Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

В ТОП за 56 кроків: вичерпна інструкція по просуванню сайту

В ТОП за 56 кроків: вичерпна інструкція по просуванню сайту

Розкрутка комерційного ресурсу - справа витратна. Вкласти доведеться, як свій час, так і фінансові кошти. Зазвичай так починається розмова з будь-яким менеджером компанії, що спеціалізується на популяризації онлайн-магазинів, сервісів та інших комерційних проектів. А якщо ми скажемо вам, що взятися за справу можна й без великого капіталу... Цікаво? Тоді переходьмо до суті.

Армія фахівців, які знають механізми роботи пошукових систем, логіку машинних алгоритмів, зростає з кожним днем. Рівень майстерності, звичайно ж, різний, проте кожен готовий спробувати, якщо йому нададуть інструкцію. Щедро ділимося цією інструкцією, але закликаємо бути розважливими та терплячими. Зважте усі ризики та будьте готові до навантажень, адже фактично доведеться працювати за 9-х: SEO, SMM фахівця, аналітика, дизайнера, копірайтера, програміста, контент-менеджера, редактора, верстальника.

Йдіть на цей шлях, якщо впевнені в своїх силах на 100%!

Налаштовуємо лічильники для відстеження основних показників

Отже, у вас є сайт та пекуче бажання розповісти про це на весь світ. Не поспішайте, почнемо з підготовки. Не намагайтеся перескочити через етап, так як всі описувані події тісно пов'язані й впливають одна на одну.

  1. Реєстрація сайту в сервісах «Яндекс.Вебмайстер», а також Search Console

    Цей етап відкриває доступ до інформації про індексацію сторінок, санкції, помилки сканування. Одним словом, панель вебмастера це квиток за «лаштунки», який дозволяє швидко оцінити те, наскільки сайт «видно» пошуковим системам.

  2. Підключаємо лічильники статистики

    Використовуємо найбільш популярні інструменти: Google Analytics та «Яндекс.Метрика».

  3. Реєстрація в соцмережах

    Для цього робимо фокус тільки на самих популярних, якими за статистикою є: ВК, Однокласники, Twitter, Facebook та Instagram. Стрімко нарощує свою присутність в рунеті Telegram та «Яндекс.Дзен». До них також варто приєднатися. Чим більше варіантів буде задіяно, тим вище шанс привести аудиторію на основний ресурс. Неможливо передбачити заздалегідь, де вийде в ТОП той чи інший матеріал.

  4. Отримання основних статистичних даних

    На що потрібно звернути увагу?

    • Кількість сторінок, які пройшли індексацію в Google та Яндекс. Дуже важливо, щоб число проіндексованих прирівнювалося до загальної кількості сторінок. Якщо ж цифри не збігаються, проблеми можуть ховатися в поганій оптимізації, накладенні фільтрів, помилках на рівні коду. Іноді сторінки закриваються веб-майстрами навмисно, щоб уникнути санкцій за дублі та інші професійні хитрощі.
    • Запити. Деякі сервіси дозволяють відстежити запити, за якими сайт виходить в ТОП. Таких сервісів досить багато. Один з них - serpstat.com
    • Усереднені показники трафіку за добу/тиждень/місяць. Цю статистику краще за інших відображає Google Analitycs або Я.Метріка.

    Ми розібралися з базовими підключеннями, тепер варто поговорити про помилки, які гальмують просування.

Пошук та усунення помилок

Мова, в першу чергу, про технічні недоробки, які заважають індексації, дають пошуковим роботам перекручену інформацію.

  1. Файл під назвою robot.txt

    У ньому прописані інструкції для індексації сайту. Саме до цього файлу, перш за все, звертається система, починаючи сканування ресурсу. Правильність параметрів robot.txt пропонує перевірити сервіс від Яндекс.

  2. Карта сайту (XML)

    Файл формату sitemap.xml містить команду, що повідомляє пошуковому боту, які сторінки підлягають занесенню до індексу. В xml є відомості про частоту оновлення сторінок, що вельми зручно, якщо контент додається чітко за планом з рівним часовим інтервалом.

  3. Головне дзеркало

    Пошукові системи оцінюють адреси з www і без цих букв, як два різних сайту. Для того щоб об'єднати дві адреси для загального ранжирування, потрібно перенести 301 редирект на основний домен з резервного, так би мовити «склеїти». Такий домен називають головним дзеркалом.

