовий погнатися за двома зайцями одразу?

Віковий фактор

Як один, так і другий пошуковик віддають перевагу “досвідченим” сайтам. За оцінку цього параметра відповідає так званий фільтр «Пісочниця» (Sandbox), хоча на офіційному рівні про це не говорять. Перші місяці життя сайту – це накопичення трасту, і лише через 3-6 місяців спостерігається помітний стрибок.

Просування в Google пов'язане з безперервним поліпшенням якості ресурсу. За належної завзятості та старань позитивні результати можна отримати навіть у перші місяці запуску проекту.

А ось у випадку з Яндексом, одних старань буде недостатньо. Система сувора до фактору зростання, і не допускає в ТОП «вискочок» молодших за 3 місяці. При цьому трафік молодий сайт в Яндексі отримує раніше, ніж у Google. Але тут є важливе застереження. Йдеться про трафік за низькочастотними запитами.

Семантичне ядро

У цьому ключовому для пошукової оптимізації моменті обидві системи солідарні. Для збору повної семантики варто використати максимальну кількість джерел. Важливим є і правильна розбивка запитів на групи. Не ігноруйте навіть мікрочастотні запити.

Вибираючи посадкову сторінку, обов'язково враховуйте тематику сайту та контент, який плануєте розмістити.

Регіональний фактор, геотаргетинг

Велику територіальну залежність демонструє Яндекс. Пам'ятайте про це, при розкручуванні сайту в цій пошуковій системі. Для налаштування регіону потрібно:

  • зайти на свою сторінку у сервісі Яндекс.Вебмайстер;
  • відкрити розділ "Мої сайти", підрозділ "Регіон сайту";
  • у відповідні вікна ввести дані, та натиснути кнопку «Встановити».

В свою чергу Google діє глобально, орієнтуючись на домен та місцеперебування сервера. Тому часто зустрічається ситуація, коли той самий сайт займає міцну позицію в масштабах усієї держави.

Поведінкові фактори

Тут відмінності між просуванням у двох пошукових системах найпомітніші. Спільним є те, що за неправомірні маніпуляції поведінковими факторами системи суворо карають. Що можна робити?

  1. Вдосконалити юзабіліті
  2. Поліпшувати сніпети
  3. Підвищувати якість контенту
  4. Створювати релевантні сторінки

Робота з поведінковими факторами – основне поле, на якому ведеться битва за успіх. Найвиразніше результати цієї боротьби відчуваються в Яндекс.

Комерційна складова

Комерційні фактори допомагають оцінити зручність шопінгу в мережі. Враховується сервіс підтримки, наявність контактної інформації, детального опису товарів тощо. Якщо поглянути на пріоритети комерційних факторів від Яндекс, то отримаємо наступну картину:

  1. Класифікація, заповнені картки товару, якість транзакцій – мають найвищий пріоритет.
  2. Контакти продавця, знижки, новини, наявність «хлібних крихт» – важливе значення.
  3. Доставка, ціни конкурентів, інформація про доступність товару – середній пріоритет.
  4. Відгуки та асортимент – низький.

Водночас американська пошукова система не так сильно сфокусована на зручності користувачів.

Контент

Наповнення сайту – головна сила, здатна залучити та утримати нових користувачів. Оцінка контенту, насамперед текстового, також здійснюється по-різному. Для наочного прикладу подивимося на порівняльну таблицю.

Параметри Яндекс Google
Унікальність матеріалу Перевіряє за трислівним шинглом Перевіряє за семислівним шинглом
Обсяг текстів Не більше 5000 знаків В цілому обмежень за максимальним розміром немає, але краще не менше 500 слів
Індексація Негативне ставлення до неунікальних текстів, неякісного рерайту Індексує навіть неунікальні тексти, але ранжує такий контент нижче за унікальний
Наповнення статей Пред'являє високі вимоги до російськомовних текстів Відноситься до якості більш лояльно
Оновлення індексу Видає в ТОП навіть той сайт, який не працює понад півроку Надає перевагу сайтам з високою динамікою оновлення контенту
Щільність ключів Від 1-го до 5% 7-10%
Санкції Неунікальний контент, переспам ключами караються фільтрами Більш терплячий до переспаму
Джерела для трафіку Якісний контент дасть приріст за низькочастотними запитами Віддає перевагу проектам, що наростили масу посилань

Що також важливо, в Яндекс просування одного запиту дає позитивний результат за суміжними категоріями, в Google це не працює.

Внутрішня перелінківка

Обидві пошукові системи прихильні до внутрішніх переходів. Особливо важлива перелінківка для Google, але щоб вона працювала в плюс, слід пам'ятати про кілька правил. Перше – не більше одного посилання на статтю. Друге – анкор повинен складатися із ключів, релевантних назві сторінки. Третє – не можна використовувати циклічні посилання.

Внутрішня оптимізація

Просування в Яндекс вимагатиме фокусування на унікальності контенту, налаштуванні регіону, чищенні вмісту від дублів. Чим менше технічних помилок, тим коротший шлях до успіху як у Яндекс, так і Гугл.

На що слід звернути увагу при проведенні внутрішньої оптимізації?

  1. robot.txt. Цей файл містить інструкції з індексації, до яких звертається пошуковий бот, щоразу скануючи ресурс. При налаштуванні файлу для Яндекс зверніть увагу на директиву Host, яка визначає головне дзеркало сайту. Формуючи вміст для Google, опрацюйте директиви, які відповідають за індексацію таблиць CSS та скриптів JS. Перевірити правильність синтаксису допоможе інструмент Google Webmaster Tools.
  2. Теги H1. Яндекс не любить зайвих заголовків H1, зосереджених в межах однієї сторінки. Гугл до таких особливостей байдужий, але загальну заспамленість відстежує.
  3. Атрибут зображень alt. Google враховує його при ранжируванні, Яндекс – ні.

При проведенні внутрішньої оптимізації не слід забувати й про мікророзмітку, або, як її ще називають, семантичну розмітку. Розмітка допомагає роботу глибше проаналізувати контент і тим самим створити привабливіший (клікабельний) сніпет. Google працює з великою кількістю сніпетів, у тому числі за категоріями. При цьому Яндекс використовує цей інструмент головним чином для просування комерційних запитів.

Швидкість відкриття сайту у браузері

Швидкі сайти люблять обидва гіганти, тому всім без винятку рекомендується забезпечити комфортне завантаження своїх ресурсів. Перевірити цей параметр допомагають такі програмні рішення, як GTmetrix, Google Toolbar та PageSpeed Insights.

Налаштування мобільної версії

Тут важливо звернути увагу на Google, який робить ставку на мобільні пристрої. Якщо мобільна версія вийшла "кривою", її доведеться доопрацювати, інакше високої видачі не бачити. Яндекс не встановлює прямої залежності між мобільною та звичайною версіями сайту.

Отже, хто ж краще шукає?

Настав час підбити підсумки наших досліджень. Узагальнивши все вищесказане, ми неодмінно прийдемо до висновку, що Яндекс наголошує на якості контенту, його релевантності. Для Google важливішими є великі тексти, насичені ключами та посиланнями.

Можна спробувати всидіти на двох «стільцях» одночасно, але якщо ви готові до тривалої боротьби за якість контенту.

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!