Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Згідно з відкритими даними, найбільш популярними пошуковими системами в СНД, як і раніше, залишаються Google і Яндекс. Частка першого пошукача становить 33% від загальної кількості користувачів, частка другого – 50%.
Кожна із систем має свій алгоритм роботи в оцінці запитів користувача, ранжируванні сайтів, обліку факторів, що впливають на результати видачі. Різницю потрібно знати та враховувати, якщо ви прагнете збільшення трафіку, як і той факт, що стабільний приріст аудиторії можливий тільки за умови використання ресурсів відразу двох пошукових машин.
Кожен із героїв нашого сьогоднішнього огляду має власну формулу угруповання запитів та факторів ранжування. За найскромнішими підрахунками у Google цих факторів 200, у Яндекс приблизно 800. Врахувати кожен параметр фізично неможливо, але цілком реально змінити основні моменти, оптимізація яких обов'язково дасть позитивний результат.
Представники компаній Гугл і Яндекс на питання маркетологів про секрет просування, відповідають завжди приблизно однаково: «Створюйте цікавий, унікальний, одним словом, якісний контент, і успіх не змусить себе довго чекати». Але що ще слід врахувати тим, хто готовий погнатися за двома зайцями одразу?
Як один, так і другий пошуковик віддають перевагу “досвідченим” сайтам. За оцінку цього параметра відповідає так званий фільтр «Пісочниця» (Sandbox), хоча на офіційному рівні про це не говорять. Перші місяці життя сайту – це накопичення трасту, і лише через 3-6 місяців спостерігається помітний стрибок.
Просування в Google пов'язане з безперервним поліпшенням якості ресурсу. За належної завзятості та старань позитивні результати можна отримати навіть у перші місяці запуску проекту.
А ось у випадку з Яндексом, одних старань буде недостатньо. Система сувора до фактору зростання, і не допускає в ТОП «вискочок» молодших за 3 місяці. При цьому трафік молодий сайт в Яндексі отримує раніше, ніж у Google. Але тут є важливе застереження. Йдеться про трафік за низькочастотними запитами.
У цьому ключовому для пошукової оптимізації моменті обидві системи солідарні. Для збору повної семантики варто використати максимальну кількість джерел. Важливим є і правильна розбивка запитів на групи. Не ігноруйте навіть мікрочастотні запити.
Вибираючи посадкову сторінку, обов'язково враховуйте тематику сайту та контент, який плануєте розмістити.
Велику територіальну залежність демонструє Яндекс. Пам'ятайте про це, при розкручуванні сайту в цій пошуковій системі. Для налаштування регіону потрібно:
В свою чергу Google діє глобально, орієнтуючись на домен та місцеперебування сервера. Тому часто зустрічається ситуація, коли той самий сайт займає міцну позицію в масштабах усієї держави.
Тут відмінності між просуванням у двох пошукових системах найпомітніші. Спільним є те, що за неправомірні маніпуляції поведінковими факторами системи суворо карають. Що можна робити?
Робота з поведінковими факторами – основне поле, на якому ведеться битва за успіх. Найвиразніше результати цієї боротьби відчуваються в Яндекс.
Комерційні фактори допомагають оцінити зручність шопінгу в мережі. Враховується сервіс підтримки, наявність контактної інформації, детального опису товарів тощо. Якщо поглянути на пріоритети комерційних факторів від Яндекс, то отримаємо наступну картину:
Водночас американська пошукова система не так сильно сфокусована на зручності користувачів.
Наповнення сайту – головна сила, здатна залучити та утримати нових користувачів. Оцінка контенту, насамперед текстового, також здійснюється по-різному. Для наочного прикладу подивимося на порівняльну таблицю.
Параметри | Яндекс | |
---|---|---|
Унікальність матеріалу | Перевіряє за трислівним шинглом | Перевіряє за семислівним шинглом |
Обсяг текстів | Не більше 5000 знаків | В цілому обмежень за максимальним розміром немає, але краще не менше 500 слів |
Індексація | Негативне ставлення до неунікальних текстів, неякісного рерайту | Індексує навіть неунікальні тексти, але ранжує такий контент нижче за унікальний |
Наповнення статей | Пред'являє високі вимоги до російськомовних текстів | Відноситься до якості більш лояльно |
Оновлення індексу | Видає в ТОП навіть той сайт, який не працює понад півроку | Надає перевагу сайтам з високою динамікою оновлення контенту |
Щільність ключів | Від 1-го до 5% | 7-10% |
Санкції | Неунікальний контент, переспам ключами караються фільтрами | Більш терплячий до переспаму |
Джерела для трафіку | Якісний контент дасть приріст за низькочастотними запитами | Віддає перевагу проектам, що наростили масу посилань |
Що також важливо, в Яндекс просування одного запиту дає позитивний результат за суміжними категоріями, в Google це не працює.
Обидві пошукові системи прихильні до внутрішніх переходів. Особливо важлива перелінківка для Google, але щоб вона працювала в плюс, слід пам'ятати про кілька правил. Перше – не більше одного посилання на статтю. Друге – анкор повинен складатися із ключів, релевантних назві сторінки. Третє – не можна використовувати циклічні посилання.
Просування в Яндекс вимагатиме фокусування на унікальності контенту, налаштуванні регіону, чищенні вмісту від дублів. Чим менше технічних помилок, тим коротший шлях до успіху як у Яндекс, так і Гугл.
На що слід звернути увагу при проведенні внутрішньої оптимізації?
При проведенні внутрішньої оптимізації не слід забувати й про мікророзмітку, або, як її ще називають, семантичну розмітку. Розмітка допомагає роботу глибше проаналізувати контент і тим самим створити привабливіший (клікабельний) сніпет. Google працює з великою кількістю сніпетів, у тому числі за категоріями. При цьому Яндекс використовує цей інструмент головним чином для просування комерційних запитів.
Швидкі сайти люблять обидва гіганти, тому всім без винятку рекомендується забезпечити комфортне завантаження своїх ресурсів. Перевірити цей параметр допомагають такі програмні рішення, як GTmetrix, Google Toolbar та PageSpeed Insights.
Тут важливо звернути увагу на Google, який робить ставку на мобільні пристрої. Якщо мобільна версія вийшла "кривою", її доведеться доопрацювати, інакше високої видачі не бачити. Яндекс не встановлює прямої залежності між мобільною та звичайною версіями сайту.
Настав час підбити підсумки наших досліджень. Узагальнивши все вищесказане, ми неодмінно прийдемо до висновку, що Яндекс наголошує на якості контенту, його релевантності. Для Google важливішими є великі тексти, насичені ключами та посиланнями.
Можна спробувати всидіти на двох «стільцях» одночасно, але якщо ви готові до тривалої боротьби за якість контенту.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!