Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Мастодонти британської преси – The Times і The Sunday Times – серйозно йдуть у цифру. План діджиталізації включає публікацію частини контенту в соцмережах у режимі реального часу, посилення візуальної частини тощо. Ще, нарешті, збираються нарощувати аудиторію за допомогою пошукового просування і SMM (дивно, але раніше вони обходилися лише слабким кроспостингом в соцмережах). Цікаво спостерігати, як навіть старовинні великі західні видання, які так довго ігнорували тренди, здаються та з головою йдуть у digital. Менші видання, як і весь світ, зробили це вже років десять тому.
Бізнес в Україні – не мастодонти світової журналістики. Мало хто сьогодні може вижити без діджиталізації. Пропонуємо дізнатися, що таке діджитал-маркетинг і як його використовувати для успішного ведення бізнесу та отримання впевненої позиції на ринку.
На рубежі тисячоліть людство почало перебиратися з реального світу у цифровий. Весь цикл покупки – від вибору до оплати, спілкування із зовнішнім світом та дозвілля поступово стали здійснюватися в Digital-просторі.
Природно, що зміни торкнулися організації бізнес-діяльності. Одним із нововведень цифрової ери, викликаної технічним та науковим прогресом, стало виникнення digital-маркетингу.
Цифровий маркетинг або Digital marketing – це маркетинг, який дозволяє вести бізнес, працювати з клієнтами та комунікувати з бізнес-партнерами за допомогою цифрових технологій інформації та комунікації та електронних гаджетів. Тобто, це маркетинг у рамках сучасних цифрових технологій.
Поняття цифрового маркетингу виникло у дев'яностих, разом із побутовим поширенням Інтернету. Але важливо зазначити, що його визначення тоді (у 90-х), десять років тому і сьогодні не є тотожним. Концепція digital-маркетингу постійно змінюється, удосконалюючись та адаптуючись під потреби людини.
Зазначимо, що інтернет-маркетинг та діджитал – це не одне й те саме. У цьому розрізі друге поняття ширше, і включає й інтернет-маркетинг, зокрема, але інтернетом не обмежується.
Веб-маркетинг існує як в онлайні, так і поза ним. У Мережі він включає SEO-просування веб-ресурсів, контекстну рекламу (пошукову, медійну, відеорекламу, рекламу в додатках тощо), таргетинг, тизерну рекламу, а також електронні розсилки.
Поза онлайну це:
Тепер ми маємо чітке уявлення про те, що таке digital marketing – це маркетинг, який вирішує завдання бізнесу шляхом використання всіх інструментів та носіїв електронно-цифрового типу.
Інтернет-маркетинг, а також маркетинг соціальних медіа (SMM) – це більш вузькі напрямки діджитал-маркетингу, які сформувалися природним чином із поширенням інтернет-бізнесу та бізнесу в соціальних мережах.
Також у базовий набір діджитал можна включити онлайн-піар – управління репутацією в інтернеті шляхом створення позитивного інфополя компанії у цифровому середовищі, Digital-art у рамках брендування творів та ін.
Щоб будь-який інструмент приносив користь, важливо братися за нього з повним розумінням принципів його дії та завдань. І digital – це не виняток.
Колись консалтингова компанія McKinsey описала шлях взаємодії бренду та споживача у чотирьох фазах:
Тобто спочатку споживач повинен помітити вашу компанію в цифровому просторі й оцінити її як ту, що здатна реалізувати її актуальну потребу, потім людина повинна вибрати вашу пропозицію з-поміж конкурентів, стати клієнтом, залишитися задоволеним і стати постійним клієнтом.
Маркетинг повинен впливати на покупця на кожному етапі, а діджиталізація призвела до того, що зараз на всіх етапах купівельного шляху присутній інтернет. Від моменту усвідомлення потреби до моменту купівлі та використання товару. Тобто, у випадку з більшістю товарів та послуг, маркетингова стратегія сьогодні має включати комплекс діджитал-просування на всіх фазах взаємодії з клієнтом.
Формуванням цього списку займаються в агентстві інтернет-маркетингу та діджитал маркетингу. Зауважте, ми згадали їх окремо, адже це не одне й те саме. Розглянемо різницю.
Такі компанії – це digital-маркетинг повного циклу. Вони надають повний комплекс послуг для присутності та просування бізнесу в цифровому середовищі:
І, звичайно, Маркетинг – розробка та реалізація маркетингових стратегій за допомогою доступних діджітал-інструментів та каналів. Відповідно, на запитання “хто такий діджитал маркетолог”, відповімо – спеціаліст, який відповідає за вирішення цього завдання.
Реалізувати все це можна лише силами великого багатопрофільного digital-агентства, послуги якого коштують дорого. Невеликим проектам доводиться оптимізувати витрати та замовляти лише високорентабельні послуги, які вимагають залучення професіоналів. І тут йдеться насамперед про інтернет-маркетинг.
Вужча діяльність агентства інтернет-маркетингу зосереджена саме на просуванні бізнесу в мережі Інтернет. Вона побічно стосується всіх перерахованих вище завдань: формування “обличчя” бренду, IT-підтримки, дизайну, підтримки працездатності ресурсу, але лише у реалізації маркетингової стратегії. Зусилля інтернет-агентства спрямовані на:
Інтернет-агентства формує команда фахівців, які розуміють механізми та можливості цифрового середовища та використовують його переваги для розвитку бізнесу клієнтів. Зокрема йдеться про таке.
У Мережі можна знайти ЦА для будь-якого бізнесу. Мало того, дигітальний маркетинг – це ресурс, що дозволяє знаходити вузькі аудиторії й створювати їм персоналізовані послання. Компанії в олдскульному офлайні звикли робити рекламу, адресовану широкій ЦА, розраховуючи на реакцію деякого відсотка.
Цифрове середовище дозволяє не транслювати одну УТП для всіх, а створювати кілька каналів взаємодії з аудиторією і максимально втягувати потенційних клієнтів у діалог.
Цим займаються агенції інтернет-маркетингу.
Веб-інструменти аналітики – це найбільша цінність цифрового маркетингу. Завдяки їм практично кожен крок користувачів у digital-середовищі можна відстежити. Це дозволяє фахівцям інтернет-маркетингового агентства об'єктивно та максимально реально оцінювати ефективність тих чи інших активностей та каналів, а також скласти точний портрет цільового клієнта. Аналітика дозволяє тримати руку на пульсі та в режимі реального часу вносити зміни, щоб робити просування точніше та дешевше.
Інструменти діджитал дають можливість залучати офлайн-аудиторію на онлайн-ринок, і навпаки, а чисельність аудиторії, до якої можна дотягнутися, практично не має обмежень.
Сучасні споживачі хочуть бути максимально залученими: висловлювати свою думку про продукти, сервіс та компанії, хочуть ділитися споживчим досвідом, пропонувати власні рішення для продукту тощо. Вони також люблять персоналізовану комунікацію із брендом. Дигітальне середовище пропонує велику різноманітність каналів та способів для побудови такої комунікації буквально з кожним споживачем. А команда інтернет-просування або діджитал маркетолог це фігура, завдання якої – знайти потрібний канал і максимально використовувати його потенціал.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!