Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Топові позиції пошукової видачі отримують сторінки, найбільш релевантні запитові користувача. Про те, що таке релевантність сторінок сайту, ви напевно знаєте. Це ступінь відповідності контенту сторінки суб'єктивним інформаційним потребам користувача в моменті. Простіше кажучи - його пошуковому запитові та, що важливіше, намірові, що стоїть за ним (інтенту запиту).
Релевантність - не єдиний фактор ранжування, але один з найбільш важливих. За інших рівних, сторінка, яка найбільш широко розкриває відповідь на питання користувача, гарантовано отримає більш високі позиції у видачі.
Тому, якщо ви хочете увійти в ТОП, вам варто заглибитися в тему. Важливо зрозуміти, як працюють механізми ранжирування пошукових систем, яке місце в ньому займає релевантність, і як вплинути на цей фактор за допомогою SEO-оптимізації та просування свого ресурсу.
Завдання цифрового пошуку - надати людині саме ту інформацію, за якою він звернувся до системи. Тобто оцінкою ефективності пошукача може вважатися точність наданих їм результатів у відповідь на запит користувача. Алгоритм Гугла постійно працює над тим, щоб задовольнити вашу інформаційну потребу незалежно від її повноти та точності, удосконалюючи механізм машинного навчання й ранжирування.
Ранжування - це процес порядкового сортування веб-сторінок у видачі. І в цьому випадку релевантність - це один з критеріїв для сортування.
Технічно він являє собою алгоритмічне машинне порівняння образу пошукового запиту з образом документа в індексі. Алгоритми пошукових машин, визначаючи релевантність, оцінюють сотні факторів: від наявності та змісту ключових слів до швидкості завантаження сайту.
Точний список факторів релевантності SEO-фахівцям невідомий: офіційно пошукові системи їх не розголошують. Однак, спираючись на рекомендації пошукових гігантів і робочу практику, ми сміливо можемо представити власний список і дати рекомендації щодо оцінки та поліпшення релевантності свого веб-ресурсу.
Суб'єктивну релевантність запиту, тобто позиції у видачі оцінити не можна, оскільки результати видачі персоналізовані для кожного користувача. Алгоритми оцінюють намір користувача, спираючись на його історію пошуку, місцеположення, пристрій, з якого він вводить запит, та безліч інших чинників. Тобто, позиція веб-ресурсу в пошуковій видачі змінюється від користувача до користувача.
Та й самі алгоритми змінюються щодня. Відповідно, релевантність сторінок непостійна. Сьогодні вона гордо займає перші позиції у видачі, а завтра її випередить сторінка іншого веб-ресурсу, яку пошукова система зазначила, як більш релевантну за конкретним запитом.
Однак, оцінка релевантності сторінки доцільна в тому випадку, коли потрібно перевірити відповідність поданої на сторінці інформації конкретному пошуковому запиту. Це можна зробити через розширений пошук або за допомогою онлайн-сервісів.
Пропонуємо розглянути основні технічні вимоги, що впливають на релевантність і зазначені методи оцінки.
До факторів, що впливають на релевантність, відноситься безліч пунктів. Тому як пошукові системи їх не оголошують, а лише прозоро натякають, назвати точну кількість критеріїв оцінювання ніхто не може. Однак, можна скласти приблизний список, заснований на досвіді SEO-фахівців, розділивши їх на внутрішні та зовнішні чинники.
Внутрішні:
На релевантність сторінки запиту впливає і зовнішня оптимізація. Зокрема, зворотні посилання з якісних, авторитетних сайтів. Нарощуйте посилальний профіль, розміщуючи посилання тільки на релевантних і якісних ресурсах.
Чим більше авторитетних тематичних донорів посилаються на сайт, тим більше його релевантність.
Як зрозуміти, що ви зробили все правильно? Що ваша сторінка досить релевантна просуває групі ключових запитів, щоб поборотися за топові позиції у видачі?
Вихід один: перевірити релевантність сайту і при оптимізації сторінок свого ресурсу орієнтуватися на показники конкурентів.
Перевірити себе і конкурентів можна за допомогою спеціальних сервісів.
Функціонал сервісу дозволяє проаналізувати текст сторінки та оцінити її релевантність, використовуючи власні критерії, за якими, цитата “сторінку можна назвати готовою до просування ". Отримані дані слід порівнювати з даними конкурентів з ТОПу.
У звіті Majento пропонує детальний аналіз релевантності тайтлу, Body (всіх елементів документа) і сторінки в цілому. Сервіс аналізує кількість і якість ключових слів на сторінці й в метатегах.
Це - найбільш часто рекомендований сервіс для аналізу релевантності сторінок і сайту в цілому.
Інструментарій сервісу дозволяє провести технічний і морфологічний аналіз сторінки та отримати рекомендації щодо поліпшення техвимогів для кращого ранжирування.
Звіт сервісу пропонує:
Виявляючи слабкі, з його точки зору, елементи, сервіс дає рекомендації щодо їх покращення.
Сервіс дозволяє провести щось на зразок SEO-аудиту, поглянути на ресурс «очима пошукових машин».
Як і попередні сервіси, PR-CY викочує звіт з частотністю використання ключових фраз на сторінці, аналіз місць їх розміщення та інших факторів, зібраних в перелік за ступенем важливості.
Параметри, які говорять про релевантність сторінки (на думку сервісу) відзначаються «галочкою». Нерелевантні елементи - «хрестиком». До кожного пункту додається розгорнуте пояснення.
За допомогою Serpstat ви можете перевірити релевантність сайту пошуковому запитові. Релевантність тут розраховується виходячи з таких параметрів:
Інструментарій Serpstat дозволяє визначити, які сторінки ресурсу найбільш релевантні тим чи іншим запитам, отримати оцінку релевантності для порівняння з конкурентами, отримати ключі, які слід додати на сторінку, щоб підвищити її релевантність.
Для того, щоб створити релевантну сторінку та отримати шанс на топові позиції у видачі слід:
Успіхів!
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!