Безкоштовно по Україні
080 033 95 67

Що таке структура сайту

Що таке структура сайту

У цій статті ми розглянемо, що таке структура веб-сайту, яка вона має бути й чого не варто робити. Обговоримо типові помилки, які зазвичай сильно гальмують просування, заважають отримувати трафік та конверсії.

Що розуміти під правильною структурою сайту?

Спосіб його влаштування, в якому кожна сторінка впорядкована та логічно пов'язана з іншими. Подібно до карти, структура допомагає людям легко знаходити потрібну інформацію, а пошуковим системам — ефективно "читати" веб-сторінки. Вона будується так, щоб кожна частина ресурсу відповідала певним темам або запитам, які цікавлять відвідувачів.

00009 Що таке структура сайту

Чому структура сайту важлива для SEO

Google оцінює її, як один із важливих факторів для оптимізації під пошукові системи (SEO). Оскільки прагне надати нам найкращий досвід пошуку та навігації.

Добре організована структура полегшує індексацію, тобто сторінки швидше потрапляють у пошук за потрібними запитами.

До речі, близько 95% проєктів, які надходять нам на оптимізацію, збудовано з помилками. Найбільш розповсюджені:

  • Неправильне угруповання товарів: коли в одній категорії змішані незв'язані товари (і назва категорії, відповідно, теж невизначена), це ускладнює пошук та вибір товарів для користувачів.
  • Відсутність підкатегорій та фільтрів. Часто у батьківській категорії, наприклад "Футболки для хлопчика", немає підкатегорій та фільтрів товарів (за брендами, кольорами, матеріалом).

Через це потенціал залучення органічного трафіку дуже знижується. Тому вирішили розповісти, як правильно створити структуру сайту з докладною інструкцією.

Вимоги від Google

Основні вимоги орієнтовані базові принципи створення та функціонування веб-сайтів. Це правила, які застосовуються до більшості майданчиків, незалежно від їх типу чи контенту.

Основне:

  1. Потрібні навігаційні ланцюжки, або "хлібні крихти". Це ряд посилань (зазвичай у верхній частині екрана), що показують шлях від “Головної” до поточного місця, де ви знаходитесь.
  2. Будь-яка сторінка має бути доступною за три кліки від “Головної”.
  3. Контент має бути розбитий на категорії.
  4. Рекомендується використовувати мови розмітки HTML та стилів CSS для створення меню та інших елементів на сайті. Так зручніше для людей та краще для індексації. HTML задає структуру та зміст сторінки, наприклад, де розташовуватиметься меню, а CSS визначає зовнішній вигляд цих елементів, наприклад, колір і розмір.
  5. Потрібно зробити так, щоб до структури легко було вносити зміни, наприклад, додавати або видаляти категорії та підкатегорії товарів чи послуг, не порушуючи загальну працездатність та навігацію сайтом.
  6. Обов'язково потрібно створити xml-карту сайту для роботів – це прискорює індексацію, а також html-карту, зроблену для людей. Ми цього ще торкнемося у статті.

Google радить робити структуру зрозумілою та простою. Потрібно, щоб адреси сторінок (URL) були короткі та легко читалися.

На кожній сторінці повинні бути заголовок H1, title та опис (description), які відповідають її змісту – це допоможе користувачеві легко знайти необхідну інформацію на запит. Зміст кожного елемента має бути унікальним, щоб пошукові системи правильно його індексували. Рекомендується також використовувати мікророзмітку та чітко структурувати текст, що спрощує орієнтацію як для людей, так і для пошукових роботів.

00010 Що таке структура сайту

Типи структур

Структура сайту — створення взаємозв'язків сторінок за принципом ієрархії. Краще уявити її схематично. Найпростіша схема структури сайту — блокова. У ній наочно простежується ієрархія, рівні вкладеності сторінок та його зв'язку.

Отже, є два основних типи структур та кілька різних методів організації контенту на сайті. Розглянемо їх.

Лінійні та деревоподібні структури

Основні типи схем:

  • Лінійна — це як ланцюжок подій. Ви заходите на “Головну”, далі переходите до послуг, а потім, наприклад, залишаєте заявку. Просто і зрозуміло, але застосовується тільки для невеликих проєктів.

00011 Що таке структура сайту

  • Деревоподібна — схема з чіткою ієрархією. Є “Головна”, від неї тягнуться “гілки” – це основні розділи. А у кожному розділі свої підрозділи. Це зручно, тому що можна легко знайти потрібну інформацію та повернутися.