  4. Боремося з дублями головної сторінки

    Дублювання адрес, які, за фактом, переводять на одну й ту ж сторінку, не те щоб строго карається пошуковими системами, але й не вітається. Від повторів необхідно якомога швидше позбутися, використовуючи налаштування двигуну CMS або вносячи корективи в редіректи. Дубльовані сторінки можуть мати доповнення до адреси: /index.php, / index, / default, .html.

  5. Повтор контенту

    Дублі контенту найзручніше шукати за допомогою програм, таких як Xenu або Netpeak Spider. Завантажуємо, встановлюємо, запускаємо. Тиснемо File - Check URL, вставляємо домен, і чекаємо результатів. Такий спосіб дозволяє швидко упорядкувати сторінки по заголовках. Проблема дублів вирішується засобами двигуна або додатковими налаштуваннями (актуально для майданчиків на WordPress).

  6. Заборона на індексацію (блокування)

    Дуже тонкий момент, до якого потрібно підходити з обережністю. В окремих випадках виключення сторінок категорій та міток з індексу дає позитивний результат, так як користувач потрапляє прямо на публікацію. Експерименти із закриттям інших адрес, як правило, призводять до втрати маси посилань та падіння авторитету.

  7. Адреси, зрозумілі користувачам (ЧПУ)

    Хороший URL повинен бути лаконічним і читаним. Наявність незрозумілих символів збиває користувача з пантелику, і не викликає довіри у пошукових роботів.

  8. Швидкість відкриття сайту

    Завантаження сторінки в браузер впливає на перше враження. Швидке відкриття сприяє зручній навігації, а значить спонукає користувача довше залишатися на сайті. Так швидкість вивантаження впливає на конверсію. Дізнатися про швидкість роботи свого дітища пропонує інструмент Google PageSpeed ​​insights.

  9. Вірусний код

    У нішах з підвищеним градусом конкурентної боротьби зустрічаються такі прийоми, як впровадження шкідливого коду. Дізнатися про це допоможе постійний моніторинг ресурсу через релевантні пошукові фрази. Якщо при спробі увійти браузер видає повідомлення «Сайт може завдати шкоди безпеці ПК», слідуйте інструкціям Гугл або Яндекс.

  10. Усунення фільтрів

    Для виявлення санкцій від Яндекс, в інструменті Веб-майстер буде потрібно відкрити розділ «Діагностика», що стосується безпеки та порушень. Інформація щодо санкцій від Гугл зберігається в «Інструментах вебмайстрів Google», підрозділ «Заходи, прийняті вручну».

    Побічно на фільтри буде натякати й різке зниження трафіку. Якщо наповнюєте сайт неунікальним контентом, купуєте посилання, додаєте спам, рано чи пізно доведеться зіткнутися з проблемами. Вирішення цих проблем - окремий пласт інформації, якому ми обов'язково приділимо увагу в інших статтях.

Розправляємося з помилками оптимізації контенту

Золоте правило всього, що розміщується в мережі, говорить так: «Робіть якісно, оригінально, цікаво».

  1. Корисна складова текстів і відповідність тематиці

    Залишилися в минулому ті часи, коли в текст намагалися запхати якомога більше ключових слів, і це працювало. Тепер такий прийом називається «переспамом» і тягне на закриття сторінки в індексі. Показником успішності є користь від написаного. Чим частіше статті читають, тим вище рейтинг ресурсу. Розмір також втратив значення, як це було раніше. Пишіть скільки завгодно, головне - розкрити тему, і не дозволити читачеві нудьгувати.

  2. Мета-теги

    Кожна сторінка має свою структуру, яка визначається тегами. Мета-теги - основні маркери, що відокремлюють заголовок, опис, ключові слова і т.д. Головне правило при їх відборі - унікальність. Крім цього:

    • текст повинен бути ємним і змістовним, щоб користувач, прочитавши Title розумів, про що розкаже відкрита вкладка;
    • не варто виходити за межі кількості символів. Для Title це не більше 80 знаків, для description до 200.

    Трапляється так, що ви створили сторінку з товаром, але не вписали теги, й тепер не можете її знайти. Знайти «пустушки» допоможе Seo-Spider - програмний сканер, здатний обробити сайт, глибиною до 500 сторінок.

  3. Атрибут зображень

    У всіх двигунах та програмному коді такий атрибут оформлюється тегом і записується як alt. Він необхідний для опису зображення, до нього, також, прив'язують ключові слова. В одних CMS під це виділено окремий осередок, в інших опис вноситься вручну за допомогою рядка коду. Згадана вище програма (Seo-Spider) дозволяє відшукати сторінки без цього атрибута.

