Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Якщо ви плануєте продавати товари в країнах СНД через інтернет-магазин, перед вами, ймовірно, постане питання: де просуватися - в Google або в Яндекс. У Росії, наприклад, Яндекс випереджає американського конкурента за кількістю лояльних користувачів. В інших країнах Google - мастхев. Обмежуючи себе лише однією пошуковою системою, ви ризикуєте залишитися невидимими для великого сегмента цільової аудиторії.
У чому ж проблема? Чому питання просування у двох системах одночасно взагалі варто обговорення? Річ у тому, що алгоритми двох пошукових гігантів відрізняються більшою чи меншою мірою. Тому просування у двох цих системах сприймати як єдиний процес не можна: пошуковому оптимізаторові знадобитися вдвічі більше часу і вдвічі більше зусиль, щоб вивести ваш веб-ресурс в ТОП Google і в ТОП Яндекса за основними ключовими запитами.
Розглянемо специфіку просування в обох системах.
Згадуючи про технічну оптимізацію веб-ресурсів, і фактори, що впливають на ранжування, перш за все варто розглянути мобільну адаптацію. У Google тут своя "фішка" - нещодавно пошуковик змістив вектор уваги в бік мобільного трафіку і тому для індексування та ранжирування використовує саме мобільну версію ресурсу.
З огляду на цей новий підхід Google, який отримав назву Mobile-First Indexing, для ефективного ранжування в пошуковій системі сайт потрібно обов'язково адаптувати під всі поширені типи пристроїв.
Мало того, варто переконатися, що в мобільній адаптації не були допущені помилки: для цього перевірте сторінки ресурсу на "дружелюбність", використовуючи сервіс mobile friendly test. Він оцінює рівень оптимізації сторінки та видає рекомендації щодо поліпшення фінальної оцінки.
Для Google також важлива і швидкість завантаження сайту. Представники компанії відкрито заявляли, що цей фактор впливає на ранжування. Пошуковик люб'язно представив сервіс для перевірки й цього параметра - PageSpeed Insights.
Яндекс до згаданих вище факторів не такий суворий. Він не закине вас на задвірки видачі за недосконалість мобільної версії й повільне завантаження. Однак, не забувайте, що ці параметри безпосередньо впливають на юзабіліті сайту і на поведінку користувачів на вашому ресурсі. А ось уже зручність ресурсу для його відвідувачів Яндекс враховує при ранжируванні, особливо в комерційній видачі.
Ще одне: Яндекс все більше уваги приділяє наявності HTTPS. Сьогодні для пошукача це стало навіть більш важливим, ніж для американського "колеги". Значення наявності адаптивної верстки та мікророзмітки в Яндексі також обганяє Google.
В цілому у пошуковиків досить багато невеликих технічних відмінностей. Наприклад, в окремих елементах сайту або тегах. Всі ці вимоги та нюанси прописані в інструкціях. Але, як правило, вони майже не впливають на визначення релевантності сторінок.
В цьому аспекті спостерігаються помітні відмінності.
Для проекту з точною географією це може стати проблемою, оскільки американська пошукова система іноді просто не привласнює регіон, і ресурс не демонструється у видачі за локальними запитами без назви міста.
Для розв'язання проблеми слід реєструватися в сервісах Google Мій Бізнес і Картах, проте і це не завжди спрацьовує ефективно.
Якщо сайт просувається відразу в декількох регіонах, необхідно:
Для Google важлива унікальність і значна відмінність регіональних версій сайту одне від одного. Через дубльований контент на різних версіях ресурсу авторитетність головного домену може навіть знизитися.
А "фішка" Яндекса - наявність регіону в Москві. Якщо він є - потрапити в ТОП для будь-якого регіону набагато простіше.
Підходи до SEO-контенту у пошукових гігантів відрізняються.
Разом з контентом, посилання - найважливіший фактор визначення релевантності і якості для Google. ТОП-3 Google - це майже завжди сайти з найзначнішим посилальним профілем. Особливо в тематиках з високою конкуренцією. Якщо конкуренція висока, просунутися у видачі без посилань практично неможливо.
Водночас в «Яндексі» можна домогтися гарних результатів і без посилань, випереджаючи конкурентів за рахунок інших факторів. Наприклад, комерційних.
Рішення знизити значущість посилань Яндекс прийняли ще в 2011 році. Тоді ж вони заговорили про значення комерційних чинників, і почали велику увагу приділяти внутрішньому наповненню інтернет-магазинів.
До комерційних факторів належать параметри й елементи сайту, які впливають на довіру і лояльність споживачів. Зокрема:
А також те, що дозволяє користувачеві розв'язувати проблему максимально швидко і без клопоту - дизайн, структура, навігація, широкий асортимент.
Для Google це теж важливо. Однак, робота над поліпшенням комерційних чинників дасть набагато більший результат в російській пошуковій системі. Перш за все, Яндекс "поважає" широкий асортимент, тому в ТОП за комерційними запитами майже завжди виводить агрегатори.
Чи є шанс потрапити в ТОП з обмеженим асортиментом? Про це ми нещодавно писали в нашому блозі!
Всупереч запевненню фахівців Google про те, що їх пошукач не враховує дані Google Analytics при ранжируванні, багато досліджень визначили зв'язок між поведінкою користувачів на сайті та позицією у видачі.
Хоча санкцій за накрутку поведінкових факторів американський пошуковик не передбачає. На відміну від Яндекса, який пустить в хід фільтр, якщо помітить симуляцію дій користувачів у видачі та на сайті.
Обидва пошукача періодично викочують нові фільтри, але підхід до антиспаму у них різниться.
В Яндекс фільтри, зазвичай, або хостовоі, або апитозалежні. Дізнатися, що ваш ресурс потрапив під фільтр можна на панелі вебмастера в розділі «Безпека та порушення».
У Google велика кількість санкційних протоколів вписані безпосередньо в алгоритм, вони накладаються автоматично, а вивести сайт з-під санкцій досить складно.
Також Google за допомогою асесорів може накладати санкції вручну. Дізнатися про них можна в панелі Google Search Console - «Заходи вжиті вручну».
Потрапити під фільтри Яндексу набагато простіше, ніж під санкції Google, так що будьте уважні та не порушуйте правила, якщо просуваєтеся в цій пошуковій системі.
Через засилля факторів ранжирування в обох пошукових системах точно спрогнозувати наслідки тієї чи іншої дії оптимізатора складно. Однак, точно можна сказати дві речі:
Незалежно від фільтрів і вимог. Зусиль, однак, потрібно вкласти чимало і враховувати правила обох, часто суперечних між собою вимог пошукових систем. Так що, будьте готові...
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!