Дещо докладніше: що таке лінійна структура сайту з точки зору SEO. Лінійна — неефективна для просування, оскільки акцентує увагу людини лише на стартовій сторінці.

Ієрархічна – інша справа. Тут контент розділений на тематичні кластери, які елементи пов'язані між собою перелінкуванням (внутрішніми посиланнями). При цьому кожен тематичний кластер оптимізується для групи запитів, що робить просування більш цільовим і ефективним. У кожному розділі є підрозділи. Дробити їх можна умовно до нескінченності, але ми не рекомендуємо опускатися нижче четвертого рівня вкладеності — глибоко розміщені сторінки погано індексуються. Оптимальний варіант: категорія → підкатегорія → картки товарів

Методи організації контенту

Методи організації контенту на веб-сайтах – це різні системи категоризації та класифікації контенту, продумані для того, щоб людині та пошуковику було простіше знаходити потрібні матеріали.

Алфавітна

З назви зрозуміло – інформація розташована за абеткою. Найчастіше такий метод застосовується у словниках чи енциклопедіях.

Сайти аптек часто використовують алфавітну структуру для впорядкування списку лікарських засобів, щоб полегшити пошук та швидкий доступ до потрібного товару для покупців.

00012 Що таке структура сайту

Хронологічна

Тут все впорядковано за датами. Цей спосіб ідеально підходить для порталів новин або блогів.

00013 Що таке структура сайту

Географічна

Часто використовується SEO для створення сторінок, орієнтованих на конкретні регіони. Наприклад, послуг та філій у різних містах. Це допомагає підвищити релевантність та видимість сайту за геонезалежними пошуковими запитами. Такий підхід дозволяє підприємствам ефективно залучати місцеву аудиторію, яка шукає товари чи послуги у їхньому регіоні.

00014 Що таке структура сайту

Тематична організація

Найпоширеніший метод. Інформація поділяється на категорії на теми. Відмінний варіант для багатосторінкових магазинів чи інформаційних порталів. Цей метод добре підходить для СЕО просування, оскільки дозволяє ефективно розподілити ключові слова за сторінками категорій, підкатегорій та сторінками фільтрів.

Гібридна організація

Що таке структура веб-сайту гібридного типу? Вона ідеально підходить для ресурсів, де потрібно врахувати різні способи пошуку та навігації різними аудиторними групами. Такою системою часто користуються інтернет-аптеки. Припустимо, що у користувача є рецепт на ліки "Амоксицилін". Він заходить на сайт аптеки та може скористатися алфавітним пошуком, обравши літеру "А".

Якщо він шукає ліки для лікування ангіни, але не знає назву препарату, він може перейти в тематичну категорію "Ліки проти ангіни".

Крім того, якщо користувачеві потрібно знайти найближчу аптеку, щоб купити "Амоксицилін", він може скористатися географічним пошуком, вказавши своє місто або район, і сайт покаже аптеки поблизу де доступний цей препарат.

00015 Що таке структура сайту

Приклади оптимальної організації сайтів

Приклад простої структури

Це приклад структури сайту для корпоративних завдань малого та середнього бізнесу, візиток, майданчиків, послуг, інформаційних платформ та невеликих інтернет-магазинів. Вона забезпечує достатньо інформації для ознайомлення з основними аспектами діяльності, продуктами чи послугами компанії, а також пропонує просту та зрозумілу схему для зв'язку контенту.

00016 Що таке структура сайту

Деревоподібна

Вважається найпопулярнішою й правильною, та використовується більшістю великих вебсайтів, блогів, інтернет-магазинів та інтернет-порталів.

00017 Що таке структура сайту

Для сайту електронної комерції

00018 Що таке структура сайту

Новинний ресурс

00019 Що таке структура сайту

Для блогу

00020 Що таке структура сайту

Створення та оптимізація структури сайту

Розглянемо, як скласти структуру сайту покроково.

Крок 1. Аналізуємо конкурентів

Використовуючи інструменти для аналізу, такі як Serpstat, ви можете порівняти свій ресурс із конкурентами та знайти загальні ключові слова. Це дасть розуміння, які тематичні блоки важливі для вашої аудиторії та допоможе створити схему, яка буде логічною та зручною для користувачів, а також оптимізованою для пошукових систем.