  4. Підзаголовки

    Підзаголовки, що розділяють текст на окремі частини, позначаються тегами H1-H6. Як і «старший брат» Title, підзаголовки є ключовим інструментом внутрішньої оптимізації. Більш того, їх зміст впливає на семантику набагато сильніше, ніж сам текст. Ця закономірність простежується як з боку Google, так і з боку Яндекс.

  5. Перелінковка

    Наявність внутрішніх переходів виступає ключовим фактором поліпшення ранжування сайту. Перехід з однієї сторінки на іншу, прикритий фразою з тексту, покращує юзабіліті, що оцінюється ботами як позитивна особливість структури.

    Є три причини використовувати перелінковку:

    • прискорення індексації;
    • підвищення посилальної маси, яка передається анкорний переходами;
    • подовження сесії. Користувач вивчає один матеріал, переходить на іншу сторінку, ще одну і т.д.

    Всі ці фактори роблять позитивний вплив на ранжування та оцінку майданчика пошуковими системами.

  6. Розширені сніпети

    Сніпет - візитна картка. Розширений сніпет, відповідно, збільшене зображення, завдяки якому користувач швидше знаходить потрібну адресу, й здійснює перехід. Цей елемент виконує не тільки естетичну функцію, але й підвищує кількість переходів.

Доводимо юзабіліті до досконалості: усунення основних помилок

У цьому розділі ми торкнемося основних структурних недоробок, які заважають користувачам швидко орієнтуватися в меню, шукати товари або послуги.

  1. Традиційне розташування блоків

    Вдалим вважається той дизайн, який допомагає користувачам швидко переміщатися по розділах та категоріях. Насамперед переконайтеся, що звичні компоненти розташовуються на своїх місцях: контактні дані (номер телефону) в правому верхньому куті, розділи «Про Нас», «Головна» в числі перших зліва направо в «шапці» меню.

  2. Шрифти, які легко прочитати

    Не всі вміють збільшувати сторінки, та й навряд чи такий спосіб є на 100% зручним. Вибирайте прості шрифти, не зловживайте капслоком, курсивом чи іншими прикрасами. Перевірити свій вибір дуже просто - прочитайте велику статтю та оцініть стан очей. Є дискомфорт? Тоді варто спростити візуальне сприйняття інформації.

  3. Ланцюжок посилань

    Такий прийом, більш відомий, як «хлібні крихти», допомагає миттєво визначити місце свого перебування. Сайти, побудовані на WordPress, позбавлені налаштування цієї опції, але пробіл легко заповнюється стороннім плагіном Yoast Seo.

  4. Помилка 404

    Якщо інформація про неіснуючу сторінку спливає нечасто, цей крок можна проігнорувати, в іншому випадку доведеться налаштувати даний компонент. Як це зробити? Шукайте на нашому сайті.

  5. Биті посилання

    Для пошуку та видалення битих переходів використовуйте програму Xenu. Вводите домен, чекаєте результат, тиснете Yes для отримання звіту. Переглядаючи його, ви виявите проблемні переходи.

  6. «Замовити» / «Купити»

    Дані кнопки слід розмістити на помітному місці. Не перевантажуйте форму замовлення великою кількістю рядків - тільки важливі дані (ПІБ, номер телефону, час для зв'язку).

  7. Дублюємо телефон у верхній та нижній частинах сайту

    Подбайте про те, щоб цифри виглядали помітно, виділялися із загального фону.

  8. Юридичні, податкові реквізити

    Наявність відомостей про ІПН, ОГРН та КПП покликані зміцнити довіру покупців, клієнтів та майбутніх партнерів.

  9. «Найбільш обговорюване»

    Даний блок меню характерний, в основному, для блогів. Його варто додати для збільшення сесії та комфорту відвідувачів. Впровадити цей структурний елемент допоможуть плагіни: JComments для Joomla, або WordPress Popular Post для блогів на движку WordPress. Якщо жоден із способів не підходить, є зовнішні системи, такі як Disqus.

  10. «Схожі матеріали»

    Ще один бажаний елемент, який реалізується за допомогою сервісів Relap, Google AdSense.

  11. «Поділитися»

    Кнопка з такою назвою поширить контент для користувачів соціальних мереж. Текстові матеріали зручно транслювати за допомогою Яндекса, а зображення сервісом ImageSharer.

