Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Розуміти, що таке пошукова оптимізація сайтів необхідно будь-якому власникові сайту, який хоче збільшити відвідуваність свого ресурсу і залучити на його сторінки якомога більше користувачів з пошукових систем.
Для початку варто зануритися в історію і розібратися в появі такого поняття, як SEO оптимізація сайту.
Розвиток глобальної мережи Інтернет в середині 90-х років 20-го століття призвело до появи пошукових мереж, які спростили пошук необхідної інформації. На самому початку потрапити в верхню частину пошуку (топ) можна було досить просто – наповнити сайт ключовими словами, за якими користувачі шукали ту чи іншу інформацію або товари.
У той період, Search Engine Optimization (пошукова оптимізація) полягала в зборі пошукових запитів і наповненні ними сторінок сайту. Чим більше було запитів, тим вище був шанс потрапити в топ видачі (SERPs).
Це призвело до сумних наслідків:
З 1998 року, пошукові системи-лідери – Google і Яндекс – почали вводити спеціальні фільтри щоб очистити пошукову видачу від сайтів, які заспамлені ключовими запитами. Новим фактором, який став впливати на позиції у видачі, став підрахунок кількості посилань, що ведуть на сторінку з зовнішніх джерел.
Мал.1 Видача пошукової системи Google
В середині 2000-х років саме масова купівля посилань стала основною відповіддю на питання як оптимізувати сайт і вивести його на лідируючі позиції. Однак, вже з 2009 року Яндекс ввів систему машинного навчання і вплив посилальної маси в цій пошуковій системі пішов на спад, а важливу роль почала грати якісна внутрішня оптимізація сайту.
У 2012 році Google ввів фільтр «Пінгвін», який почав боротися з неякісними посиланнями і знижувати позиції сайтів у видачі на основі аналізу їх посилальної маси. З 2014 року Яндекс оголосив про те, що посилальна вага сторінки більше не буде враховуватися при ранжуванні за запитами, в першу чергу комерційним. Так ера посилального просування закінчилася і почалася епоха повноцінної роботи над сайтом. В даний час відповідь на питання як підняти сайт в гуглі займає кілька сотень сторінок, по цій темі написано безліч книг і проведена незліченна кількість вебінарів.
З 2016 пошукова оптимізація прийняла сучасний вигляд і продовжує розвиватися в напрямку поліпшення як внутрішніх, так і зовнішніх якостей сайту.
Коротко відповісти, що це Seo в 2020 році не вийде, так як пошукові системи враховують близько 1000 факторів для визначення якості сайту та його подальшого ранжирування (показ сайту в пошуку). Машинне навчання дозволило мінімізувати втручання людини в процес аналізу сайту і визначення його позицій в SERP, однак, накладення ручних санкцій по відношенню до порушників все ще можливо.
Трендом попереднього і нинішнього років залишається зручність сайту для користувача. Посадочні сторінки, які знаходить користувач в пошукових системах повинні максимально точно і повно відповідати на запит, задовольняти потребу користувача в інформації або товару.
Алгоритми пошукових систем змінюються, тому, вносячи поліпшення в сайт оптимізатор не може з упевненістю відповісти – як це працює в SEO в даний час. Однією з останніх змін, яку анонсував Google, стало введення алгоритму, орієнтованого на «олюднення» запитів. Це пов'язано зі зростаючою популярністю голосового пошуку.
Наприклад, користувач напевно не буде промовляти пошукової запит «квіти купити Дніпро». Людина запитає звичною йому мовою: «Де купити квіти в Дніпрі?». Саме на наповнення сайтів подібними, «людськими» запитами повинна бути спрямована праця оптимізатора в 2020 році. Причому розвиток голосового пошуку триватиме і вплив нового алгоритму на результати видачі буде тільки рости.
SEO оптимізацію традиційно поділяють на два етапи – внутрішню і зовнішню. За назвою зрозуміло, що внутрішня оптимізація сайту це роботи, спрямовані на поліпшення якості проекту.
Їх можна розділити на наступні етапи:
Роботи по внутрішній оптимізації сайту повинні тривати протягом усього його існування. Пошукові системи позитивно реагують на зміни сайту, якщо вони спрямовані на поліпшення його зручності для користувачів і відповіді на якомога більшу кількість запитань відвідувачів сайту.