Крок 2. Збираємо та кластеризуємо семантичне ядро

На другому етапі необхідно зібрати семантичне ядро, тобто підібрати ключові слова і фрази, за якими ресурс просуватиметься у пошукових системах. Якщо він мультимовний, для кожної мови семантику збирають окремо.

Крок 3. Створюємо ієрархію та категоризуємо вебсторінки

Спочатку визначте головні розділи, підрозділи та типи сторінок, виходячи з особливостей вашої ніші та зібраного семантичного ядра. Важливо, щоб до кожної веб-сторінки можна було дістатися за три кліки від головної.

Використовуйте візуалізацію для наочності, та не забувайте про можливість масштабування для додавання нових розділів у майбутньому.

Перевірте та оптимізуйте індексацію, обміркуйте логіку фільтрів та сортувань, виключіть можливість появи дублікатів та «сміттєвих» розділів. Правильно організована структура спрощує навігацію як людей, так пошукових систем.

Крок 4. Перевіряємо структуру URL

На четвертому етапі потрібно уважно перевірити структуру URL-адрес вашого майданчика. URL мають бути зрозумілими та короткими, містити ключові запити, але без переспаму. Для мультимовних ресурсів не забудьте додати атрибути hreflang та вказати мову для кожної URL-адреси. Такі заходи допоможуть покращити SEO і зроблять вебсайт більш дружнім як для користувачів, так і для пошукових систем.

Крок 5. Зв'язуємо сторінки між собою за допомогою перелінкування

Внутрішні посилання допомагають людям та пошуковикам легко переміщатися сайтом. Обов'язково потрібно переконатися, що немає сторінок-сиріт, тобто таких, на які не веде жодне посилання. Для цього корисно заздалегідь скласти список усіх, категорій та підкатегорій.

Крок 6. Забезпечуємо зручну навігацію

Необхідно ретельно продумати меню, використовувати "хлібні крихти" для навігації, а також оптимізувати хедер та футер сайту. Магазинам важлива наявність зручних фільтрів та опцій сортування, а також блоків рекомендацій для перелінкування.

Крок 7. Створюємо карту сайту

XML-карта сайту – це технічний файл, який створюється у форматі XML. Він містить список URL-адрес всіх сторінок нашого сайту.

HTML-карта сайту – це звичайна вебсторінка на вашому сайті, яка включає посилання на всі основні розділи та сторінки. Її можна створити вручну або за допомогою спеціальних інструментів.

XML-карта прискорює індексацію сайту пошуковими системами, а HTML-карта робить навігацію по сайту зручнішою для відвідувачів.

00021 Що таке структура сайту

Часті помилки у структурі та способи їх уникнути

Як ми вже писали, більшість наших клієнтів припускалися помилок при складанні структури сайту, через що відчували проблеми з просуванням. Розкажемо, що не так.

  1. Правило трьох кліків, про які ми вже згадували. Розділи з глибшим вкладенням часто погано індексуються і важко доступні людям.
  2. Неточна чи незрозуміла назва категорій. Люди не шукають "різне", "інше", "новинки". Релевантність таких категорій для пошукових запитів низька, а отже, ефективного просування чекати не варто.
  3. Використання декількох синонімів у назві категорії може спантеличити пошукові системи, що знижує релевантність сторінки.
  4. Обмежена кількість фільтрів та їх параметрів. Важливо до кожної групи товарів додавати фільтри, що максимально охоплюють характеристики продукції. SEO-фільтри дозволяють створити нову посадкову сторінку з власним URL та метатегами. Її вміст максимально відповідатиме запиту користувача. Таким чином, ми отримаємо додаткове джерело якісного цільового трафіку.
  5. Дублювання товарів та категорій. Якщо на сайті є кілька схожих сторінок, вони можуть конкурувати одна з одною, що зменшує видимість кожної окремої сторінки.
  6. Недостатня класифікація товарів. Товари в деяких тематиках (наприклад, на сайтах аптек) необхідно вузько класифікувати, інакше їх буде складно. У разі найчастіше вибирають гібридну структуру з кількома методами організації контенту.

Щоб повністю розкрити потенціал вашого сайту після створення його оптимальної структури, ознайомтесь із нашою статтею “Етапи розкрутки сайту”, яка стане вашим навігатором у світі ефективного просування в Інтернеті.

Зміна та оптимізація наявної структури

Найкраще продумувати структуру сучасного сайту до його запуску. Але більшість наших нових проєктів – це вже готові веб-сайти з наявною структурою. Часто їх доводиться доопрацьовувати чи реорганізовувати сайт. Крім того, зміни ієрархії сторінок, наприклад, може знадобитися в процесі розширення інтернет-магазину або за редизайну.