  12. Консультації

    Віртуальні консультації також спрямовані на підвищення конверсії. Додати цю опцію дозволяє інструмент JivoSite. Варто підкреслити, що такий прийом спрацьовує не завжди. Багато що залежить від виду діяльності. Альтернативою консультацій виступає живий чат з менеджером.

  13. Корисні матеріали по юзабіліті

    Ранжування безпосередньо залежить від зручності структури ресурсу. Виділяйте час для самоосвіти й практики. Чим більше знань ви осягнете та реалізуєте, тим коротшим буде шлях від забуття до популярності.

Семантичне ядро. Оптимізуємо структуру та вміст

Збір ядра, мабуть, самий складний та копіткий процес, масштаби якого залежать від розмірів самого сайту, його тематики й пошукової географії. Якщо готові продовжувати йти цим шляхом без сторонньої підтримки, наступна інформація для вас.

  1. Збираємо запити

    Першочергова задача полягає в зборі запитів, пов'язаних з тематикою бізнесу. Почнемо з сервісу Вордстат.Яндекс. Вводимо запит, копіюємо результати у вигляді фраз і кількості показів на місяць. Для простоти ведення обліку рекомендуємо використовувати таблицю Exel. Для автоматизації підбору ключів використовують безкоштовну програму Slovoed, а також плагін Wordstat Assistant, сумісний з браузерами Opera та Chrome.

  2. Відсіюємо нецільові запити

    Зібравши ядро, потрібно прибрати зайве. Автоматичних способів для цього не придумали, тому доведеться працювати руками. Налаштовуйтесь на тривалий рутинний процес.

  3. Розподіляємо запити за статтями та розділами

    Цей етап називається створенням карти релевантності. Наше завдання - розподілити списки запитів так, щоб вони відповідали тематиці розділу або контенту, який планується в ньому розмістити.

Контент-план

Якісний контент покращує поведінкові фактори та дозволяє наростити природну кількість посилань. Завдяки такій активності пошуковики відзначають матеріал, як експертний, і частіше виводять на перші місця в результатах пошуку. Але про що писати, як і коли розміщувати? Давайте з цим розберемося.

  1. Збираємо ідеї

    Джерел багато. Ви можете ділитись власним досвідом, стежити за ринком, переробляти інформацію конкурентів. Аналіз конкурентів дозволяє виявити найбільш цікаві, коментовані теми.

  2. Відкидаємо зайве, залишаємо краще

    Не всі ідеї варто втілювати. Намагайтеся уявити себе на місці цільової аудиторії, і чесно відповідайте на питання, чи буде мені цікава конкретна тема? Не бійтеся розлучатися з ідеями, сміливо йдіть вперед. Продумайте графік, за яким будуть викладатися статті.

Робота з контентом

Як і що писати - предмет окремого матеріалу. Тут закріпимо лише основні постулати. Все, що викладається, має бути цікавим, корисним, таким, що відповідає спрямованості ресурсу.

  1. Створення текстів та інших матеріалів

    Як уже неодноразово зазначалося, статті повинні знаходити відгук у розумі користувачів. Можна скільки завгодно довго викладати унікальні епоси, але всі вони пройдуть непоміченими. Тоді який же в цьому сенс. Важливо, щоб контент працював, «чіпляв», викликав на діалог.

  2. Оформлення

    Все починається із заголовку. Чим він яскравіше, тим вище шанс зацікавити. У заголовку краще відразу ставити гостре питання. У вступній частині інтригу підігрівають, і тільки потім переходять до структурованого розповіді. При оформленні не варто забувати й про якісні зображення, врізках зі значущими або цікавими моментами. Форматування статті за допомогою тегів, поділ на абзаци, використання підзаголовків - все це полегшує читання, а значить, робить матеріал більш дружелюбним.

  3. Інфографіка

    Контент, у якому наводяться цифри, графіки, обговорюється статистика, завжди цікавий користувачам. До того ж, такі матеріали часто відправляють друзям, діляться ними в соціальних мережах.

Просування контенту

Який сенс створювати публіцистичні шедеври, якщо їх все одно ніхто не прочитає. Існує кілька ефективних каналів, що дозволяють активно рухати унікальні матеріали.

  1. Соціальні мережі

    Найпростіше почати розкрутку через соцмережі, адже щодня їх відвідують мільйони зареєстрованих користувачів. Розміщуйте превью статті з посиланням на повну версію, яка, звичайно ж, буде знаходитися на сайті.

