Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Що таке релевантність?

Що таке релевантність?

Топові позиції пошукової видачі отримують сторінки, найбільш релевантні запитові користувача. Про те, що таке релевантність сторінок сайту, ви напевно знаєте. Це ступінь відповідності контенту сторінки суб'єктивним інформаційним потребам користувача в моменті. Простіше кажучи - його пошуковому запитові та, що важливіше, намірові, що стоїть за ним (інтенту запиту).

Релевантність - не єдиний фактор ранжування, але один з найбільш важливих. За інших рівних, сторінка, яка найбільш широко розкриває відповідь на питання користувача, гарантовано отримає більш високі позиції у видачі.

Тому, якщо ви хочете увійти в ТОП, вам варто заглибитися в тему. Важливо зрозуміти, як працюють механізми ранжирування пошукових систем, яке місце в ньому займає релевантність, і як вплинути на цей фактор за допомогою SEO-оптимізації та просування свого ресурсу.

Що таке релевантність запиту: розглянемо докладніше

Завдання цифрового пошуку - надати людині саме ту інформацію, за якою він звернувся до системи. Тобто оцінкою ефективності пошукача може вважатися точність наданих їм результатів у відповідь на запит користувача. Алгоритм Гугла постійно працює над тим, щоб задовольнити вашу інформаційну потребу незалежно від її повноти та точності, удосконалюючи механізм машинного навчання й ранжирування.

Ранжування - це процес порядкового сортування веб-сторінок у видачі. І в цьому випадку релевантність - це один з критеріїв для сортування.

Технічно він являє собою алгоритмічне машинне порівняння образу пошукового запиту з образом документа в індексі. Алгоритми пошукових машин, визначаючи релевантність, оцінюють сотні факторів: від наявності та змісту ключових слів до швидкості завантаження сайту.

Точний список факторів релевантності SEO-фахівцям невідомий: офіційно пошукові системи їх не розголошують. Однак, спираючись на рекомендації пошукових гігантів і робочу практику, ми сміливо можемо представити власний список і дати рекомендації щодо оцінки та поліпшення релевантності свого веб-ресурсу.

Чи можна оцінити релевантність

Суб'єктивну релевантність запиту, тобто позиції у видачі оцінити не можна, оскільки результати видачі персоналізовані для кожного користувача. Алгоритми оцінюють намір користувача, спираючись на його історію пошуку, місцеположення, пристрій, з якого він вводить запит, та безліч інших чинників. Тобто, позиція веб-ресурсу в пошуковій видачі змінюється від користувача до користувача.

relevance_photo Що таке релевантність?

Та й самі алгоритми змінюються щодня. Відповідно, релевантність сторінок непостійна. Сьогодні вона гордо займає перші позиції у видачі, а завтра її випередить сторінка іншого веб-ресурсу, яку пошукова система зазначила, як більш релевантну за конкретним запитом.

Однак, оцінка релевантності сторінки доцільна в тому випадку, коли потрібно перевірити відповідність поданої на сторінці інформації конкретному пошуковому запиту. Це можна зробити через розширений пошук або за допомогою онлайн-сервісів.

Пропонуємо розглянути основні технічні вимоги, що впливають на релевантність і зазначені методи оцінки.

Фактори релевантності

До факторів, що впливають на релевантність, відноситься безліч пунктів. Тому як пошукові системи їх не оголошують, а лише прозоро натякають, назвати точну кількість критеріїв оцінювання ніхто не може. Однак, можна скласти приблизний список, заснований на досвіді SEO-фахівців, розділивши їх на внутрішні та зовнішні чинники.

Внутрішні:

