Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Отримання топових позицій у видачі завжди гарантує велику кількість трафіку і замовлень. Чи не завжди? Що робити, якщо навіть в ТОП-3 трафік падає, а менеджери нудьгують без дзвінків і заявок на сайті? В чому може бути причина? Відповімо - далі.
За останні кілька років макети видачі ТОП-10 пошукових систем поповнилися новими форматами.
Так, у відповідь на комерційні та навігаційні запити користувачів, крім традиційних "синіх" посилань, Google видає:
Сервісні і рекламні блоки можуть займати до 30-50% першої сторінки пошуку. Вони розташовуються, як правило, у верхній частині сторінки і на перших позиціях видачі, займаючи так званий "початковий екран" і відволікаючи на себе максимум уваги користувача.
Початковий екран - це той візуальний фрагмент сторінки, який ми бачимо на екрані свого пристрою в заданому масштабі браузера. Як виглядає перший екран:
Як ми бачимо, весь початковий екран займає рекламна видача. Щоб дістатися до ТОП-3 органіки, користувачеві потрібно проскролити екран вниз, що вже не грає на руку сайтам, які ці позиції займають.
Крім того, якщо ви введете той же запит зі смартфону, то безкоштовна видача буде вже на 3-5 екрані.
А це вже "біль" для тих, хто просувається за інформаційними запитами. Google намагається утримати користувачів в пошуці, самостійно пропонуючи вичерпну відповідь на їхні запити.
Так, якщо можна отримати потрібну інформацію прямо в інтерфейсі пошукача, то:
Все частіше аудиторія отримує шукану відповідь навіть не дійшовши до органіки. А якщо мова йде про картинки, відео та інші мультимедіа, то ймовірність залучення користувача на веб-ресурс стає ще нижчою.
Ще одна можлива причина низького трафіку при високих позиціях у видачі - погана клікабельність. А погана клікабельність, в свою чергу, пояснюється слабким сніпетом.
Так, не використовуючи розширений сніппет, ви таким чином знижуєте показник CTR і віддаєте переваги конкурентам.
За даними Google, 75% запитів в пошукових системах включають 3-5 слів. Це низькочастотні запити, що складаються з тіла, специфікатора і "хвоста". Просунувши веб-сайт на високі позиції тільки за високочастотними запитами ви отримуєте лише чверть потенційного трафіку (в кращому випадку).
Якщо серед запитів будуть "сміттєві", що включають неефективні специфікатори «безкоштовно», «дешево» і нерелевантні уточнення, трафік буде неконверсійним і тільки зіпсує поведінкові фактори веб-ресурсу.
Пошукові системи постійно працюють над вивченням поведінки кожного конкретного користувача в інтернеті і персоналізацією його обслуговування. Так, якщо ви використовуєте пошук не виходячи зі своїх поштових акаунтів, ваша видача швидше за все буде дещо відрізнятися від видачі сусіда. Вона адаптована під завдання, які конкретно ви, на думку Google і Яндекс, намагаєтеся вирішити. При цьому вони видають ту інформацію, яка корелює з минулими запитами і переглянутими раніше веб-сайтами.
І якраз це стає однією з причин відсутності активного трафіку, коли ваші запити знаходяться в топі.
Чи варто, в такому випадку, відмовлятися від SEO-просування в принципі і кинути всі сили на контекстну рекламу? Деякі вважають за краще такий підхід. І отримують належну кількість кліків, замовлень і переходів. Однак, при цьому вони втрачають той трафік, який могли отримати з SEO, якщо зробити все правильно.
Згадаймо останню статистику, наведену Брайаном Діном в 2020 році:
Висновок: трафік отримують всі "учасники" видачі: і органіка, і контекстна реклама, і сервіси пошукових систем. Причому, безкоштовні посилання найбільш затребувані, що говорить на користь SEO.
По-перше, перед початком робіт з просування необхідно оцінювати передбачувану позицію сайту на екрані користувача, а не покладатися лише на сервіси, які показують результати органічної видачі.
Якщо початковий екран Google або Яндекс по необхідним вам запитам займає карта з відгуками - ваша компанія повинна на ній бути, і з позитивними відгуками споживачів.
Якщо всі конкуренти з ТОПу органіки купують і контекстну рекламу, значить така стратегія просування, ймовірно, вигідна.
Що робити, щоб отримувати конверсійний трафік з пошуку:
Якщо ви отримали хороші позиції у видачі, але це не відгукується зростанням трафіку, то потрібно виконати роботу над помилками, зрозуміти причину. Оцінити передбачувану позицію сайту на екрані користувача, привабливість сніппету, широту семантичного ядра, потенціал всіх можливих каналів трафіку. Після - провести оптимізацію, що передбачає поліпшену розкрутку, тестувати зміни. Працювати над брендингом.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!