Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Сегментація аудиторії - це поділ єдиної групи зацікавлених або потенційно зацікавлених користувачів на вузькі підгрупи. Класифікаторами виступають соціально-демографічні, технічні, поведінкові ознаки, розмір середнього чеку, статус угоди користувача та ін.
Чому так важливо спрямовувати рекламу на вузьку аудиторію?
Як сегментувати покупців?
Які параметри для сегментації підібрати для вашого проекту?
Детально - в нашій сьогоднішній статті.
Для інтернет-маркетолога і PPC-фахівця сегментація ЦА - це ключове завдання у формуванні рекламної стратегії. Сегментувати її необхідно, як мінімум, з таких причин:
Її виконують як перед запуском рекламної кампанії, так і після нього, переслідуючи різні цілі.
Перед запуском нам необхідно:
Після запуску необхідно:
Зазвичай - це тільки таблиці Google Sheets або Excel. Але врахуйте, що в таблицях необхідно об'єднувати та порівнювати інформацію з різних джерел: наприклад, з колл-трекінгу, веб-аналітики і CRM. Так що фахівцеві необхідно бути впевненим користувачем даних програм.
Можна виділити чотири основні кроки сегментування ЦА - за статусом користувачів, за статусом угоди, середнього чеку і тагрету.
Також в процесі роботи над рекламою необхідні два додаткових етапи сегментації: виключення незацікавленої аудиторії і пошук схожих покупців.
Всю ЦА можна розділити на три основні групи:
Головне завдання - оцінити розмір цих груп в розрізі єдиної аудиторії та зрозуміти, як розподіляти бюджет:
Для цього нам знадобитися провести так званий RFM-аналіз - аналіз угод і контактів з клієнтами за такими критеріями:
На етапі оцінки статусу аудиторії нас цікавлять перші два критерії.
Дані для аналізу ми беремо в контактних базах з CRM, з показників веб-аналітики та статистики provalisresearch.com/products/content-analysis-software.
Опрацьовуючи кожен із сегментів, фахівець вирішує ті чи інші завдання з вимірюваним фінальним результатом.
При роботі з потенційними клієнтами стадіями угоди буде кількість рекламних контактів: збільшення кількості переходів за рекламним оголошенням, переходи на сайт після перегляду відеореклами і т.д.
Головні етапи угоди для нових покупців - це відправка заявки на сайті, оплата та отримання замовлення. Однак між ними існує багато важливих проміжних етапів, на яких угода може бути припинена.
Таким чином, аудиторію можна сегментувати за такими ознаками:
Для актуальних клієнтів використовують приблизно ті ж методи залучення, як і для нових клієнтів.
Отже, на цьому етапі ми сегментуємо аудиторію за джерелом переходу, способу взаємодії з рекламою, за поведінкою на сайті, конвертації в лід і конвертації в покупця.
Для цього ми аналізуємо кількість угод та їх статус з CRM, отриману веб-аналітику, дані рекламних сервісів.
На цьому етапі нам необхідно дослідити вартість покупок за місяць, квартал і рік для кожного клієнта. Так ми зможемо отримати так званий середній чек і сегментувати аудиторію за кількістю грошей, які вони приносять в вашу касу.
Наприклад:
Цей дозволить зрозуміти, які покупці цінніші для бізнесу, хто приносить більше грошей, хто приносить їх швидше, які позиції і группи товарів краще продаються.
Отримавши дані про суму і склад середнього чека, можна націлювати рекламу на найбільш вигідну групу аудиторії, а також вміло керувати асортиментом. Для збору інформації знадобляться дані з CRM, товарооблікових програм і дані про обсяг витрат на залучення клієнта.
Залежно від сегмента ринку (B2B або B2C) і специфіки продукту модель рекламної стратегії будується на різних параметрах, включаючи:
Також в деяких проектах важливо поділ трафіку на мобільний і десктопний. Часто мобільний трафік може бути менш конверсійним - наприклад, якщо користувачі не хочуть заповнювати детальну форму з телефону.
Серед користувачів, які вважаються ідеальними потенційними клієнтами, будуть ті, хто не піде на угоду - ніколи або прямо зараз. Доцільно знаходити та виключати їх з рекламної аудиторії, щоб даремно не витрачати рекламний бюджет. Дані можна отримати з веб-аналітики та рекламних сервісів. Для з пошуку звертайте увагу на ліди, які не переходять до оформлення заявки при повторних контактах в контекстній і таргетованій рекламі.
Google Ads та Яндекс.Директ можуть оцінювати параметри ідеальних покупців і підбирати для демонстрації реклами схожих користувачів за допомогою машинного навчання.
Для цього потрібно відібрати групу клієнтів з цінними конверсіями та за допомогою систем аналітики передати ці дані в Google Ads та Яндекс.Директ.
Отже, як використовувати сегментацію аудиторії в процесі запуску інтернет-реклами?
Пропонуємо детальну інструкцію.
Сегментація ЦА і пошук ідеального клієнта дозволяє економити рекламний бюджет, поліпшити показники кампаній і масштабувати рекламу. Успіхів!
Мы свяжемся с вами в ближайшее время!
Ми зв'яжемося з вами найближчим часом!