  • Зміст контенту і користь, яку він приносить користувачеві. Після збору широкого семантичного ядра і побудови структури веб-ресурсу важливо правильно розподілити запити на сторінках.
    Принцип такий: одна група ключів = одна сторінка. Сторінка повинна бути наповнена унікальним текстом, контент на ній - відповідати змістові запиту, давати розгорнуту та повну відповідь на запит користувача.
  • Ключові слова слід розміщувати з певним інтервалом. Основний - ближче до початку сторінки.
  • Метатеги Title і Description повинні мати розмовну “людську” форму (тобто "просування сайтів в Україні", а не "просування сайтів Україна”) і містити ключові фрази. Тег Title краще почати з ключа.
  • Усередині сайту повинна бути опрацьована система внутрішніх посилань (перелінківка) для правильного розподілу посилальної ваги на сторінках.
  • Форматування. Наявність заголовків Н1 - Н6, списків і таблиць, дроблення по абзацах. Доречі, структурування текстів, як і перелінківка, потрібні й для поліпшення юзабіліті сайту. Сам по собі цей фактор не впливає на позиції, але впливає на глибину і тривалість перегляду сторінок. А це вже один з найважливіших факторів ранжирування.
  • Техпараметри: швидкість завантаження сторінок, доступність сайту, коректність кодування, налаштування редиректів, наявність або відсутність помилок, дублів і битих посилань, файли robots.txt і sitemap.xml. Опрацювання цих питань теж впливає на ранжування ресурсу.
  • Частотність ключів. Щоб уникнути переспаму рекомендується використовувати не більше 3-5% ключових фраз на один текст. Безглузде, нелогічне надмірне використання ключ-основи неприпустимо. Щоб не спамити їм, використовуйте синоніми та слова, близькі за значенням.
    І пам'ятайте, що останні алгоритми пошуку заохочують, перш за все, розгорнуту, повноцінну відповідь на питання. Тому якщо навіть на сторінці використовується всього один ключ, який зустрічається 1-2 рази в довгому тексті, отримати хороші позиції цілком реально.
  • Медійний контент також обов'язково повинен відповідати тематиці та давати відповідь на питання відвідувача.
  • Тематику матеріалів слід розкривати найбільш широко. Але тут головне не перестаратися! Пам'ятайте: одне питання = одна сторінка.

На релевантність сторінки запиту впливає і зовнішня оптимізація. Зокрема, зворотні посилання з якісних, авторитетних сайтів. Нарощуйте посилальний профіль, розміщуючи посилання тільки на релевантних і якісних ресурсах.

Чим більше авторитетних тематичних донорів посилаються на сайт, тим більше його релевантність.

Як зрозуміти, що ви зробили все правильно? Що ваша сторінка досить релевантна просуває групі ключових запитів, щоб поборотися за топові позиції у видачі?

Вихід один: перевірити релевантність сайту і при оптимізації сторінок свого ресурсу орієнтуватися на показники конкурентів.

Перевірити себе і конкурентів можна за допомогою спеціальних сервісів.

Majento

Функціонал сервісу дозволяє проаналізувати текст сторінки та оцінити її релевантність, використовуючи власні критерії, за якими, цитата “сторінку можна назвати готовою до просування ". Отримані дані слід порівнювати з даними конкурентів з ТОПу.

У звіті Majento пропонує детальний аналіз релевантності тайтлу, Body (всіх елементів документа) і сторінки в цілому. Сервіс аналізує кількість і якість ключових слів на сторінці й в метатегах.

Це - найбільш часто рекомендований сервіс для аналізу релевантності сторінок і сайту в цілому.

Megaindex

Інструментарій сервісу дозволяє провести технічний і морфологічний аналіз сторінки та отримати рекомендації щодо поліпшення техвимогів для кращого ранжирування.

Звіт сервісу пропонує:

  • результати дослідження кожного елемента веб-ресурсу;
  • загальну оцінку релевантності веб-сторінки в відсотках;
  • кількість входжень запиту в метатегах;
  • загальне число ключів на сторінці, в тегах, заголовках, аналіз їх розташування.

Виявляючи слабкі, з його точки зору, елементи, сервіс дає рекомендації щодо їх покращення.

PR-CY

Сервіс дозволяє провести щось на зразок SEO-аудиту, поглянути на ресурс «очима пошукових машин».

Як і попередні сервіси, PR-CY викочує звіт з частотністю використання ключових фраз на сторінці, аналіз місць їх розміщення та інших факторів, зібраних в перелік за ступенем важливості.

Параметри, які говорять про релевантність сторінки (на думку сервісу) відзначаються «галочкою». Нерелевантні елементи - «хрестиком». До кожного пункту додається розгорнуте пояснення.

Serpstat

За допомогою Serpstat ви можете перевірити релевантність сайту пошуковому запитові. Релевантність тут розраховується виходячи з таких параметрів:

  • частотність ключів;
  • наявність основного ключа (пошукового запиту) в точному входженні;
  • наявність ключів в метатегах;
  • кількість ключових слів, які зустрічаються на сторінці;
  • довжина сторінки.

Інструментарій Serpstat дозволяє визначити, які сторінки ресурсу найбільш релевантні тим чи іншим запитам, отримати оцінку релевантності для порівняння з конкурентами, отримати ключі, які слід додати на сторінку, щоб підвищити її релевантність.

Висновок

Для того, щоб створити релевантну сторінку та отримати шанс на топові позиції у видачі слід:

  • зібрати широке семантичне ядро;
  • оптимізувати мета-теги сторінки, наповнивши їх зрозуміло прописаними ключовими фразами;
  • підготувати якісний, структурований, оптимізований, корисний для користувача контент;
  • сформувати зручну структуру ресурсу;
  • наростити якісний контрольний профіль;
  • опрацювати технічні параметри сайту.

Успіхів!

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!