Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Розгляньмо, що таке комерційні фактори сайту, і як вони покращують позиції вашого сайту.
Покупцям важливо, щоб онлайн-шопінг був зручним. Вони хочуть швидко знаходити товари, порівнювати ціни й купувати без зайвих складнощів. Якщо процес купівлі складний чи незрозумілий, до 97% користувачів може відмовитися від замовлення.
Google знає це, й прагне дати своїй аудиторії кращий користувацький досвід й найбільш релевантні результати. А тому краще ранжує ті інтернет-магазини та сайти послуг, які ефективніше вирішують завдання користувача. До уваги береться ціла низка факторів, які в SEO назвали "комерційними".
Підіб'ємо підсумок: комерційні фактори ранжирування — це критерії, параметри або складові, які впливають на якість купівельного досвіду в e-commerce. Вони безпосередньо впливають на ухвалення рішення про покупку, потенціал досягнення бізнес-цілей та задоволеність користувачів, а також відіграють значну роль у ранжируванні в пошукових системах.
У SEO комерційні фактори ранжирування — це сукупність показників, за якими Google визначає здатність вебресурсу ефективно вирішити завдання користувачів: оформити замовлення, знайти інформацію, провести оплату тощо. Вони також враховуються при оцінці релевантності та авторитетності сайту.
Тому оптимізація комерційних факторів у списку важливих завдань SEO для всіх вебсайтів, створених для продажу товарів чи послуг. Не тільки класичних онлайн-шопів, а ще букінгів, майданчиків для реалізації квитків тощо. При правильному підході до оптимізації можна значно підвищити видимість у пошуку і залучити більше цільової аудиторії.
Варто розуміти, що елементи комерційної оптимізації – це лише частина формули ранжирування. Зрештою, якщо сторінка нерелевантна запиту, або знаходиться під фільтрами, то зручний "Кошик" вже не відіграє ролі.
Однак низькі позиції за комерційними запитами часто пов'язують саме з поганим опрацюванням КФ.
Коротенько розповімо про те, як ми працювали з магазином електронної техніки (основні категорії: телевізори, аудіо та відеотехніка).
У ході комплексного аналізу ми провели аудит комерційних факторів сайту: чекап всіх сторінок ресурсу клієнта та трьох його прямих конкурентів з ТОПу видачі, згідно з матрицею, розробленою командою M.System.
Оцінили ресурс за кількома десятками пунктів. Вони стосуються:
Виявилося, що мінімум половина важливих елементів на сайті були відсутні. Зокрема:
Це лише деякі комерційні фактори, що впливають на позицію сайту в пошуку. Вони безпосередньо пов'язані з бізнес-діяльністю, тому впровадити їх складніше. Потрібно працювати не лише над вебпроєктом, а й налагоджувати робочі процеси. Багато інших недоліків виправити простіше: розширити список контактів із продавцем, додати більше фото та параметрів до карток продуктів, якісно опрацювати сторінку “Про компанію” тощо.
Ми видали результат аналізу комерційних факторів ранжування клієнту у вигляді докладного чек-листа з рекомендаціями щодо кожного пункту. Він передав його дизайнерам та програмним фахівцям як ТЗ.
Власник ресурсу реалізує доопрацювання в міру можливості. Однак від обсягу та швидкості внесення правок залежить ефективність та терміни просування сайту в цілому.
Після впровадження змін результати почали проявлятися поступово: спостерігалося зростання органічного трафіку та тривалості сесій. Приблизно за місяць помітно покращилися позиції в пошуковій видачі за ключовими запитами. Також збільшилася конверсія: люди стали частіше оформляти замовлення, а кількість кинутих кошиків зменшилась. Через кілька місяців проєкт показав стабільне зростання та покращення ключових показників.
Одразу варто згадати, що великі e-commerce майданчики ранжуються краще. На верхівці видачі — агрегатори, маркетплейси, сітки.
Але це не означає, що маленькі магазини та сайти послуг не можуть просуватися в інтернеті.
Якщо у вас магазин на 100+ сторінок із тисячами артикулів, шанс добре підняти видимість є завжди. Але потрібно відповідати низці вимог.
Зазначимо: деякі комерційні фактори вимагають коригування не лише на сайті, а й у процесах та політиці підприємства в цілому. Ці зміни мають бути узгоджені з загальними цілями та завданнями бізнесу. Щоб зрозуміти, які з них є найбільш важливими для просування у вашій тематиці, варто аналізувати ресурси успішних прямих конкурентів та лідерів видачі. І бажано заручитись підтримкою грамотного пошукового оптимізатора з досвідом у цій ніші. Про те, як оцінити роботу SEO-фахівця є хороша стаття в нашому блозі.