Мал.2 Внутрішня оптимізація сайту
Зовнішня оптимізація спрямована на збільшення пізнаваності сайту. Вона полягає в отриманні позитивних відгуків про товари або послуги, отриманні природних посилань і інших згадок сайту на сторонніх ресурсах.
Але про все по порядку.
У процесі верстки сайту можуть виникнути помилки, які з точки зору програміста не впливають на його якість, однак, пошукові системи можуть знизити позиції сайту у видачі, якщо вважатимуть його не зручним. Також, важливою складовою успішного просування є поведінкові фактори, які і Google і Яндекс враховують при ранжируванні сайту.
Мал.3 Дані про поведінку користувачів в Google Analytics
Поведінка користувачів при взаємодії з сайтом аналізується і на підставі отриманих даних пошукові системи змінюють позиції сайту у видачі. Тому, при підготовці до подальшого просування необхідно провести технічний аудит сайту і дати рекомендації програмісту щодо усунення таких проблем, якщо вони будуть виявлені:
Якщо розглядати, що дає пошукова оптимізація в цьому розрізі, то стане зрозуміло, що технічний аудит сайту і подальше виправлення помилок зменшує кількість відмов і покращує якість сайту.
Для підготовки сайту до просування необхідно зібрати, відфільтрувати і кластеризувати широке семантичне ядро, тобто список запитів, за якими сайт буде показуватися в пошуковій видачі. Для цієї мети існують спеціальні програми та сервіси, праця з якими забирає левову частку часу при роботі з сайтом.
Мал.4 Приклад семантичного ядра
Коротко опишемо кроки з підготовки семантичного ядра:
Для того, щоб зрозуміти, що значить оптимізувати структуру сайту, необхідно знати основний принцип: будь-який товар або інформацію на сайті користувач повинен знаходити максимум в 3 кліка. Причому не тільки при заході на головну сторінку, а й з будь-якого місця сайту. Цього результату можна досягти, використовуючи як грамотно складене меню сайту, так і внутрішню перелінковку, тобто розміщення внутрішніх посилань на сторінках сайту.
Розширена структура сайту робиться для максимально повного покриття запитів користувачів. Наприклад, категорія «квіти» занадто широка, так як користувач може шукати як «живі квіти», так і «штучні квіти». Для таких різних запитів на сайті повинні бути окремі посадкові сторінки, оптимізовані під конкретне питання користувача.
Важливим завданням при оптимізації сайту є правильне складання метаданих – описів сторінки, видимих і невидимих для користувача, на основі яких пошукові системи і користувачі отримують основну інформацію про сторінку.
Існують наступні основні типи метаданих, без яких просування сайту практично неможливо:
Мал.5 Приклад мета тегів
Мета теги мають бути унікальними для кожної сторінки і повністю розкривати її суть. Наприклад, якщо title прописаний таким чином: «купити живі квіти в Києві», а на самій сторінці користувачеві пропонується придбати штучні в Харкові, така сторінка буде сприйнята пошуковими системами як неякісна і не зможе увійти в ТОП пошуку.
У зв'язку з поширенням покупних посилань, пошукові системи почали пильно стежити за цим фактором і приймати до порушників санкції у вигляді фільтрів і усунення з пошукової видачі. Для Яндекс посилальний профіль сайту не так важливий, як для Google, однак, наявність згадок назви сайту або продукту, що просувається та бренду в коментарях на форумах, відгуках і так далі формує позитивне ставлення користувачів, покращує поведінкові чинники.
Мал.6 Посилальний профіль
Google, як і раніше, використовує посилальний профіль як фактор ранжування сайту. Однак варто пам'ятати, що кращі посилання – це природні. Пошукові системи навчилися визначати, які посилання розміщені платно, а які отримані завдяки якісному контенту.
Також важливим фактором є якість сайту, на якому розміщено посилання, так званого донора. Якщо сайт знаходиться під фільтрами пошукових систем або викритий в масовому продажі посилань, Google не буде враховувати такі посилання і навіть може знизити позиції сайту, на який посилання ведуть у видачі.
Слід акуратно підходити до вибору сайтів-донорів, максимально працювати над впізнанністю сайту за допомогою відгуків і коментарів. Цей комплекс робіт і називається зовнішньої оптимізацією.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!