  2. Розсилка

    Стара добра e-mail-розсилка все ще працює та дає результат. Але, такий спосіб ефективний тільки за умови вже сформованої бази передплатників. Для збору розсилки варто скористатися безкоштовними сервісами List Builder або Hello Bar.

  3. Робота з експертами

    Якщо відчуваєте, що власних знань та навичок не вистачає, знайдіть фахівців, і попросіть їх поділитися думкою на тему, що цікавить. Є й зворотний спосіб - «постукати» на експертний сайт, і попросити викласти ваш пост.

Додаткові методи розкрутки

Випробували все, про що говорилося вище? В такому випадку слід переходити на новий рівень, підключати більш «екзотичні» способи популяризації.

  1. Зовнішній маркетинг

    Для цього буде потрібний дипломатичний підхід. Завдання - знайти аргументи для переконання власників суміжних ресурсів у взаємній користі від перехресного розміщення матеріалів. Пам'ятайте, тут вигода полягає не стільки в нарощуванні посилальної маси, скільки в зміцненні й розвитку бренду.

  2. ​​Створюємо White paper або Ebook

    Так, це складно й довго. Доведеться витратити кілька тижнів, але воно того варте. Безкоштовні книги дають широке охоплення, і дозволяють встановити з читачами зворотний зв'язок.

  3. Актуальні новини

    Публікація статей, що відображають поточну політичну, економічну, соціальну ситуацію в країні та світі - хороший спосіб для залучення уваги аудиторії. Головне, щоб теми відповідали діяльності сайту.

  4. Інтерв'ю з експертами

    Це вже «вищий пілотаж». Потрібно знайти фахівця, домовитися про інтерв'ю, перевести діалог в друковану форму й розмістити. Найвигіднішими сценарієм буде той, в якому сам експерт розміщує інтерв'ю у себе в соцмережах, і дає посилання на ваш проект.

  5. Коментування

    Продуманий коментар з посиланням на сторонньому ресурсі сьогодні є одним з найбільш поширених методів залучення відвідувачів. Тут дуже важливо залишатися органічним, адже якщо коментар буде відверто рекламним, адміністрація його просто видалить.

  6. Маркетинг за допомогою відео

    Ще один з актуальних напрямів. Огляди, думки, корисні рекомендації - в ролику може бути все, що завгодно, головне, щоб це було цікаво та відповідало основним напрямкам бізнесу. Втім, для створення роликів будуть потрібні певні вкладення: камера, світло, потужне «залізо» для рендеринга та монтажу.

Стежимо за результатами

Що ж, ось і підійшли до фінального блоку нашої мега-статті. Якщо ви все ще з нами, дозвольте висловити свою повагу - терпіння вам не позичати. Уявімо, що ми пройшли весь шлях від оптимізації до зовнішньої популяризації. Що далі? Залишається стежити за результатами, які підкажуть де й що потрібно коригувати.

  1. Зовнішні посилання

    Цей компонент переглядаємо через панель Яндекс.Вебмастер у вкладці «Посилання». Статистика видається як за зовнішніми, так і внутрішніми переходами.

  2. Згадки

    Стежимо за тим, щоб бренд і сайт залишався в центрі споживчої уваги. Перевіряємо партнерські розміщення, соцмережі.

  3. Пошук в ВК

    Використовуємо вільний пошук, скажімо, з вкладки «Аудіо», і дивимося, які профілі пов'язані з нашим запитом.

  4. Перевірка «Твіттер»

    Робимо те ж, що й з ВК - вводимо назву проекту, підраховуємо кількість згадок.

  5. Рейтинг найбільш популярних публікацій

    Не забувайте відстежувати внутрішній «хайп». Для отримання інформації про найбільш популярні сторінки, використовуйте Google Analytics. Сортування по унікальності наочно продемонструє, який саме контент цікавить відвідувачів.

  6. За цим доведеться стежити постійно

    Тримайте руку на «пульсі» загального, мобільного трафіку, відстежуйте відмови, джерела трафіку, час знаходження відвідувачів, коефіцієнт конверсії.

Ми розповіли все, що хотіли вам донести. Звичайно, по окремих кроках існують або будуть розроблені додаткові інформаційні матеріали, але навіть цього достатньо для розуміння масштабів роботи.

tim В ТОП за 56 кроків: вичерпна інструкція по просуванню сайту
Автор статті Тимур Бондаренко
Technical Lead SEO

Оцените статью

Средняя оценка 0 / 5. Количество оценок: 0

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!