Що важливо:
Кожна картка має бути не лише візуально привабливою, а й максимально інформативною, допомагати людині у прийнятті рішення.
Потрібен чіткий та докладний опис, в якому представлені основні характеристики, переваги та перспективи використання продукції. А також відповідь на основні потенційні запитання покупця. Це не тільки інформує користувача, а й дозволяє краще оптимізувати сторінку ключовими словами та фразами.
Рекомендуємо використовувати якісні зображення, які покажуть продукт у деталях та з усіх боків. Наявність кількох зображень, а також відеоматеріалів та 3D-презентацій (якщо це можливо) значно покращує сприйняття та підвищує ймовірність конверсії.
Кожна картка повинна також містити інформацію про:
Відгуки та оцінки покупців – потужний інструмент для прийняття рішень іншими користувачами. Вони позитивно впливають на SEO, оскільки генерують унікальний контент.
Обов'язково потрібна CTA-кнопка: "В кошик" або "Купити", та додатково "Покупка в 1 клік".
Що важливо:
Досліджуючи комерційні фактори, SEO фахівці аналізували сайти з ТОПу у різних тематиках. Зокрема контактні дані та способи зв'язатися із продавцем. У результаті вийшов такий перелік рекомендацій:
аналіз комерційних факторів сайту
Треба зробити так, щоб до нього можна було перейти з будь-якої сторінки сайту. Обов'язкові елементи кошика:
У розділі "Про компанію" бажано подати докладну інформацію про місію, історію та цінності вашого бізнесу, а також розмістити фотографії офісу та співробітників. Юридичні реквізити компанії також мають бути доступними для ознайомлення.
Інформація про доставку, оплату та гарантійні зобов'язання повинна бути викладена чітко та зрозуміло, описувати всі можливі варіанти.
Забезпечте зручні канали зв'язку з клієнтами, зокрема контактні форми та онлайн-консультант (чат). Вкажіть контакти різних відділів та менеджерів із фотографіями для більш персоналізованого спілкування.
Не забудьте також про розділи "Знижки", "Розпродаж", "Акції" та "Новини", які мають бути регулярно оновлюваними та містити актуальну інформацію про поточні пропозиції та новини вашого магазину.
Прямий трафік – це відвідування, які здійснюються безпосередньо через введення URL у браузері, без переходу за посиланнями з інших сайтів або пошукових систем.
Переконайтеся, що доменне ім'я легко читається, запам'ятовується та відповідає вашому бренду. Оптимізуйте ресурс для пошукових систем за допомогою коротких та інформаційних URL.
Багато пунктів, описаних вище, є актуальними й для просування послуг. Але є й свої унікальні вимоги:
Це допомагає підвищити довіру, забезпечити прозорість пропозиції та сприяє ухваленню рішення про співпрацю з компанією.
Фактор ранжування | Опис |
Якість контенту | Релевантність, корисність та унікальність контенту |
Наявність ключових слів | Відповідність контенту запитам користувачів |
Оптимізація для мобільних пристроїв | Адаптивність сайту під різні пристрої |
Швидкість завантаження сторінки | Швидке відображення вмісту сайту |
Наявність та якість зворотних посилань | Кількість та якість посилань на сайт з інших ресурсів |
Користувацький досвід | Зручність та інтуїтивність використання сайту |
Детальні описи продуктів | Детальний опис характеристик та переваг продукту |
Якісні зображення продуктів | Висока якість та привабливість зображень |
Відгуки покупців | Наявність реальних відгуків від покупців |
Цінова конкурентоспроможність | Співвідношення ціни та якості продукту |
Наявність товарів на складі | Доступність товару для купівлі |
Прозорість умов доставки та повернення | Ясні та зрозумілі умови по доставці та поверненню товарів |
Якщо магазин або сайт послуг погано ранжується за ключовими для продажів запитами, розгляньте можливість інвестування в доопрацювання КФ. Замовте аудит комерційних факторів у M.System та отримайте докладний звіт з аналізом вашого ресурсу. З детальними рекомендаціями та ТЗ для дизайнерів й програмістів. Заповніть коротку та зручну форму заявки, і менеджер зв'яжеться з вами, щоб обговорити деталі та зробити пропозицію про співпрацю.
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!