Як можна змінити (переробити) організацію сайту

Важливо враховувати деякі моменти, щоб зберегти поточні позиції сторінок у пошуку:

  • Якщо організація деяких розділів або елементів залишається незмінною, ми намагаємося зберегти їх вихідні URL-адреси, уникаючи створення дублікатів, наприклад, через різну транслітерацію.
  • При зміні URL веб-сторінок необхідно налаштувати 301-редирект зі старих адрес на нові, щоб зберегти посилальні та поведінкові фактори.

Після запуску важливо відстежувати ефективність доробок та вносити коригування за необхідності.

Реальний приклад

Про те, як можуть змінитися показники після побудови структури сайту, можна подивитися в нашому кейсі інтернет-магазину панчішно-шкарпеткових виробів та домашнього текстилю.

Сайт перебував у стагнації, попри спроби просування. Однак ситуація змінилася після того, як ми розробили та впровадили нову, більш ефективну ієрархічну структуру. Це дозволило покращити показники сторінок та зробити навігацію зручнішою як для користувачів, так і для пошукових роботів.

У результаті кількість фраз, за якими сайт показується в пошуковій видачі, збільшилася більш ніж у 6 разів, а кількість сторінок в індексі майже вдвічі. Що спричинило значне зростання органічного трафіку.

Висновок та ключові висновки від фахівців M.System

Чітка, логічно організована структура забезпечує ефективне сканування та індексацію контенту пошуковими роботами та покращує користувальницький досвід. Якщо сайт організований грамотно та відповідно до вимог, Google нагородить вас найкращим ранжуванням.

Тому при створенні ресурсу необхідно пам'ятати, що таке логічна структура сайту і чого від нас очікує Google.

Що важливо:

  1. Структура має бути інтуїтивно зрозумілою та простою для користувача, забезпечуючи легкість навігації та доступу до потрібної інформації.
  2. Водночас вона повинна бути максимально широкою. Відповідати на всі запитання користувача, містити достатню кількість контенту та опцій. Користувач повинен мати можливість знайти всю необхідну інформацію та зробити всі потрібні дії в рамках цього сайту, не звертаючись до інших джерел.
  3. Бажано дотримуватися глибини вкладеності не більше двох-трьох рівнів. Оптимальний варіант: категорія → підкатегорія → товарні картки.
  4. Важлива наявність унікальних URL (ЛПУ) для кожної вебсторінки, правильно складені XML та HTML карти, та використання інструментів навігації, зокрема хлібних крихт. Найважливіше ми згадували у розділі “Вимоги від Google”.

Структурувати інтернет-магазин важче, ніж, скажімо, сайт-візитку. Фахівець має вміло пов'язати великий асортимент товарів із запитами покупців. Грамотно розподілити товари за категоріями та підкатегоріями, враховуючи їх характеристики, та зробити так, щоб користувач можу швидко їх знайти.

Створення ефективної структури для онлайн-магазину потребує ретельного аналізу семантики, що включає десятки тисяч ключових слів та фраз. Важливо визначити, які параметри товарів будуть використовуватися у фільтрах, а які виділені в окремі підкатегорії. Це вимагає компетенції, навичок роботи з веб-інструментами та досвідом. Потрібно знати, що таке внутрішня структура веб-сайту і як працювати з нею. Тому рекомендуємо залучати фахівців із SEO ще на етапі розробки сайту.

Оцените статью

Средняя оценка 5 / 5. Количество оценок: 1

Оценок пока нет. Поставьте оценку первым.

Поделиться с друзьями

Личный помощник
Ведет дела в рамках услуги поисковая реклама Погружается в специфику работы, но при этом умеет донести информацию доступным способом Связывается с заказчиком минимум раз в неделю для передачи отчетов, обсуждения результатов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Підписка

Підписуйтесь на наш Блог, в якому ми ділимося знаннями, кейсами, гайдами та актуальними новинами інтернет-маркетингу

Збільште продажі
з вашого сайту

Наш помічник зв'яжеться з вами для узгодження
деталей та обговорення майбутньої співпраці

Іван Андрущак

Іван Андрущак - керівник відділу перших продажів

Iм'я
Телефон
Сайт
×
Ваша заявка получена.

Мы свяжемся с вами в ближайшее время!

×
Ваша заявка отримана.

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!