Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Як «ловити хвилю» хайпу, пов'язаного з гостроактуальною подією у певній ніші, країні чи світі та отримати від нього користь для бізнесу? Розповімо у сьогоднішній статті.
Отже, ньюсджекінг – це привернення уваги до продукту чи продавця шляхом використання резонансних інфоприводів.
Як це робиться:
Термін співзвучний зі словом "хайджекінг", що означає піратське захоплення пасажирського літака. І невипадково: ньюсджекери буквально підхоплюють гучні інфоприводи, обігруючи їх та використовуючи у рекламі продукту. Саме тому ньюсджекінг має другу поширену назву – “новинне піратство”, яке дуже точно характеризує суть технології.
Чому ньюсджекінг – це круто? Така стратегія допомагає швидко та просто потрапити на радари споживачів. Реклама, побудована навколо гучного інформаційного приводу привертає до себе увагу і добре поширюється.
Так, дослідження показали, що пости, які обіграють хайпові події, одержують у 6 разів більше реакцій, ніж звичайні публікації.
У плані користі для бізнесу newsjacking це спосіб:
І ще один неочевидний плюс для копірайту, SMM, контент-менеджера, маркетолога: генерувати креативні ідеї для публікацій, рекламних постів та ін. стає простіше.
І крайня перевага прийому: його інтеграція дешево обходиться бізнесу чи не вартує зовсім нічого. Головне – мати при собі людину, яка зможе постійно моніторити стрічку новин і пропускати її через "креативні легені", генеруючи вдалі ідеї для ньюсджекінгу.
Також для команди та рекламодавця важливо бути готовими до оперативної реакції: будь-який, навіть найрезонансніший інфопривід тримається на хвилі хайпу дуже недовго. Реагувати треба миттєво. Від команди потрібно швидко приготувати круту концепцію, а рекламодавцю – екстрено виділити кошти на просування контенту, якщо це потрібно.
Багато хто стверджує, що ньюсджекінг – той самий партизанський маркетинг, його підвид. У деяких випадках це так. Як і інші види партизанської реклами, newsjacking відрізняється такими "фішками":
Отже, що таке що таке ньюсджекінг – це ситуативний контент, який має бути якісним, креативним, недорогим та максимально швидким у виробництві.
Але так виходить далеко не у всіх. Більшість українських компаній найчастіше або зовсім не використовують ньюсджекінг або використовують його неправильно, в результаті підставляючи під удар свою репутацію.
Що може йти не так? Крім невиконання вимог, описаних вище (необхідність постійного моніторингу, креативне мислення, швидка реакція тощо):
Ще один ризик – невміння працювати з негативом. Спекулюючи на резонансних темах, компанія рано чи пізно зіткнеться з невдоволенням частини аудиторії. Якщо ви вирішили займатися піратством новин, рекомендуємо паралельно вчитися мистецтву роботи з негативом. Детальний посібник ми публікували у нашому блозі. Важливо: піратство новин може допомогти вашому бізнесу, але воно може і нашкодити йому, якщо зробити хоч одну з перелічених помилок і порушити принципи ньюсджекінгу, які ми описували вище.
Ось приклади ньюсджекінгу, на яких варто повчитися, як не треба робити.
Пам'ятаєте, ми писали про те, що можна своєю рекламою зачепити учасників події? Так ось компанія Sears, що управляє мережами роздрібної торгівлі, вирішила люб'язно запропонувати свою продукцію постраждалим в буревії Сенді. Суспільству реклама, м'яко скажемо, не зайшла.
Є й аналогічні newsjacking приклади, і їх багато: один цинічніший за інший. Цей ось викликав значний скандал та суспільний осуд. Маски з принтом «З Днем Перемоги» вважали двічі пробитим дном, оскільки компанія спекулювала і на темі війни, і на темі здоров'я.
А ось приклади від тих компаній, які знають, що таке зловити хайп і як використовувати його для успішної реклами.
Вдалий і при цьому найпростіший приклад – приклад рекламної кампанії Allo.ua, яка стартувала взимку 2021 року.
Незрозуміло, чи креативники бренду подивилися прогноз погоди та відреагували миттєво, чи просто дуже пощастило, але старт рекламної кампанії припав на пік морозів та снігопадів, які у лютому накрили більшу частину України. А дієслово "вхурделило" стало практично новим жаргонізмом.
А ось ще один прикольний приклад. У 2015 році вийшов фільм «50 відтінків сірого», про який чули далеко не лише шанувальники однойменних книг та жанру. Маркетологи будівельного магазину вигадали власну версію, яка напевно допомогла покращити впізнаваність та залучити нових клієнтів.
Робимо висновки з написаного вище. Прийом newsjacking – це зручний інструмент маркетолога, контекстолога, контент-мейкера. Він спрощує процес генерації креативних ідей для постів та привертає увагу до контенту за рахунок резонансу інфоприводу, навколо якого він побудований.
Ньюсджекінг містить у собі риси партизанського маркетингу, а значить для успішного здійснення ідеї важливо робити рекламу ситуативною й дотепною. Що потрібно робити для того, щоб використовувати ньюсджекінг у своїй практиці:
P.S. Ньюсджекінг ідеально підходить для SMM, таргетованої реклами, тизерної реклами, медійної реклами в Google. Щоб дізнатися, які інструменти роблять ефективну рекламу в пошуку, Гугл Шопінг тощо, рекомендуємо почитати наш блог. У ньому багато цікавої та корисної інформації для бізнесу!
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!